Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Загальна характеристика впливу міського транспорту на функціонування міст.

 

Впродовж багатьох останніх десятиліть зберігається загальносвітова тенденція збільшення чисельності населення в містах і як наслідок – розмірів міст. Це супроводжується постійним збільшенням кількості особистих автомобілів, що спричиняє значне перевантаження міст. Прогнозні дані свідчать, що розміри руху міських транспортних засобів до 2020 року збільшаться на 50% [37].

Територія міст постійно розширюється при зменшені її заселеності. „Розтягування” міських територій спостерігається практично в усіх економічно розвинутих державах. Вплинуло на формування такого стану в містах зростання матеріального рівня населення.

Перевантаження транспортних магістралей призводить до виникнення пробок, що спричиняє такі негативи:

- дорожні „пробки” виникають в будь-які години денного періоду доби, а не лише в години інтенсивного руху;

- порушується можливий режим поїздок по місту будь-яким видом транспорту;

- через „пробки” втрачається багато продуктивного часу;

- наноситься значна шкода комерційній діяльності, виробництву через значні запізнення на роботу працівників, що призводить до фінансових втрат;

- погіршується нормальне функціонування громадського міського транспорту;

- під час частих зупинок, як правило, працює двигун автомобіля через що збільшується рівень викидів в атмосферу відпрацьованих газів;

- перевантаження міських маршрутів, вулиць погіршує умови проживання в місті людей;

- затримки в русі міського транспорту і перевантаження міських магістралей призводить до значних фінансових втрат.

В містах втрачаються значні ділянки землі для облаштування руху автомобілів: для легкових автомобілів необхідно мати дороги шириною 175 метрів, для автобусів – шириною 35 метрів, метро займає смугу землі шириною 9 метрів.

Під паркування автомобілів займається значна частина центральної території міста. Встановлено, що паркування одного автомобіля займає площу центра міста приблизно рівну робочій площі, яка необхідна для одного працюючого (приблизно 20 кв. метрів) [37

Площа міської території через рух і паркування особистих автомобілів використовується неефективно. Результати спостережень свідчать, що одна поїздка на роботу на автомобілі потребує міської території в 90 разів більше, ніж в метро, в 20 разів більше, ніж поїздка автобусом або трамваєм [37].

Легкові автомобілі неефективно витрачають паливо. Всі види міського громадського транспорту більш ефективні, ніж легкові автомобілі. Вони споживають в 3-5 разів менше енергії, що припадає на одну людину.

Велике забруднення повітря в містах спричиняється автотранспортом. З метою подолання парникового ефекту (через викиди в атмосферу вуглекислого газу), зменшення ризику для здоров’я людей необхідно у всіх розвинутих державах, де постійно зростає рівень автомобілізації в житті людей, реалізовувати політику обмеження автомобільного руху.

Шум, що супроводжує рух автомобілів, знижує якість життя людей в містах. Встановлено, що в західних країнах від 5 до 15 відсотків міського населення мають порушення сну через високий рівень шуму міського транспорту.

Збільшення кількості автомобілів призводить до зростання числа дорожніх аварій, в результаті яких гинуть люди. Західні спеціалісти вважають, що кожного року на автошляхах Європи гине кількість людей, як під час невеликої війни. Крім того, в містах гине 50 відсотків пішоходів і велосипедистів. Найбільше гине молодих людей у віці від 1 до 25 років. Виявлено пряму залежність кількості загиблих на шляхах і числа поїздок на автомобілях. Кількість аварій з літальними наслідками за участю громадського транспорту (на один пасажиро-кілометр) в 10-12 разів менша, ніж у випадках з власними автомобілями [37].

Рівень розвитку суспільства на сучасному етапі не надає можливості мати власний автомобіль кожному громадянину. Це знижує всі негативні ризики для населення, яке проживає в містах, і змушує значну його частину користуватися громадським транспортом.

В сучасних умовах влада будь-якої державі недооцінює негативних наслідків впливу на життєдіяльність міст швидких темпів автомобілізації. Результати соціологічних досліджень в багатьох державах Європи свідчать [37]:

- для сучасних міст дуже гострою проблемою є упорядкування руху автомобілів на вулицях і автошляхах;

- зростання руху автомобілів в містах досягло критичного рівня по насиченості, що значною мірою погіршило якість життя людей;

- переважна частина населення вважає за необхідне розвивати громадський транспорт і не збільшувати кількість власних автомобілів.

Отже, державним діячам треба кардинально змінити відношення до цієї складної проблеми і прийняти відповідні заходи для її вирішення на державному рівні. Головним напрямком розвитку мобільності населення в міських зонах, забезпечення нормальних умов життя міського населення і зменшення забруднення навколишнього середовища є інтенсивний розвиток громадського пасажирського транспорту в містах. Для цього необхідні інвестиції в його розвиток з впровадженням на рівні законів обмежень на використання власних автомобілів у містах.

 


Читайте також:

  1. I визначення впливу окремих факторів
  2. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  3. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  4. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  5. L2.T4. Транспортування рідких, твердих та газоподібних речовин.
  6. L2.T4/1.1. Засоби періодичного транспортування штучних матеріалів.
  7. L2.T4/1.2. Засоби безперервного транспортування матеріалів. Транспортери.
  8. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  9. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  10. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  11. Автокореляційна характеристика системи
  12. Аденогіпофіз, його гормони, механізм впливу




Переглядів: 870

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Транспортна проблема сучасного міста. | Шляхи удосконалення функціонування міського пасажирського транспорту.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.