МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Зародження елліністичних полемічних шкіл – стоїки, софісти, гностики, піфагорійці, демагоги, як основа філософії наступних віків.Матеріалістична філософія Стародавньої Греції Мілетская школа: Файес (624 - 547 рр. до н. е.): Архе (першопочатки світу) - вода, у воді зародилася життя. Анаксімандр (610 - 546 рр. до н. е.): Архе - це Апейрон (первісна матерія, з якої виник світ; поєднання протилежностей). Анаксімен (588 - 525 рр. до н. е.): Архе - повітря, від степені його ущільнення з’являються вода, вогонь, земля і т.д. Геракл Ефеский (к. 6 ст. до н. е. - п. 5 ст. до н. е.): Архе - вогонь, душа складається з вогню і води – “Заради хвилинної слабкості людина п’є вино - вона розріджує свою душу”. Еліати: Ксенофан і Зенон (сер. 6 ст. до н. е. - п. 5 ст. до н. е.): Все в світі з води і землі. Світ вічний, незмінний, в цілому постійний. Рух - діaлектика преривного і безперервного. Емпідокл (490 - 430 рр.. до н. е.): Виділяються чотири форми світу: земля, вода, вогонь і повітря, на які впливають активні начала: Ворожнеча і Дружба, під впливом яких коріння світу переміщуються. Анаксгор (500 – 428 рр.. до н. е.): Продовжувач Емпідокла. Існують гомеомеріі - первоначала матеріі. Нус - уми зумовлені змішуванням і разділенням гомеометріі. Джерело руху протистоїть матеріі. Атомістична концепція: Левкіпп і Демокріт. Левкіпп (500 - 440 рр. до н. е.): Небуття існує анітрохи не менше, ніж буття (сукупність атомів). Зміна речей - результат зміни порядку і положення атомів. Демокріт (460 - 370 рр. до н. е.): Виділяє два види якостей: первинні (залежать від властивостей атома - щільність, величина), вторинні (з’являються коли річ сприймається людиною - смак, запах). Ідеалістична філософія Стародавньої Греції Орфейская школа Орфей говорив про переселення душі, вважав, що вести чисте життя - це означає дотримуватися релігійних ритуалів, утримуватися від живої їжі. Піфагор (582 - 500 рр. до н. е.). Вважав, що справжнє пізнання лежить через розум і логіку, результат діяльності якої є математика. Весь Всесвіт - гармонія і число, світ виникає з протилежностей. Школа софістов (5 ст до н. е.) Протогор (481 - 411 рр. до н. е.). Людина - міра всіх речей. Яким людина бачить світ, таким вона його і сприймаєт. Об’ектівної істини не існує. Горки (483 - 373 рр. до н. е.). Заперечує існування: якщо існує, то непізнне, а якщо існує і пізнанне, то знання свої не може передати іншому. Кожна людина живе у своєму світі, що належить тільки йому. Сократ (469 - 399 рр.. до н.е.). Вважав, що мета філософії - навчити людину, як їй жити. “Я знаю тільки те, що я нічого не знаю - з цього починається шлях пізнання.” Існує два види вилучення знань: іронія і майєвтика. Платон (427 - 347 рр.. до н. е.). Парадокс знань: “якщо ти щось знаєш, то навіщо тобі це пізнавати, а якщо ти нічого не знаєш, то як знайдеш що шукати”. Душа безсмертна - вона причина самого себе. Арістотель (324 - 322 рр.. до н. е.). Вершина класич. антич. Філософіі. Проблема філософії: проблема відносин одиничних речей і загальних понять (ідей). Вищі межі буття - категорії (відображають об’єктивні відносини речей). Джерело руху, який існує поза матерією - форма (активний початок). Еллінсько - римська філософія Епікур (341 - 270 до н. е.): Заперечував втручання богів у справи світу і виходив з позиції вічності матерії, що володіє внутрішнім джерелом руху. Стоїки (к 4 ст. до н. е.) - Зенон та Хрісіпп. Місце і роль науки визначили наступним чином: логіка - огорожа, фізика - родючий грунт, етика - його плоди, головне завдання філософії - в етиці. Скептики (4 ст. до н. е.) - Піррон, Аркселай, Карнеад проповідували утримання від суджень для досягнення душевного спокою (атараксіі) і тим самим щастя, яке і є метою філософії. Читайте також:
|
||||||||
|