Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник






Переведення чисел з десяткової системи числення в СЗК з використанням властивостей залишків

Рекомендується виконати домашнє завдання 11, 12.

 

Переведення чисел з позиційної системи в СЗК у найпростішому випадку виконують шляхом ділення числа Х на модулі . Найменші додатні залишки від такого ділення й утворять представлення числа Х в СЗК. Однак на практиці такий алгоритм переведення часто виявляється малоефективним через велике число операцій ділення.

Інші алгоритми переведення чисел з позиційних систем у СЗК базуються на використанні наступних властивостей чисел, представлених залишками (далі означає ).

.

У справедливості цих властивостей легко переконатися безпосередньою перевіркою.

Нехай для заданого набору модулів і позиційної десяткової системи числення відомі представлення в залишках будь-якого степеня основи 10(тобто, будь-якої ваги в позиційній системі)

а також кожної десяткової цифри

.

Тоді компоненти числа Х в СЗК можна представити у вигляді

.

Таким чином, для знаходження залишку числа за модулем необхідно скласти попарні добутки залишків цифр і ваг . При цьому всі додавання і множення виконуються за модулем .

Розглянутий алгоритм переведення знаходить застосування і в іншому варіанті, що використовує не тільки вищенаведені властивості залишків, але і наступну властивість

.

У цьому випадку для обчислення досить мати представлення в залишках або тільки степенях основи або тільки цифр тобто

.

Приклад 2.27. Перевести десяткове число Х=839 у СЗК з модулями .

Для степенів основи і заданих цифр позиційної десяткової системи маємо

Далі знаходимо залишки :

.

Таким чином, .


Читайте також:

  1. D-петля, що складається з 8–12 залишків, декілька з яких – дигідроуридинові.
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. IV. Розподіл нервової системи
  6. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  7. IV. Філогенез кровоносної системи
  8. N – чисельність популяції
  9. POS-системи
  10. VI. Філогенез нервової системи
  11. А. Розрахунки з використанням дистанційного банкінгу.
  12. Автододавання та автообчислення.




Переглядів: 1047

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
В канонічну двійкову | В десяткову систему числення

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.