Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Методичні рекомендації

Тестові завдання

Правові засади соціального діалогу

Варіант 2.

Методичні рекомендації

Тестові завдання

Колективне трудове право

Варіант 1.

1.Поняття колективних трудових відносин і колективного трудового права.

2.Джерела колективного трудового права.

Повноваженнями трудового колективу у соціальному діалозі є:

1) прийняття правил внутрішнього трудового розпорядку;

2) утворення комісії по трудових спорів;

3) ухвалення колективного договору;

4) вибори уповноважених осіб з питань охорони праці підприємства, установи, організації.

Метою діяльності організацій роботодавців є:

1) досягнення економічних, соціальних та інших результатів без мети одержання прибутку;

2) досягнення економічних, соціальних та інших результатів та одержання прибутку;

3) спільна виробнича діяльність;

4) представництво і захист прав та інтересів роботодавців.

Вибрати правильну відповідь(і) в тестах і обґрунтувати її(х).

При відповіді на теоретичне питання слід мати на увазі, що в сучасний період в Україні відбуваються процеси, які можна визначити як формування колективного трудового права, в якому реалізуються повноваження суб’єктів соціального діалогу.

В минулому трудове право було зорієнтовано на регулювання індивідуальних трудових відносин, сторонами яких виступали працівник і роботодавець. Чинний Кодекс законів про працю України і досі зорієнтований на одну частину предмета трудового права. Але останніми роками в Україні увага законодавця була прикута до сфери регулювання колективних трудових відносин, про що свідчить низка нормативних актів, які врегульовують ці відносини. Колективні трудові відносини характеризуються наявністю колективних суб’єктів, які будучи визнані правом, отримали свій реальний правовий статус.

У відповіді слід дати класифікацію колективних трудових відносин, визначити їх сутність. При цьому слід мати на увазі, що загалом їх сутність проявляється у відображенні колективних інтересів у сфері праці.

В роботі необхідно обґрунтувати ідею колективного трудового права як відносно відособленої частини трудового права, яка містить норми щодо регулювання колективних трудових відносин. Необхідно також визначити які правові інститути належать до колективного трудового права, аргументувавши їх наявність.

Даючи характеристику джерел колективного трудового права слід звернути увагу на акти соціального діалогу, серед яких особливе місце посідає Генеральна угода, яка приймається на національному рівні. В цьому ж питанні бажано розкрити юридичну природу актів Національної тристоронньої соціально-економічної ради і Національної служби посередництва і примирення.

 

 

1.Поняття соціального діалогу, історія його виникнення й розвитку.

2.Організаційно-правові форми, суб’єкти та сторони соціального діалогу.

3.Акти соціального діалогу в системі джерел трудового права України.

Соціальний діалог в Україні здійснюється на таких рівнях:

1) міжнародному;

2) національному;

3) локальному;

4) галузевому.

Організація роботодавців - це:

1) державна організація;

2) корпорація;

3) підприємницьке товариство;

4) громадська неприбуткова організація.

Вибрати правильну відповідь(і) в тестах і обґрунтувати її(х).

Передусім слід з’ясувати визначення термінів „ соціальне партнерство” та „ соціальний діалог” беручи до уваги що соціальний діалог набув організаційно-правового змісту в Україні, у зв’язку з прийняттям Закону „Про соціальний діалог в Україні”. Термін „соціальний діалог” досить широко вживається МОП та на європейському рівні. Такий же термін визначений і в проекті Трудового кодексу України.

Потрібно дати характеристику двум моделям соціального діалогу – трипартизму і біпартизму, підкресливши зміст їх організаційно-правового механізму. Розкриваючи історію сучасної системи соціального діалогу слід мати на увазі що його розвиток було започатковано Указом Президента України „Про національну раду соціального партнерства” від 23 травня 1993 року.

При написанні роботи слід урахувати, що до сфер соціального діалогу крім регулювання праці також належить сфера зайнятості і працевлаштування, сфера соціального захисту, сфера охорони здоров’я, сфера задоволення духовних потреб.

Слід звернути увагу на те, що головними партнерами соціального співробітництва є власники засобів виробництва підприємці, роботодавці – з одного боку, та наймані працівники або власники робочої сили – з другого боку. Третьою стороною соціального партнерства дуже часто виступає держава. У зв’язку з цим, слід розкрити особливу роль Кабінету Міністрів України у соціальному діалозі , оскільки він виконує роль органа, що здійснює управління об’єктами державної власності, тобто є державним роботодавцем. Водночас він у складі національної тристоронньої соціально-економічної ради бере участь як представник держави.

Насамкінець необхідно дати стислу характеристику результатам соціального діалогу, тобто рішенням, що мають нормативно-правовий характер – актам соціального партнерства.

 


Читайте також:

  1. Головні етапи кількісного аналізу та оцінювання ризику. Методичні підходи до визначення ризику.
  2. Деякі рекомендації щодо правил поведінки в умовах небезпеки землетрусу
  3. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при зсувах та селях
  4. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при зсувах та селях
  5. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при пожежах
  6. Деякі рекомендації щодо правил поведінки при пожежах
  7. Додаткові методичні прийоми вивчення вищої нервової діяльності.
  8. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  9. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  10. Завдання, джерела інформації і методичні прийоми контролю
  11. Завдання, джерела інформації, методичні прийоми і послідовність процедури контролю
  12. Завдання, об’єкти, джерела інформації і методичні прийоми контролю розрахунків




Переглядів: 496

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Загальні поради | Тестові завдання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.