Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Зародження елліністичних полемічних шкіл – стоїки, софісти, гностики, піфагорійці, демагоги, як основа філософії наступних віків.

Матеріалістична філософія Стародавньої Греції

Мілетская школа: Файес (624 - 547 рр. до н. е.): Архе (першопочатки світу) - вода, у воді зародилася життя.

Анаксімандр (610 - 546 рр. до н. е.): Архе - це Апейрон (первісна матерія, з якої виник світ; поєднання протилежностей).

Анаксімен (588 - 525 рр. до н. е.): Архе - повітря, від степені його ущільнення з’являються вода, вогонь, земля і т.д.

Геракл Ефеский (к. 6 ст. до н. е. - п. 5 ст. до н. е.): Архе - вогонь, душа складається з вогню і води – “Заради хвилинної слабкості людина п’є вино - вона розріджує свою душу”.

Еліати: Ксенофан і Зенон (сер. 6 ст. до н. е. - п. 5 ст. до н. е.): Все в світі з води і землі. Світ вічний, незмінний, в цілому постійний. Рух - діaлектика преривного і безперервного.

Емпідокл (490 - 430 рр.. до н. е.): Виділяються чотири форми світу: земля, вода, вогонь і повітря, на які впливають активні начала: Ворожнеча і Дружба, під впливом яких коріння світу переміщуються.

Анаксгор (500 – 428 рр.. до н. е.): Продовжувач Емпідокла. Існують гомеомеріі - первоначала матеріі. Нус - уми зумовлені змішуванням і разділенням гомеометріі. Джерело руху протистоїть матеріі.

Атомістична концепція: Левкіпп і Демокріт.

Левкіпп (500 - 440 рр. до н. е.): Небуття існує анітрохи не менше, ніж буття (сукупність атомів). Зміна речей - результат зміни порядку і положення атомів.

Демокріт (460 - 370 рр. до н. е.): Виділяє два види якостей: первинні (залежать від властивостей атома - щільність, величина), вторинні (з’являються коли річ сприймається людиною - смак, запах).

Ідеалістична філософія Стародавньої Греції

Орфейская школа

Орфей говорив про переселення душі, вважав, що вести чисте життя - це означає дотримуватися релігійних ритуалів, утримуватися від живої їжі.

Піфагор (582 - 500 рр. до н. е.). Вважав, що справжнє пізнання лежить через розум і логіку, результат діяльності якої є математика. Весь Всесвіт - гармонія і число, світ виникає з протилежностей.

Школа софістов (5 ст до н. е.)

Протогор (481 - 411 рр. до н. е.). Людина - міра всіх речей. Яким людина бачить світ, таким вона його і сприймаєт. Об’ектівної істини не існує.

Горки (483 - 373 рр. до н. е.). Заперечує існування: якщо існує, то непізнне, а якщо існує і пізнанне, то знання свої не може передати іншому. Кожна людина живе у своєму світі, що належить тільки йому.

Сократ (469 - 399 рр.. до н.е.). Вважав, що мета філософії - навчити людину, як їй жити. “Я знаю тільки те, що я нічого не знаю - з цього починається шлях пізнання.” Існує два види вилучення знань: іронія і майєвтика.

Платон (427 - 347 рр.. до н. е.). Парадокс знань: “якщо ти щось знаєш, то навіщо тобі це пізнавати, а якщо ти нічого не знаєш, то як знайдеш що шукати”. Душа безсмертна - вона причина самого себе.

Арістотель (324 - 322 рр.. до н. е.). Вершина класич. антич. Філософіі. Проблема філософії: проблема відносин одиничних речей і загальних понять (ідей). Вищі межі буття - категорії (відображають об’єктивні відносини речей). Джерело руху, який існує поза матерією - форма (активний початок).

Еллінсько - римська філософія

Епікур (341 - 270 до н. е.): Заперечував втручання богів у справи світу і виходив з позиції вічності матерії, що володіє внутрішнім джерелом руху.

Стоїки (к 4 ст. до н. е.) - Зенон та Хрісіпп. Місце і роль науки визначили наступним чином: логіка - огорожа, фізика - родючий грунт, етика - його плоди, головне завдання філософії - в етиці.

Скептики (4 ст. до н. е.) - Піррон, Аркселай, Карнеад проповідували утримання від суджень для досягнення душевного спокою (атараксіі) і тим самим щастя, яке і є метою філософії.


Читайте також:

  1. Nom. sing. Gen. sing. Основа
  2. Аналіз фінансово-господарської діяльності підприємства як методична основа діагностики його спроможності протидіяти кризовим явищам та ліквідувати їх наслідки
  3. Антропологічна спрямованість філософії Г.С.Сковороди.
  4. АПОЛОГІЯ «НАДЛЮДИНИ» У ФІЛОСОФІЇ Ф. НІЦШЕ
  5. Б. Основа.
  6. Будова|споруди| |і/або|і принци|основа|п дії.
  7. Валютні відносини, валютні системи як основа міжнародних фінансів
  8. Вестфальский мир як основа європейського правопорядку 1648-1815 рр.
  9. Взаємовідношення віри і розуму, філософії та теології у Фоми Аквінського та пізній схоластиці.
  10. Взаємовідношення віри і розуму, філософії та теології у Фоми Аквінського та пізній схоластиці.
  11. Взаємозв’язок філософії з науками
  12. Вибір слова – основа культури мовлення




Переглядів: 733

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Історико-економічне значення Трипільської культури. | Економічні погляди Цицерона (ідеологія латифундистської аристократії).

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.