Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Сутність організаційної діяльності та її місце в системі управління.

Тема 5. Організаційне проектування

Недоліки господарських товариств

1. Обмежений характер об’єднаних грошових та інших ресурсів партнерів.Це пов’язано з відносною обмеженістю числа постачальників капіталу та їх можливостей.

2. В господарських товариствах завжди існує небезпека появи розбіжностей партнерів в поглядах на діяльність підприємства , що може помітно знизити ефективність спільної роботи.

3. Господарське товариство не є стійкою формою підприємництва, тому що вихід із товариства одного або кількох засновників може погіршити функціонування підприємства, чи взагалі призвести до його ліквідації.

4. Загроза банкрутства і солідарної відповідальності через професіональну некомпетентність одного з засновників.


Кожна організація складається з структурних підрозділів (цехів, відділів: маркетингу, технологічного, економічного, розробок нової продукції, тощо).

Структурні підрозділи організації є її структурними елементами. Для нормального функціонування організації її структурні елементи мають взаємодіяти один з одним. Тому, ще на етапі побудови організації, проводять організаційне проектування, у процесі якого визначають кількість та функціональний склад підрозділів, посадові обов'язки персоналу, формують систему зв'язків для ефективної взаємодії організаційних елементів.

Функція менеджменту спрямована на побудову організації і формування в ній системи відносин носить назву «організування».

 

Організуваннявид управлінської діяльності, спрямований на формування структури управління організацією, встановлення в ній системи зв'язків та відносин, що дає змогу ефективно працювати для досягнення поставлених цілей.

Організаціяце функція управління, в межах якої здійснюється групування та координації робіт, видів діяльності і ресурсів для досягнення поставлених цілей. Реалізація функції організації здійснюється у процесі організаційної діяльності.

Організаційна діяльністьце процес, за допомогою якого керівник усуває невизначеність, формує розподіл повноважень, відповідальності управлінського та виробничого персоналу, з метою формування ефективної спільної діяльності.

Функціональні області організаціїканадський соціолог Генрі Мінцберг описав як 6 базисних частин організації [11]:

· Операційне ядроутворюють оператори, тобто працівники, які безпосередньо виробляють товари або надають послуги.

· Стратегічний апекс – топ-менеджмент компанії, який за посадою та статусом тримає в полі зору всю систему організації.

· Серединна лінія - ієрархія владних повноважень від операційного ядра до стратегічного апексу.

· Техноструктураструктура, яку утворюють аналітики - працівники, що мають адміністративні повноваження: планують і офіційним чином контролюють роботу інших працівників. Техноструктура разом із владною ієрархією складають організаційну техноструктуру.

· Допоміжний персоналорганізаційні одиниці і їх співробітники, що забезпечують організаційну діяльність фірми (структурні підрозділи від канцелярії до юридичного відділу та відділу зв’язків з громадськістю).

· Ідеологіяскладова організації, яка формує її організаційну культуру.

Схематично організаційну структуру за Г.Мінцбергом представлено на рис.1.

 

 

Рис.1 Вид організаційної структури за Г.Мінцбергом

Г. Мінцберг таким чином описує модель шести базисних частин організації: "Ми маємо невеликий стратегічний апекс, з'єднаний донизу серединною лінією, він розширюється, із площиною операційного ядра, що утворює основу всієї конструкції. Ми зобразили ці три частини у вигляді безперервного утворення для того, щоб показати, що звичайно вони об'єднані за допомогою єдиним ланцюжком формальних владних повноважень. Техноструктура й допоміжний персонал зображені з обох сторін від основного "стовбура", що підкреслює їхній непрямий зв'язок з основною лінією влади й опосередкований вплив на операційне ядро. Ідеологія зображена у вигляді ореолу, гало, що оточує систему в цілому".

Кожну базисну частину організації складають штатні працівники організації, яких Г. Мінцберг розглядає як фігури впливу. Фігури впливу складають систему організації, в межах якої співробітники суперничають між собою з приводу розподілу влади в організації та розширення своїх повноважень.

 

Елементи організаційної діяльності:

· розподіл праці;

· структуризація;

· звітність;

· повноваження;

· координація.

 


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  6. Автоматизація метрологічної діяльності
  7. Автоматизоване робоче місце метролога
  8. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  9. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  10. Адаптивні організаційні структури управління.
  11. Адміністративне право і державне управління.
  12. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.




Переглядів: 2110

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Переваги господарських товариств | Розподіл праці –елемент організаційної діяльності, щовизначає число завдань, що виконуються кожним працівником і рівень контролю над ними.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.