МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Характерні несправності деталей машин
Несправності деталей, машин розділяють на три групи: спрацьовування в процесі роботи, механічні і хіміко-теплові ушкодження (дефекти). Рисунок 3.1— Зноси, які виникають в деталях
Спрацьовування обумовлені умовами роботи деталей: питомим тиском, швидкістю переміщення поверхонь тертя, циклічністю навантажень і ін. У залежності від умов роботи, деталі обладнання з переважним видом спрацьовування, можна розділити на п'ять груп. До першої групи відносяться деталі, для яких основним фактором, що впливає на довговічність, є спрацьовування у вигляді тертя. Для другої групи - характерне спрацьовування внаслідок пластичної деформації (шліцові деталі, зубчасті колеса і муфти). Для третьої групи переважним є корозійно-механічне чи молекулярно-механічне спрацьовування (циліндри, поршні, розподільні вали і ін.). До четвертої групи відносяться деталі, довговічність яких визначається стійкістю проти втоми (шатуни, пружини й ін.) Для п'ятої групи деталей довговічність залежить від стійкості проти спрацьовування робочих поверхонь і стійкості проти втоми (ходові вали, важелі, шестірні коробок подач, редукторів півосі й ін.) Деталі з декількома робочими поверхнями, що працюють у різних умовах, необхідно відносити до тієї групи, для якої лімітується їх ресурс, тобто для тієї поверхні, яка піддається найбільшому зносу (спрацьовуванню). Механічні ушкодження До них відносяться поломки, вигини, вм'ятини і скручування, тріщини, ризики, задіри, викрашування і ін. • поломки, як правило, можуть виникнути при сильних ударах внаслідок втоми матеріалу; • вигини і вм'ятини характеризуються порушенням геометричної форми і виникають від ударних динамічних навантажень; • скручування деталей типу валів і напівосей виникають під дією великих крутних моментів; • тріщини утворюються у найбільш навантажених місцях корпусних деталей, виготовлених з чавуна (станини, кожухи, вали і ін.); Причиною утворення тріщин можуть бути удари чи втома матеріалу. • риски і задіри найбільш часто зустрічаються на робочих поверхнях деталей внаслідок отвердіння мастильних матеріалів або дії абразивних часток; • викришування характерне для цементованих деталей, що працюють при ударних і поперемінних навантаженнях. Викришування часто виникає на поверхнях зубців шестерень, бігових доріжках підшипників кочення і ін., поверхня яких цементована. Приведений перелік не вичерпує всіх ушкоджень і спрацьовування деталей, зважаючи на особливості впливу на них різних факторів.
4. Шляхи і засоби підвищення довговічності обладнання
Довговічність відремонтованого обладнання характеризується його здатністю працювати до появи граничного стану з необхідними перервами для технічного обслуговування або ремонту і оцінюється його ресурсом і терміном служби. Довговічність роботи обладнання залежить від конструктивних особливостей деталей і формується в процесі ремонту. Довговічність визначається технічними, технологічними, економічними і естетичними показниками. Технічні показники - це точність розмірів, форми і розташування поверхонь, величина зазорів і натягів у з'єднаннях, шорсткість поверхонь, биття та інш. До технологічних показників відносяться: способи відновлення і зміцнення поверхонь, точність механічної обробки, способи захисту від корозії, якість зборки, регулювання, припрацьовування деталей, з'єднання складальних одиниць і ін. Економічні показники характеризують витрати матеріалів і запасних частин, трудомісткість і собівартість ремонту. Естетичні показники визначаються наявністю відповідних покриттів, фарбування, зручністю в роботі, обслуговуванні і ремонті. Підвищення довговічності обладнання здійснюється за рахунок: • розробки науково основаних технічних вимог на ремонт; • застосування науково основаних типових і групових технологічних процесів ремонту; • раціонального вибору способів відновлення деталей, що забезпечує підвищену зносостійкість і втому; • використання якісних матеріалів і запасних частин; • використання прогресивних процесів обкатування, припрацьовування і випробувань відремонтованого обладнання; • організації виробничого процесу, що забезпечує якісне виконання всіх операцій, які починаються з приймання верстата в ремонт і закінчуються здачею відремонтованого верстата в експлуатацію; • матеріального заохочення працівників за підвищення довговічності відремонтованого обладнання.
Читайте також:
|
||||||||
|