МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Причини виникнення несправностей обладнанняТема 3 Несправності обладнання і шляхи підвищення його довговічності
Питання: 1.Причини виникнення несправностей обладнання. 2.Знос деталей машин 3.Характерні несправності деталей і машин. 4.Шляхи і засоби підвищення довговічності обладнання. 5.Мастильні матеріали.
Виникнення несправностей у верстатів і іншого обладнання обумовлені поступовим чи раптовим руйнуванням деталей унаслідок зміни фізико-механічних властивостей, спрацьовування, деформацій, корозії, старіння матеріалу та ін. У більшості випадків відбувається зміна у з'єднаннях: порушуються зазори в рухомих з'єднаннях, натяги в нерухомих. Практично кожна несправність є наслідком зміни конструктивних розмірів деталей, стану їх поверхонь, структури і механічних властивостей матеріалу та ін. Поява несправностей у різному обладнанні обумовлюється конструктивними, технологічними і експлуатаційними факторами. До конструктивних факторів відносяться розрахункові величини діючих навантажень, швидкості відносних переміщень механізмів, питомі навантаження, конструктивне виконання деталей, величини зазорів і натягів у з'єднаннях, фізико-механічні характеристики і структура матеріалів, шорсткість поверхонь і їх твердість, змащення деталей і ін. До технологічних факторів відносяться види, прийоми, способи і точність заготівель, механічна і термічна обробка деталей, правильність зборки, регулювання складальних одиниць, агрегатів і машин. Експлуатаційні фактори чинять великий вплив на довговічність роботи деталей: навантаження в процесі роботи, режими різання, інтенсивність роботи обладнання, своєчасне і повне технічне обслуговування, якість мастильних матеріалів і надійність змащення та ін. На більшість деталей у процесі експлуатації впливають змінні навантаження, як однобічний згин, однобічне кручення, двосторонній змінний згин і змінний згин із крученням. Більше 70% деталей машин працюють при двосторонньому змінному згині із крученням, що знижує їх запас міцності, а в остаточному підсумку зменшує довговічність роботи.
2. Знос деталей машин 2.1 Сутність явища зносу
Зношування - це незворотний процес зміни розмірів деталей під час експлуатації машин. При цьому, як правило змінюється форма, розміри і стан робочих поверхонь деталей. Причинами аварійного зношування можуть бути поганий догляд, зокрема недотримання режиму змащення; значне перевантаження машини при експлуатації; несвоєчасний або погано виконаний ремонт. Механічний знос виникає при роботі таких поширених сполучень деталей, як вал-підшипник, станина-стіл, поршень-циліндр та ін. Він з'являється і при терті кочення поверхонь, так як цього виду тертя неминуче супроводжує і тертя ковзання, однак у подібних випадках знос буває дуже невеликий. Величина і характер зносу деталей залежать від фізико-механічних властивостей верхніх шарів металу, умов роботи поверхонь, що сполучаються, тиску, відносної швидкості переміщення, умов змащення поверхонь, ступеня шорсткості останніх і ін. Найбільш руйнівну дію на деталі надає абразивний знос, який спостерігається в тих випадках, коли поверхні тертя забруднюються дрібними абразивними і металевими частинками. Зазвичай такі частинки потрапляють на тертьові поверхні при обробці на верстаті литих заготовок (деталей) або є результатом зношування самих поверхонь, потрапляння пилу та ін. Такі частинки тривалий час зберігають свої ріжучі властивості, утворюють подряпини, задири і, змішуючись з брудом, виконують роль абразивної пасти, за допомогою якої відбувається інтенсивне притирання і зношування поверхонь, що сполучаються. Під час роботи багато деталей машин (вали, зубці зубчастих коліс, шатуни, пружини, підшипники) піддаються тривалій дії змінних навантажень. Ці динамічні навантаження набагато небезпечніші для міцності деталі, ніж навантаження статичні. При дії змінних навантажень руйнування деталей відбувається без помітних залишкових деформацій (крихкий злам). Явище руйнування матеріалу від дії змінних навантажень викликається втомою матеріалу. Для запобігання руйнуванню від втоми важливо правильно вибрати розміри поперечного перерізу знову виготовленої або відремонтованої деталі і виготовити деталь по можливості так, щоб вона не мала різких переходів від одного розміру до іншого. При цьому слід пам'ятати, що грубо оброблена поверхня, наявність рисок і подряпин можуть стати причиною виникнення тріщин втоми. Молекулярно-механічний знос полягає в прилипанні (схоплюванні) однієї поверхні до іншої. Це явище спостерігається при недостатній кількості мастила, при значному питомому тиску, коли дві поверхні зближуються настільки щільно, що починають діяти молекулярні сили, що приводять до схоплювання поверхонь при терті. Корозія зазвичай з'являється у деталей машин і установок, на які безпосередню діють вода, повітря, хімічні речовини, температура. Якщо температура повітря у виробничих приміщеннях нестійка, то кожного разу при її підвищенні водяна пара, що містяться в повітрі, стикаючись з більш холодними металевими деталями, осідають на них у вигляді конденсату. Це викликає корозію металу, тобто з'єднання металу з киснем повітря. Корозійно - механічний знос. Під впливом корозії в деталях утворюються глибокі роз'їдання, матеріал стає губчастим, поверхня втрачає механічну міцність. Ці явища спостерігаються, зокрема, у деталей гідравлічних пресів і парових молотів, що працюють у середовищі пара або води. Зазвичай корозійний знос супроводжується і механічним внаслідок сполучення однієї деталі з іншого. У цьому випадку відбувається так зване корозійно-механічне зношування, тобто комплексний знос.
2.2 Граничні і припустимі зноси деталей
У темі № 2 (питання 3) були зазначені три періоди зношування деталей. У третьому періоді робота деталей супроводжується інтенсивним нагріванням, та механізмів супроводжується появою шумів і стуків і часто закінчується аварійним руйнуванням деталей. Таке спрацьовування деталей є граничним і подальша робота деталей, та механізму в цілому, неприпустима і вимагає великих матеріальних і трудових витрат при ремонті. Спрацьовування деталей механізмів, яке ще дає можливість нормально працювати і подовжити міжремонтний період, називається припустимим зносом (спрацьовуванням).
Читайте також:
|
||||||||
|