МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Зародження елліністичних полемічних шкіл – стоїки, софісти, гностики, піфагорійці, демагоги, як основа філософії наступних віків.Матеріалістична філософія Стародавньої Греції Мілетская школа: Файес (624 - 547 рр. до н. е.): Архе (першопочатки світу) - вода, у воді зародилася життя. Анаксімандр (610 - 546 рр. до н. е.): Архе - це Апейрон (первісна матерія, з якої виник світ; поєднання протилежностей). Анаксімен (588 - 525 рр. до н. е.): Архе - повітря, від степені його ущільнення з’являються вода, вогонь, земля і т.д. Геракл Ефеский (к. 6 ст. до н. е. - п. 5 ст. до н. е.): Архе - вогонь, душа складається з вогню і води – “Заради хвилинної слабкості людина п’є вино - вона розріджує свою душу”. Еліати: Ксенофан і Зенон (сер. 6 ст. до н. е. - п. 5 ст. до н. е.): Все в світі з води і землі. Світ вічний, незмінний, в цілому постійний. Рух - діaлектика преривного і безперервного. Емпідокл (490 - 430 рр.. до н. е.): Виділяються чотири форми світу: земля, вода, вогонь і повітря, на які впливають активні начала: Ворожнеча і Дружба, під впливом яких коріння світу переміщуються. Анаксгор (500 – 428 рр.. до н. е.): Продовжувач Емпідокла. Існують гомеомеріі - первоначала матеріі. Нус - уми зумовлені змішуванням і разділенням гомеометріі. Джерело руху протистоїть матеріі. Атомістична концепція: Левкіпп і Демокріт. Левкіпп (500 - 440 рр. до н. е.): Небуття існує анітрохи не менше, ніж буття (сукупність атомів). Зміна речей - результат зміни порядку і положення атомів. Демокріт (460 - 370 рр. до н. е.): Виділяє два види якостей: первинні (залежать від властивостей атома - щільність, величина), вторинні (з’являються коли річ сприймається людиною - смак, запах). Ідеалістична філософія Стародавньої Греції Орфейская школа Орфей говорив про переселення душі, вважав, що вести чисте життя - це означає дотримуватися релігійних ритуалів, утримуватися від живої їжі. Піфагор (582 - 500 рр. до н. е.). Вважав, що справжнє пізнання лежить через розум і логіку, результат діяльності якої є математика. Весь Всесвіт - гармонія і число, світ виникає з протилежностей. Школа софістов (5 ст до н. е.) Протогор (481 - 411 рр. до н. е.). Людина - міра всіх речей. Яким людина бачить світ, таким вона його і сприймаєт. Об’ектівної істини не існує. Горки (483 - 373 рр. до н. е.). Заперечує існування: якщо існує, то непізнне, а якщо існує і пізнанне, то знання свої не може передати іншому. Кожна людина живе у своєму світі, що належить тільки йому. Сократ (469 - 399 рр.. до н.е.). Вважав, що мета філософії - навчити людину, як їй жити. “Я знаю тільки те, що я нічого не знаю - з цього починається шлях пізнання.” Існує два види вилучення знань: іронія і майєвтика. Платон (427 - 347 рр.. до н. е.). Парадокс знань: “якщо ти щось знаєш, то навіщо тобі це пізнавати, а якщо ти нічого не знаєш, то як знайдеш що шукати”. Душа безсмертна - вона причина самого себе. Арістотель (324 - 322 рр.. до н. е.). Вершина класич. антич. Філософіі. Проблема філософії: проблема відносин одиничних речей і загальних понять (ідей). Вищі межі буття - категорії (відображають об’єктивні відносини речей). Джерело руху, який існує поза матерією - форма (активний початок). Еллінсько - римська філософія Епікур (341 - 270 до н. е.): Заперечував втручання богів у справи світу і виходив з позиції вічності матерії, що володіє внутрішнім джерелом руху. Стоїки (к 4 ст. до н. е.) - Зенон та Хрісіпп. Місце і роль науки визначили наступним чином: логіка - огорожа, фізика - родючий грунт, етика - його плоди, головне завдання філософії - в етиці. Скептики (4 ст. до н. е.) - Піррон, Аркселай, Карнеад проповідували утримання від суджень для досягнення душевного спокою (атараксіі) і тим самим щастя, яке і є метою філософії. Читайте також:
|
||||||||
|