МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ЗАПИТАННЯ ДЛЯ САМОКОНТРОЛЮ1. Коли була утворена Річ Посполита ? 2. До якого періоду українці знаходилися під владою Польщі ? 3. Охарактеризуйте соціальну структуру в Речі Посполитій. 4. Як змінилася соціальна структура в ході Національно-визвольної війни ? 5. Які зміни відбулися в соціальній структурі гетьманщини в XVIII ст. ? 6. Які зміни відбулися у землекористуванні в Україні в ході Національно-визвольної війни ? 7. Охарактеризуйте зміни, які відбулися у землекористуванні, в другій половині XVIII ст. в України. 8. Розкрийте стан сільського господарства в XVIII ст. 9. Які причини сприяли розвитку мануфактур ? 10. Назвіть в яких галузях розвивається мануфактура ? 11. Які промисли розвивалися в українських землях ? 12. Яким шляхом розвивалося сільське господарство ? 13. Які факти свідчать про виникнення прогресивних процесів у розвитку сільського господарства ? 14. Доведіть, що в XVIII ст. почали в економіці розвиватися капіталістичні відносини. 15. Чи вважаєте ви , що кріпацтво в Україні було наслідком внутрішнього соціально-економічного розвитку чи наслідком діяльності російського царизму. Рекомендована література 1. Бойко О.Д. Історія України . – К.: Видавництво центр «Академія», 2001, с. 197-203 2. Рибалко І.К. Історія Української РСР. Дорадянський період. – К.: Головне видавництво видавничого об’єднання «Вища школа», 1978, с. 200-205, 221-226.
Експрес-тести 1. Розкрийте причини, характер і рушійні сили національно-визвольної війни. 2. Назвіть роки національно-визвольної війни. 3. Яку періодизацію подій 1648-1687 рр. дають історики? 4. Назвіть основні битви початкового періоду війни. 5. Коли був підписаний Зборівський мирний договір? 6. Коли був підписаний Білоцерківський мирний договір? 7. Порівняйте умови Зборівського і Білоцерківського мирних договорів. 8. Коли був підписаний україно-російський договір? 9. Розкрити зміст «Березневих статей». 10. Яку оцінку договору 1654 р. дають історики? 11. Дайте оцінку діяльності Б.Хмельницького. 12. Охарактеризуйте внутрішню і зовнішню політику І.Виговського. 13. Коли була підписана Гадяцька угода? Умови її. 14. Охарактеризуйте політику Ю.Хмельницького. 15. Переяславські статті 1659 р., їх зміст і наслідки. 16. Коли було підписано Андрусівське перемир’я? Його наслідки. 17. Дайте оцінку діяльності П.Дорошенка. 18. Які причини поразки національно-визвольної війни? 19. Розкрийте історичне значення національно-визвольної війни. 20. Назвіть роки гетьманування І.Мазепи. 21. Коли були підписані «Коломацькі статті»? Обмежували ці статті автономію України чи ні? 22. Чиї інтереси захищав І.Мазепа? Обґрунтуйте свою відповідь фактами. 23. В чому заключалася меценатська діяльність гетьмана? 24. Яка була головна мета діяльності І.Мазепи? 25. Коли розпочалася Північна війна? 26. Які умови таємної угоди І.Мазепи із Карлом ХІІ? 27. Які причини змусили Мазепу шукати собі союзників? 28. Коли відбулася Полтавська битва, її наслідки? 29. Які наслідки для України мав перехід І.Мазепи і частини козацтва на бік Карла ХІІ? 30. Коли і ким була написана перша Конституція України? 31. Яку назву Конституція мала? 32. Коли була утворена Річ Посполита ? 33. До якого періоду українці знаходилися під владою Польщі ? 34. Охарактеризуйте соціальну структуру в Речі Посполитій. 35. Як змінилася соціальна структура в ході Національно-визвольної війни ? 36. Які зміни відбулися в соціальній структурі гетьманщини в XVIII ст. ? 37. Які зміни відбулися у землекористуванні в Україні в ході Національно-визвольної війни ? 38. Охарактеризуйте зміни, які відбулися у землекористуванні, в другій половині XVIII ст. в України. 39. Розкрийте стан сільського господарства в XVIII ст. 40. Які причини сприяли розвитку мануфактур ? 41. Назвіть в яких галузях розвивається мануфактура ? 42. Які промисли розвивалися в українських землях ? 43. Яким шляхом розвивалося сільське господарство ? 44. Які факти свідчать про виникнення прогресивних процесів у розвитку Аналітичні тести Висловіть свою точку зору: 1. Порівняйте соціальну структуру в Речі Посполитій і соціальну структуру, що склалася в ході Національно-визвольної війни. 2. За перехід на бік шведів Петро І назвав І.Мазепу зрадником. Погоджуєтесь Ви з цим висновком. Свою точку зору обґрунтуйте. 3. Доведіть, що в другій половині XVIIIст. Відбулося обмеження української автономії Росією. 4. Доведіть, що заходи Катерини ІІ остаточно ліквідували автономний устрій України.
Т Е М А 7: УКРАЇНСЬКІ ЗЕМЛІ ПІД ВЛАДОЮ РОСІЙСЬКОЇ ТА АВСТРІЙСЬКОЇ ІМПЕРІЙ В ПЕРЕШІЙ ПОЛОВИНІ ХІХст.. українські землі в другій половині ХіХст. План 1. Адміністративно-територіальний устрій українських земель. 2. Причини піднесення національного руху в Україні. 3. Суть національного відродження. Початковий етап національного відродження. 4. Діяльність декабристів. 5. Кирило-Мефодіївське товариство. 6. Громадівський рух в Україні та його історичне значення.
Ключові терміни та поняття: Національне відродження, Кирило-Мефодіївське братство, громадівський рух просвіти, декабристський рух, політична партія, стара громада, імперія, самодержавство, імперія, масонська майстерня. Опорний конспект
1. Адміністративно-територіальний устрій українських земель. ХІХ ст. – особливий період в історії Росії і України. Відбувався розклад панщинно–кріпосницької системи. Про це свідчить: Ø розвиток товарно-грошових відносин; Ø руйнація селянських господарств шляхом скорочення земельних наділів; Ø занепад кріпосницької мануфактури; Ø зростання товарності сільського господарства; Ø розвиток торгівлі і формування всеросійського ринку; Ø розшарування поміщицьких господарств і зниження прибутків поміщиків. Уперше і перед верховною радою і перед суспільством постало питання про неминучість докорінних змін. 2. Причини піднесення національно-визвольного руху
3. Суть національного відродження. Початковий етап національного відродження
Головну роль в національно-визвольному русі відіграла патріотична інтелігенція, яка прагнула зберегти від вимирання українську мову, історію, культуру.
Культурницька діяльність української інтелігенції справила визначальний вплив на піднесення національної свідомості народу.
Масонські організації
Історичне значення: зародження організованого опозиційного руху в Україні. Діяльність декабристів
Програма діяльності «Південного товариства» була викладена П.Пестелем в «Руській правді»; «Північного товариства» – М.Муравйовим в «Конституції». Спільним у програмах є:
Шлях досягнення мети воєнний переворот.
Відмінності: В «Конституції»: ® після воєнного перевороту встановлення конституційної монархії; ® запровадження майнового цензу; ® поділ Росії на тринадцять федеративних штатів, два з яких – Чорноморський зі столицею в Києві і Український зі столицею в Харкові. В «Руській правді»: ® після повалення самодержавства Росія проголошувалася республікою; ® надавалося загальне виборче право для всіх чоловік, які досягли 20 років; ® Росія – єдина, унітарна держава. Після невдалого повстання в грудні 1825 р. декабристські організації були розгромлені.
Кирило-Мефодіївське товариство В Києві в 1846-1847 рр. виникла таємна політична організація – Кирило-Мефодіївське товариство. Учасники: Микола Костомаров, Пантелеймон Куліш, Василь Білозерський, Тарас Шевченко. Входило всього 12 чоловік. Програмні документи: «Книга буття українського народу» («Закон Божий»), «Статут…»
Основна мета братства: Ø повалення самодержавства; Ø скасування кріпосного права; Ø національне визволення України; Ø визволення та єднання слов’янських народів; Ø утворення на демократичних принципах федерації слов’янських народів з центром у Києві; Ø глибока релігійність і обстоювання загальнолюдських цінностей – справедливості, свободи, рівність й братерства. Шляхи досягнення: Ø досягнення мети через освіту та виховання, поширення літератури, християнської моралі (М.Костомаров, П.Куліш, В.Білоцерківський); Ø шляхом революційної боротьби (Т.Шевченко, М.Гулак-Артемовський). Кирило-Мефодіївське товариство було розгромлене за доносом студента О.Петрова в 1847 р. Діячі були засуджені на різні терміни заслання.
Громадівський рух У другій половині ХІХ ст. розвиваються різні спільні рухи і течії: ® народницький рух; ® соціал-демократичний рух; ® ліберальний рух; ® національний рух.
Увага! У кінці 50-х р. ХІХ ст. почали виникати громади.
® Громадівський рух підготував сприятливий грунт для створення партій в Україні. У 1900 р. в Харкові була утворена Революційна українська партія.
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|