Розвиток досліджень і розробок продукції, технологій і систем
Питання 4. Наскільки є міцною конкурентна позиція компанії? Використання концепції ланцюжків цінностей та інших інструментів стратегічного аналізу витрат для визначення конкурентоспроможності компанії є необхідним, але недостатнім. Більш глибока оцінка проводиться по відношенню до конкурентної сили та конкурентних позицій компанії. Елементами такої оцінки є дослідження того: 1) настільки міцно компанія удержує свою конкурентну позицію на цей час; 2) які перспективи зміцнення або послаблення конкурентної позиції при збереженні стратегії, яка тепер застосовується; 3) яке місце займає компанія серед основних конкурентів; 4) чи має компанія тепер конкурентну перевагу або відстає за рівнем конкурентоспроможності від основних конкурентів; 5) якою є здатність компанії захищати свою позицію у контексті рушійних сил галузі, конкурентного тиску, очікуваних кроків конкурентів
· Важливі головні позитивні якості
· Велика частка на ринку (або лідируюче становище на ринку)
· Зростаюча кількість споживачів та покращення відношення споживачів до фірми та її продуктам
· Компанія уловлює тенденції на ринку краще, ніж її конкуренти
· Компанія входить до стратегічної групи з найбільш вдалим становищем на ринку
· Компанія концентрується на найбільш швидкозростаючих сегментах ринку
· Дуже диференційовані товари
· Більш низькі витрати
· Рівень прибутку вище, ніж у середньому на ринку
· Компанія володіє технологічною та інноваційною перевагою
· Творчий, готовий до змін менеджмент
· Компанія є готовою здобути вигоду із сприятливої ситуації