Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Питання 2. Предмет політичної економії

Предмет політичної економії різні школи трактують з з різних позицій.

Марксизм вважає предметом дослідження виробничі відносини, основа яких – відносини власності. Це мало явні значення, бо

Виробничі відносини – відносини між людьми з приводу виробництва, розподілу, обміну та використання матеріальних благ.

Чому виробничі?

Із виробничих відносин виникають економічні закони, противорічча, класові конфлікти.

Меркантелісти вважають предметом політ/економії багатство, а під багатством вони розуміють гроші.

Фізіократи – предмет політ/економії – національне багатство, тобто акцентують увагу зі сфери оберту до сфери виробництва. Це вже прогрес, хоч і обмеження – виробництво сільського господарства.

Класики розширили поняття предмета до досліджень умов виробництва та накопичення(А.Сміт) та розподілу(Д.Рікардо) виробленого в усіх галузях матеріального виробництва.

Сучасні економісти згодні з класиками. Але якщо спочатку НБ представляли як гроші, потім як результат виробництва, то сьогодні – це людина, її інтелект, інформація.

Політична економія – суспільна наука, яка вивчає поведінку людей в виробничих відносинах з метою задоволення потреб при обмежених ресурсах, що викликає конкуренцію за їх використання.

Предметом політ/економії є дослідження виробничих відносин, але акцент не на об’єкт відносин(засоби виробництва і предмет споживання), а на суб’єкт відносин – людину.

Цей акцент важливий для соціального орієнтиру ринкового господарства.

При вивченні предмету політичної економії визначають:

Сферу дослідження – економічне життя або середовище у якому здійснюється господарська діяльність

Об’єкт дослідження – економічні явища

Предмет дослідження – життєдіяльність людини, групи людей і держави, їх економічну поведінку в економічному середовищі.

Суб’єкт – людина, група людей, держав

Основна задача політ/економії – дати не лише пояснення економічних явищ, а показати їх взаємозв’язок і взаємозумовленість.

Тобто політ/економія розкриває систему економічних явищ, процесів і законів. У цьому відміна політ/економії від конкретних економічних наук.

Взаємозв’язок політекономії з іншими науками:

 

 


Політична економія дає можливість сформувати економічну політику.

Економічна політика – цілеспрямована система заходів держави в сфері суспільного виробництва, розподілу, обміну і споживання благ. Вона повинна відображати інтереси суспільства, всіх його соціальних груп і спрямована на зміцнення національної економіки.

Економічна політика призвана знайти варіанти рішення економічних проблем та привести в дію їх механізм.


Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. IV. Питання самоконтролю.
  3. V. Питання для самоконтолю
  4. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  5. VI . Екзаменаційні питання з історії української культури
  6. А є А, тобто усякий предмет є те, що він є.
  7. А.1 Стан , та проблемні питання застосування симетричної та асиметричної криптографії.
  8. Абетково-предметний покажчик
  9. Актуальні питання управління земельними ресурсами та їх охорони
  10. Альтернативні варіанти геополітичної орієнтації України
  11. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  12. Аналіз предметної сфери соціальної роботи




Переглядів: 403

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Питання 1. Виникнення та етапи розвитку економічної думки | ГЛОСАРІЙ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.