Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



РОЗДІЛ 1

ВСТУП

ЗМІСТ

ISBN 966-7598-30-6

СХВАЛЕНО

на засіданні кафедри

менеджменту та маркетингу

й рекомендовано до друку.

Протокол № 7

від 27. 04. 2004 р.

 

ã Богатирьова Л.Д., 2004

ã Одеська національна академія

зв'язку ім. О.С. Попова, 2004


   
  ВСТУП......................................................................................................
Розділ 1 МЕНЕДЖМЕНТ: ОСНОВНІ ПОНЯТТЯ. ЗМІСТ. ПРЕДМЕТ І МЕТОДИ КУРСУ "ОСНОВИ МЕНЕДЖМЕНТУ"
  1.1 Підходи до визначення менеджменту. Характеристика процесу управління..........................................................................
  1.2 Управлінська праця в організації...................................................
  1.3 Менеджер та його обов'язки...........................................................
  1.4 Методи менеджменту......................................................................
Розділ 2 ЕВОЛЮЦІЯ МЕНЕДЖМЕНТУ....................................................
  2.1 Ідеї давніх і традиційний менеджмент...........................................
  2.2 Систематичний менеджмент...........................................................
  2.3 Основоположні ідеї менеджменту..................................................
  2.4 Сучасні погляди на принципи менеджменту................................
Розділ 3 ОСНОВНІ ФУНКЦІЇ МЕНЕДЖМЕНТУ (ПРОЦЕСНИЙ ПІДХІД)................................................................
  3.1 Загальна характеристика функцій управління..............................
  3.2 Функція планування........................................................................
  3.3 Функція організації..........................................................................
  3.4 Функція координації........................................................................
  3.5 Функція мотивації............................................................................
  3.6 Функція контролю............................................................................
Розділ 4 СИСТЕМНИЙ ПІДХІД В УПРАВЛІННІ.....................................
  4.1 Системна концепція.........................................................................
  4.2 Організація як відкрита система..................................................
  4.3 Внутрішнє середовище організацій...............................................
  4.4 Зовнішнє середовище організації...................................................
Розділ 5 ФОРМИ І МЕТОДИ ПРИЙНЯТТЯ УПРАВЛІНСЬКИХ РІШЕНЬ...........................................................................................
  5.1 Сутність процесу прийняття рішень..............................................
  5.2 Організаційні рішення.....................................................................
  5.3 Підходи до ухвалення рішення.......................................................
  5.4 Раціональне рішення проблеми......................................................
Розділ 6 ОРГАНІЗАЦІЯ В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ..............................
  6.1 Поняття делегування, відповідальності та повноважень.............
  6.2 Організаційна структура та її спекти............................................
  6.3 Класифікація організаційних структур управління......................
Розділ 7 ПРОЦЕС СТРАТЕГІЧНОГО ПЛАНУВАННЯ............................
  7.1 Місія організації. Визначення цілей організації...........................
  7.2 Аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища організації.........................................................................................
  7.3 Стратегія фірми................................................................................
  7.4 Типи стратегій бізнесу.....................................................................
  7.5 Вироблення стратегії фірми............................................................
  7.6 Вибір стратегії..................................................................................
  7.7 Виконання стратегії.........................................................................
  7.8 Десять факторів стратегічного планування..................................
Розділ 8 КЕРІВНИЦТВО: ВЛАДА Й ОСОБИСТИЙ ВПЛИВ...................
  8.1 Влада, вплив, лідерство...................................................................
  8.2 Форма влади і впливу......................................................................
Розділ 9 КЕРІВНИЦТВО: СТИЛЬ І ТЕХНІКА...........................................
  9.1 Вступ.................................................................................................
  9.2 Найважливіші теорії в області керівництва..................................
  9.3 Ситуаційне керівництво..................................................................
  9.4 Техніка керівництва.........................................................................
Розділ 10 ОРГАНІЗАЦІЙНА КУЛЬТУРА...................................................
  10.1 Складові частини організаційної культури.................................
  10.2 Моделі організаційної культури...................................................
Розділ 11 КАР'ЄРА МЕНЕДЖЕРА І ШЛЯХИ ЕФЕКТИВНОСТІ ЙОГО ПРАЦІ.................................................................................
  11.1 Вимоги до особистості менеджера...............................................
  11.2 Самоменеджмент керівника..........................................................
  11.3 Постановка цілей............................................................................
  11.4 Планування діяльності.................................................................
  11.5 Фактори успішної діяльності менеджера...................................
СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНОЇ ЛІТЕРАТУРИ.........................................
         

 

 


 

Золоте правило Роберта Таундсенда, відомого спеціаліста в галузі управління, звучить так: “Менеджер повинен стати людиною, яка розносить воду своїм підопічним, для того щоб вони могли займатися справою. Жодна справа не видаватиметься чорновою, якщо вона допомагає гравцям його команди здобути перемогу”.

 

Складні умови господарювання, зміни в техніці та технологіях, зростаючі вимоги споживачів вимагають від сучасних менеджерів усіх рівнів управління нових знань та навичок, які б відповідали вимогам часу.

Фахівці в галузі менеджменту повинні вміти виконувати функції планування, організації, мотивації, контролю праці робітників для досягнення певних цілей організації. Першочергова задача менеджменту полягає в створенні творчого інноваційного клімату, організаційної культури, підприємницького підходу, які стимулюють працівників на нововведення, впровадження технологічних і організаційних змін.

Процес формування фахівців нової генерації включає поряд із професійною підготовкою глибоке вивчення основ теорії менеджменту та оволодіння навичками, необхідними для сучасного керівника.

Головна фігура в управлінні підприємством – це людина, від знань, досвіду та умінь якої залежить успішне функціонування підприємства у конкурентному середовищі.

Цей навчальний посібник повинен допомогти студентам оволодіти теоретичними знаннями основ менеджменту, творчо переосмислити досвід управління зарубіжними компаніями, звернути увагу на головні проблеми управління, від рішення яких залежить життєздатність та довгостроковий успіх підприємства.

 


 


Читайте також:

  1. Аварійно-рятувальні підрозділи Оперативно-рятувальної служби цивільного захисту, їх призначення і склад.
  2. Актив і пасив балансу складаються також з певних розділів.
  3. Активи, що реалізуються повільно (А3) – це статті 2-го розділу активу балансу, які включають запаси та інші оборотні активи (рядки 100 до 140 включно, а також рядок 250).
  4. Аналіз бойових дій пожежних підрозділів
  5. Б – розділення гелю на дві фази
  6. Взаємодія органів слідства з підрозділами, уповноваженими здійснювати оперативно-розшукову діяльність, при розслідуванні злочинів
  7. Взаємодія підрозділів при проведенні виїзних планових та позапланових перевірок
  8. Взаємодія СВА з іншими структурними підрозділами підприємства.
  9. Взаємодія слідчого з оперативними підрозділами.
  10. Визначення та визнання запасів в підрозділах підприємств готельно-ресторанного господарства , їх оцінка та класифікація
  11. ВИКОРИСТАННЯ ОПЕРАТИВНИМИ ПІДРОЗДІЛАМИ ЗНАНЬ ПРО КОНФЛІКТИ В ЗЛОЧИННОМУ СЕРЕДОВИЩІ
  12. ВИРОБНИЧА ПРОГРАМА ТА ЇЇ РЕСУРСНЕ ОБҐРУНТУВАННЯ. ПЛАНУВАННЯ ВИТРАТ ПІДРОЗДІЛІВ ПІДПРИЄМСТВА.




Переглядів: 571

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Обліку видачі направлень на перевірку посадовим особам | Підходи до визначення менеджменту. Характеристика процесу управління

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.