Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Дослідження конкурентів на цільовому ринку.

Рис. Цілі вивчення споживачів

Таблиця 2.5

Привабливість галузі (згідно з переліком Харрісона) [38]

Критерії Питома вага Рейтинг* Оцінка (гр.3 ´ гр.4)
1. Вплив постачальників 2. Вплив споживачів 3. Вплив товарів-замінників 4. Міцність бар’єрів входу 5. Рівень конкуренції 6. Рівень і тип регулювання з боку держави 7. Вплив соціально-активних груп 8. Відношення громадськості до галузі 9. Швидкість технологічних нововведень 10. Вплив профспілок 11. Відношення фінансових організацій та посередників до галузі 12. Темпи зростання 13. Прибутковість 14. Ефективність функціонування у період економічного спаду 0.10 0.10 0.03 0.10 0.15 0.10 0.03 0.03 0.03 0.06 0.03   0.04 0.10   0.10     0.40 0.40 0.06 0.30 0.30 0.10 0.06 0.06 0.15 0.12 0.06   0.16 0.40   0.50
Усього 1.00 3.07

*найвищий — 5, найнижчий — 1.

Таблиця 2.6

Привабливість галузі (згідно з переліком Дж.Томпсона)

Критерії Питома вага Рейтинг Оцінка
1. Розміри ринку 2. Прогнозований темп зростання ринку 3. Історична та передбачувана прибутковість 4. Рівень конкуренції 5. Можливі загрози та шанси 0.15 0.20 0.10 0.20 0.15 0.75 0.20 0.10 1.00 0.15
6. Вплив сезонних і циклічних факторів 7. Вимоги до рівня технології та капіталовкладень 8. Вплив середовища 9. Вплив регулювання соціальної та економічної політики 0.05   0.10 0.05   —     — 0.10   0.30 0.20   —
Усього 1.00 2.90

Оцінки привабливості галузі застосовуються в різних моделях, що використовуються в стратегічному управлінні (наприклад, модель «Дженерал-Електрік-Мак-Кінсі»).

Практика процвітаючих підприємств доводить, що використання галузевої моделі конкуренції М.Портера дає змогу дещо обмежити перелік факторів для аналізу. Згідно з цією моделлю головними елементами зовнішнього середовища, що впливають на діяльність підприємства, є: споживачі, постачальники, товари-замінники, конкуренти та фірми, які потенційно можуть увійти й почати діяти у цій галузі (рис.2.3).

 

Рис. 2.3. Модель галузевої конкуренції, що базується на підході М.Портера

 

Ці компоненти середовища, з одного боку, загрожують існуванню підприємства, а з іншого — формують можливості для його подальшого розвитку. М.Портер виокремлює кілька характеристик для змалювання характеру та ступеня впливу кожного з елементів галузевої моделі зовнішнього середовища прямого впливу. Розглянемо коротко їхній зміст.

 

3. Дослідження споживачів і конкурентів на цільовому ринку

 

АВС- аналіз споживачів – це розподіл існуючих споживачів продукції (послуг) фірми на групи А, В та С залежно від їх питомої ваги в продажах , прибутку фірми або за іншими вагомими показниками чи критеріями.

Для цього складається повний список споживачів з даними про обсяг купівлі (або отриманий фірмою прибуток) та визначається питома вага кожного з них у загальних продажах фірми або в загальному прибутку. На підставі цих даних споживачі поділяються на умовні групи А, В та С за рівнем їх важливості для фірми, визначається питома вага кожної групи в загальній кількості споживачів та питома вага кожної групи в прибутку, продажах фірми. АВС –аналіз споживачів ґрунтується на використанні залежності Паретто (правило 80:20): приблизно 20% споживачів фірми забезпечують 80% її бізнесу (продажів , прибутків).

 


 

Цілі вивчення споживачів
Проведення сегментації, виокре-млення цільових сегментів
Отримання інформації (ідей) для розробки нових товарів(послуг)
Визначення стратегічної орієнтації “диференціація стандартизація”

Прогнозування обсягів продажу товарів(послуг)
Розробка міжнародного маркетингового комплексу

 
 


Позиціонування товару( фірми)

Розробка товарної стратегії
Формування стратегії розподілу
Створення комплексу просування
Визначення цінової стратегії

Розпозиціонування товару (фірми)

 

Мета АВС–аналізу – виявити основні, найважливіші для фірми групи споживачів з метою розробки та обґрунтування адекватних маркетингових дій (табл.3.1). Переваги АВС- аналізу:

· систематизує споживачів за рівнем їх важливості для фірми;

· дає інформацію для розробки та обґрунтування маркетингового плану.

Недоліки АВС- аналізу:

· Аналізуються тільки існуючі споживачі;

· Виникає загроза втрати потенційних споживачів, що не входять до груп А, В та С.

 

Таблиця 3.1

АВС –аналіз споживачів

Група споживачів Питома вага споживачів у загальній кількості, % Питома вага забезпеченого прибутку (продажів),%
А
В
C

Аналіз конкурентів – це процес оцінки сильних і слабких сторін конкурентів з метою адекватного реагування, розробки міжнародної маркетингової стратегії і маркетингових планів.

Таблиця 3.2

Основні функціональні сфери діяльності конкурентів, що потребують аналізу

Функціональна сфера Показники, інформація для аналізу
1.Продажі · Обсяг продажів (у натуральних і вартісних показниках) · Обсяги продажів за видами товарів, товарними групами · Тенденції продажів · Ринкові частки за видами товарів, товарними групами · Тенденції зміни ринкових часток
2.Споживачі · Характеристика споживачів · Мотиви споживання\ купівлі · Глибина прихильності торговельній марці · Рівень задоволеності споживачів продукцією конкурентів (якість, дизайн, надійність тощо) · Наявність особливих взаємовідносин між фірмою - конкурентом та її споживачами
3.Продукти · Ширина та глибина продуктового асортименту (диверсифікованість) · Порівняльні параметри продукції · Політика щодо нових продуктів · Обсяги інвестицій у дослідження та розробку нових товарів
4.Реклама та просування · Рівень і структура витрат · Ефективність заходів · Стимулювання продажів (методи, заходи,
5.Фінанси · Фінансовий стан · Прибутковість діяльності · Потенціал фінансових ресурсів · Структура власності і фінансова гнучкість
6. Менеджмент · Довгострокові і короткострокові цілі · Корпоративна філософія та культура · Ставлення до ризику · Конкурентні стратегії · Плани інвестування
7. Загальна інформація · Обсяг продажів на одного працюючого · Рівень використання виробничих потужностей · Параметри обладнання, що використовується · Рівень заробітної плати та характер трудових відносин · Методи закупівлі сировини і матеріалів · Основні постачальники · Рівень вертикальної та горизонтальної інтеграції

10- позиційний профіль усіх конкурентів (досліджується постійно) включає в себе: ідентифікаційні дані, фізичні характеристики, фінансові результати діяльності, кадри, позиції на ринку, плани, клієнти конкурента, методи конкурентної боротьби, ділова репутація, шляхи отримання даних про цього конкурента. Для аналізу конкурентів також доцільно складати ідентифікаційні карти на фірму.

 

 



Читайте також:

  1. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  2. Актуальність дослідження
  3. Алгоритм дослідження кон’юктури
  4. Аналіз документів як метод соціологічного дослідження.
  5. Аналіз інформації та постановка задачі дослідження
  6. Аналіз потреб споживачів та аналіз конкурентів у процесі маркетингового дослідження
  7. Аналіз цін конкурентів проводиться за допомогою
  8. Аналізцін і товарівконкурентів
  9. Аналітичний метод дослідження
  10. Анкета — основний інструмент дослідження
  11. Біохімічне дослідження жовчі.
  12. Вибір методів дослідження




Переглядів: 910

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Найбільш поширеною й відомою є модель «галузевої конкуренції» М.Портера, де зовнішнє середовище ототожнюється з галуззю, в якій функціонує підприємство. | Поняття проекту і проектного циклу

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.