![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Основні поняттяСИСТЕМА ПСИХОЛОГО-ДИДАКТИЧНИХ ЗАКОНОМІРНОСТЕЙ. МЕТОДИКА ЇЇ ЗАСТОСУВАННЯ Завдання для самостійного опрацьовування 1. Розгляньте параграф 1 розділу 3 «Принципи навчання математики» підручника: З.І.Слєпкань «Методика навчання математики». Асоціацією називається такий зв'язок двох процесів Асоціація називається узагальненою, якщо компоненти її членів варіюються в залежності від умов задачі, що розв’язується, та ці варіації впливають на отриманий результат. Такі компоненти членів асоціації. Що варіюються, умовимося називати істотними. Асоціація називається константною, якщо її істотні компоненти завжди незмінні; змінюватись в ній можуть лише неістотні компоненти, тобто ті, що не впливають на результат задачі, що розв’язується. При вивченні математики учень повинен навчитися не просто відтворювати знання в незмінному вигляді. Він повинен уміло застосовувати ці знання, швидко, миттєво видозмінюючи свої висновки в залежності від задачі, що розв’язується. При цьому учень може не згадати відповідні означення, теореми, аксіоми, але діяти у повній відповідності з ними. Приклад 1. При вивченні нового поняття учні виконують вправу на «розпізнавання», наприклад: «На рисунку 2 вкажіть медіани трикутників». Спочатку учні кожний раз застосовують означення, обґрунтовуючи, чому Потім при розв’язанні задачі: «На рисунку 3 знайдіть Рисунок 2 – Ілюстрація до прикладу 1
Рисунок 3 – Трикутник Отже, процес Звертаємо увагу на дуже велику роль таких асоціацій. Їх відсутність є однією з основних причин слабої успішності багатьох учнів. На першому етапі вивчення геометрії учням дають визначення великого числа понять. Якщо учні не володіють асоціаціями виду Висновок: вивчаючи кожне нове поняття, необхідно давати вправи на «розпізнавання», намагаючись формування узагальнених асоціацій типу Поява кожної узагальненої асоціації еквівалентна одному або декільком висновкам. Вміння та навички розв’язання задач є певною системою асоціацій, переважно узагальнених. Помилковою узагальненою асоціацією називається така асоціація, при наявності якої учень неправильно розв’язує окремі задачі даного типу або не здогадується застосувати до них відомий йому спосіб розв’язання. Приклад 2. Сторони трикутника дорівнюють 8 см, 6 см, 10 см. Чи є трикутник прямокутним? Чому? Відповідь дається позитивною за теоремою Піфагора. Але насправді він дійсно прямокутний, але за теоремою, оберненою до теореми Піфагора або за теоремою косинусів. Стимулюючою ланкою називається розумовий процес, який вводиться між двома іншими процесами, що протікають у свідомості учня, допомагаючи встановити зв'язок між ними, поглиблюють розуміння та активізують розумову діяльність. Приклад 3. Як позбавитись помилкової асоціації В якості стимулюючих ланок можуть виступати наступні процеси: 1) згадування, застосування по ходу ознайомлення з матеріалом (або по ходу виконання вправ) означень, теорем, законів, різних правил, в тому числі мнемонічних, які як раз і призначені для кращого запам’ятовування; 2) споглядання, представлення наочних образів (моделей, графіків, рисунків, діаграм); 3) довільна діяльність з ними; 4) оперування знаками та символами (введення стрілок, інших позначень, підкреслювання та інше); 5) довільні міркування, що поглиблюють розуміння. Засвоєнням навчального матеріалу будемо називати сукупність процесів, направлених на розуміння цього матеріалу, його запам’ятовування, формування вмінь та навичок його застосування.
Читайте також:
|
||||||||
|