Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Ефективність кадрової стратегії

Орієнтація управління персоналом на економічні та соціальні цілі. Економічна ефективність. Соціальна ефективність. Показники економічної ефективності. Показники якості та складності праці. Показники соціальної ефективності.

Управління персоналом орієнтовано на економічні та соціальні цілі. Тому оцінка ефективності кадрової стратегії має два аспекти: економічний і соціальний.

Економічна ефективність кадрової стратегії означає досягнення цілей підприємства (наприклад, виробництво певних обсягів продукції) завдяки раціональному використанню праці персоналу. Це можливо в разі оптимального співвідношення між результатами праці та витратами на персонал. Сюди ж в певній мірі можна віднести показники якості і складності праці.

Соціальної ефективності кадрової стратегії можна досягти за високого рівня задоволення очікувань, потреб та інтересів працівників.

Для оцінювання зазначених аспектів кадрової стратегії розроблена наступна система показників (табл. 12.2).

Таблиця 12.2

Показники ефективності кадрової стратегії підприємства [37]

Показник Характеристика показника
1. Показники економічної ефективності
1. Обсяг товарної продукції, грн. Вартість виготовленої та реалізованої продукції за певний період
2. Дохід, грн. Виторг від реалізації продукції без матеріальних витрат і амортизації. Містить фонд заробітної плати – витратну статтю собівартості
3. Балансовий прибуток, грн. Виторг від реалізації продукції без собівартості; його подають у бухгалтерському балансі. Основний показник, що відображає фінансові результати у грошовій формі
4. Собівартість, грн. Частина вартості, яка включає витрати на спожиті засоби виробництва й оплату праці. Характеризує абсолютні розміри витрат на виробництво, зменшення яких дає прибуток
5. Рівень рентабельності, % Відношення прибутку до собівартості продукції
6. Витрати на управління підприємством, грн. Відношення загальних витрат на утримання апарату управління до загальних витрат підприємства. Характеризує ефективність праці управлінського персоналу
7. Якість продукції (частка браку чи рекламації), % Відношення обсягу якості продукції до загальних обсягів виробництва
2. Показники якості та складності праці
1. Фонд оплати праці, грн. Загальний фонд основної та додаткової заробітної плати, входить до собівартості продукції
2. Середня заробітна плата одного працівника, грн./чол. Відношення загального фонду оплати праці до чисельності персоналу. Характеризує рівень оплати праці та динаміку змін у часі
3. Продуктивність праці на одного працівника, грн./чол. Відношення обсягу випущеної продукції до загальної чисельності працівників, зайнятих у виробництві
4. Витрати робочого часу на одного працівника, чол.дні. Відношення загальних витрат часу через хвороби, простої, неявки до чисельності персоналу. Характеризує резерви ефективності у використанні праці персоналу
5. Якість праці персоналу, бали чи %. Способи обчислення: 1) відношення частки браку та рекламацій до чисельності персоналу; 2) на основі експертної оцінки якості за бальною системою
6. Частота виробничого травматизму, % Відношення кількості випадків виробничого травматизму до чисельності персоналу. Характеризує стан охорони праці й техніки безпеки
3. Показники соціальної ефективності
1. Соціально-психологічний клімат у колективі, бали Оцінюють на основі конкретних соціологічних і психологічних досліджень за допомогою фахівців. Дає змогу визначити лідерів, мотивацію, потреби, інтереси, ефективність застосування різних методів управління, а також розробити рекомендації для поліпшення клімату в колективі
2. Відношення робітників і службовців, % Відношення чисельності виробничого персоналу (робітників) до чисельності управлінського персоналу (службовців). Характеризує ефективність управління
3. Плинність персоналу, % Відношення кількості звільнених працівників до чисельності працівників. Характеризує рівень стабільності трудового колективу
4. Коефіцієнт трудового внеску, % Алгебраїчна сума нормативної одиниці досягнень (зі знаком +) і вад (зі знаком -) у роботі. Комплексний показник, за яким оцінюють результати та якість праці персоналу
5. Надійність роботи персоналу, % чи бали Імовірність можливих зривів у роботі підрозділів через несвоєчасне надання інформації, помилки в розрахунках, порушення трудової дисципліни. Вимірюють, виходячи з експертних оцінок і статистичних даних про порушення
6. Рівень трудової дисципліни, кількість порушень / чол. Відношення кількості випадків порушень трудової та виконавчої дисципліни до чисельності персоналу

 

 


Читайте також:

  1. Альтернативні стратегії за матрицею Мак-Кінсі.
  2. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  3. Аналіз стратегічних альтернатив та визначення оптимальної стратегії формування фінансових ресурсів
  4. Базові конкурентні стратегії Портера
  5. Базові корпоративні стратегії
  6. Базові стратегії і стратегічні альтернативи
  7. Взаємозв'язок інноваційної стратегії з фазами життєвого циклу продукту
  8. Взаємозв’язок стратегії розвитку персоналу та стратегії управління організації
  9. Вибір наступальної стратегії
  10. Вибір підходу до процесу соціальної роботи зале­жить від теоретичної моделі, якої дотримуються соці­альні працівники, обраної стратегії втручання і методу соціальної роботи.
  11. Вибір стратегії
  12. Вибір стратегії




Переглядів: 1006

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Стратегії навчання та розвитку персоналу | Мотивація і формування стратегічної поведінки персоналу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.051 сек.