Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Процедура набуття членства в ЄС

Правове регулювання набуття членства в ЄС

В національному праві ЄС не наділений правосуб’єктністю.

Ст. 49 Договору про ЄС.

Набуття членства в ЄС здійснюється через приєднання до договорів, на яких заснований ЄС.

Згідно зі ст. 49 держава, яка подає заявку про вступ до ЄС повинна відповідати двом критеріям:

1. Бути європейською.

2. Поважати принципи, викладені в ч. 1 ст. 6 Договору про ЄС.

Але цим вимоги до держав-кандидатів не обмежуються. Йдеться, насамперед, про так звані «Копенгагенські критерії», які були ухвалені Європейською Радою в червні 1993 року:

1. Політичний критерій (дублювання ч. 1 ст. 6) – стабільність державних інституцій, що гарантують демократію, верховенство права, права людини і захист меншин;

2. Економічний критерій – наявність функціонуючої (діючої) ринкової економіки, а також здатність протистояти конкурентному тиску і ринковим силам у межах ЄС;

3. Організаційний критерій – спроможність взяти зобов’язання щодо членства в ЄС, включаючи відданість цілям політичного, економічного та валютного союзів (акі).

На практиці не було жодного випадку, щоб на момент вступу держава-кандидат повністю відповідала всім критеріям.

Абсолютно обов’язковими є лише вимоги політичного критерію.

Є також негласні критерії, що висувають до держав-кандидатів:

1. Ратифікація Європейської конвенції з прав людини.

2. Членство в НАТО.

Держави-кандидати не мають права висувати будь-які вимоги до ЄС як умови свого вступу. Діє принцип «Союз не коригується під кандидатів на вступ».

Набуття членства в ЄС передбачає ухвалення низки правових актів як внутрішньосоюзного, так і міжнародно-правового характеру.

Розпочинається процес з подачі заявки державою, що бажає вступити в Союз. Заявка розглядається на предмет можливості розпочати з державою-заявницею розпочати переговори про вступ. Зрештою Комісія ухвалює попередній висновок, в якому ґрунтовно оцінюється стан готовності держави-заявниці до вступу і дається відповідна рекомендація державі-заявниці – розпочати переговори про вступ.

Проте висновок Комісії не є обов’язковим для держав-членів ЄС.

Після оприлюднення висновку Комісії, Європейська Рада ухвалює рішення про відкриття переговорів з державою-заявницею, яка з цього моменту отримує статус держави-кандидати.

Право на ведення переговорів належить Президентству Союзу (держава, яка головує в даний момент в ЄС), однак на практиці це право делегується Європейській Комісії. Сторони узгоджують умови договору про вступ (це, переважно, перехідні положення та перехідні умови). Завершуються такі переговори підписанням уповноваженими представниками держав-членів і держави-кандидата проекту договору про вступ. Після цього Рада Союзу повинна одноголосно ухвалити рішення щодо заявки про вступ. При цьому мають бути враховані позиції Комісії ЄС та Європарламенту. При цьому позиція (висновок) Комісії ЄС не є обов’язковою для Ради, а от згода Парламенту, яка надається абсолютною більшістю голосів, є обов’язковою. Цю процедуру завершує підписання представниками держав-членів і держави-кандидата договору про вступ.


Читайте також:

  1. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  2. Банкрутство підприємства: причини, наслідки, процедура.
  3. Види оцінювання та процедура перевірки
  4. Види та процедура реструктуризації
  5. Відповідальність суб’єктів містобудівної діяльності за порушення під час виконання будівельних робіт. Повноваження ДАБК та процедура накладення санкцій
  6. Громадянство в зарубіжних країнах: порядок набуття та втрати.
  7. Громадянство України. Поняття громадянства. Підстави набуття громадянства
  8. Етапи та процедура порушення справи про банкрутство
  9. Загальні положення щодо набуття членства в ЄС
  10. Законодавча процедура
  11. ЗДІБНОСТІ – властивість особистості, індивідуальні особливості людей, від яких залежить набуття ними знань, умінь і навичок, а також успішність виконання різних видів діяльності.
  12. Інститут громадянства в ЗК поняття, способи набуття та припинення.Європейська конвенція про громадянство.




Переглядів: 2136

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правосуб’єктність ЄС | Принцип пропорційності і принцип субсидіарності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.