Вибір стратегії проводиться керівництвом на основі аналізу ключових факторів, які характеризують стан фірми з урахуванням результатів аналізу портфеля продукції, а також характеру та сутності стратегій, що реалізуються.
Основними ключовими факторами, які повинні бути враховані під час вибору стратегії, є:
1. Сильні сторони галузі та сильні сторони фірми дуже часто можуть бути вирішальними під час вибору стратегії зростання фірми. Провідні, могутні фірми повинні прагнути до максимального використання можливостей, які вони мають завдяки їх домінуючому стану та закріпленню цього стану. В цьому випадку треба шукати можливості розгортання бізнесу в нових для фірми галузях, які мають задатки зростання. Домінуючі фірми залежно від стану галузі повинні вибирати різні стратегії зростання. Так наприклад, якщо галузь занепадає, то треба опиратися на стратегію диверсифікації, якщо ж галузь бурхливо розвивається, то вибір стратегії зростання повинен бути стратегією концентрованого зростання або стратегією інтегрованого зростання.
Слабкі фірми повинні поводити себе інакше. Їм треба вибирати ті стратегії, які можуть привести до збільшення їхньої сили. Якщо вони таких стратегій не мають, то треба покинути цю галузь, або запровадити стратегію скорочення.
А. Томпсон та А. Стрікленд запропонували матрицю вибору стратегії залежно від динаміки зростання ринку на продукцію (еквівалент зростання галузі) та конкурентної позиції фірми (рис. 7.1).
2. Цілі фірми. Якщо цілі фірми не передбачають інтенсивного зростання, то, відповідно, і не вибираються відповідні стратегії зростання, не зважаючи на те, що передумови для цього є на ринку, в галузі, в потенціалі фірми.
3. Інтереси та відношення керівництва. Керівництво може будь-якими шляхами уникати ризику, а може, навпаки, бажати ризикувати. Цей фактор дуже впливає на вибір стратегії.