Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Список рекомендованої літератури: 2, 5, 7, 8, 10

План

Тема 1. Сутність планування та особливості його здійснення на підприємстві

1.1. Планування як наука. Предмет об’єкти і методи дослідження.

1.2. Процес планування та вибір рішень, філософські концепції планування.

1.3. Планування як функція управління підприємством.

1.4. Планувальна функція як реагування на динамічні зміни зовнішнього середовища.

1.5. Зміст планування у процесуальному аспекті.

1.6. Методи та інструменти планових розрахунків.

1.7. Інформаційні ресурси та нормативна база планування діяльності підприємств.

Основні поняття теми:планування, планологія, формальне планування, інкрементальне планування, системне планування, цілі функціонування підприємства, невизначеність, структурова­ність, гіперконкуренція, процес, аналіз стратегічних процесів, процесуальна раціональність.

1.1.Планування як наука. Предмет об’єкти і методи дослідження. Планування як самостійна галузь знань та особлива сфера людської діяльності, являє собою сукупність систематизованих знань про закономірності формування і функціонування різних господарських систем. Ціль науки планування як складової економічної науки - описати, обґрунтувати та передбачити процес і явища дійсності (теоретичне відображення дійсності).Суть планування полягає в розробці та обґрунтуванні цілей, визначенні найкра­щих методів і способів їх досягнення при ефективному використанні всіх видів ре­сурсів, необхідних для виконання поставлених завдань, і встановленні їх взаємодії.

1.2. Процес планування та вибір рішень, філософські концепції планування.Загальний зміст планування як процесу людської діяльності полягає в проектуванні бажаного майбутнього стану. Уявлення такого образу, моделі майбутнього зазвичай формується на основі певної філософської концепції. Найпоширеніші концепції можна звести до трьох основних — формальної, інкрементальної та системної. Вони по-своєму визначають цінність процесу планування, спираються на різні припущення, мають відмітний методичний апарат та інструментарій.

1.3. Планування як функція управління підприємством. Сучасне підприємство уявля­ється нині як надскладна відкрита соціально-технічна система, пов’язана специфічними відносинами з навколишнім середовищем. Цілі функціонування підприємства — це чітко й однознач­но сформульовані наміри, подані у вигляді переліку основних показ­ників, які підлягають досягненню й зазвичай мають кількісну оцінку. У процесі уточнення завдань і досягнення цілей виникає низка проблем, розв’язання яких становить основний зміст управління підприємством. Класична схема цього процесу є досить формалізованою і їх послідовність подається у вигляді шести основних фаз: 1. Фаза постановки проблеми; 2. Фаза пошуку альтернативних рішень; 3. Фаза оцінювання альтернатив; 4. Фаза прийняття рішення; 5. Фаза реалізації рішення; 6. Фаза контролю за виконанням рішення.

1.4.Планувальна функція як реагування на динамічні зміни зовнішнього середовища. Сучасне підприємство, функціонуючи як відкрита система, стає перед проблемою визначення впливу чинників зовнішнього середовища та адекватного впорядкування своєї діяльності. Кумулятивний ефект дії чинників проявляється передусім у таких аспектах: невизначеність ситуації; непередбачуваність поведінки учасників подій; динамічність і мінливість галузевої конкуренції.

1.5. Зміст планування у процесуальному аспекті. Сутнісне наповнення планування, його зміст і результативність залежать, як уже зазначалося, передусім від особливостей зовнішнього середовища. Таке сприйняття планування діяльності підприємства зосереджує увагу на тій його складовій, що безпосередньо пов’язана з оточенням, — стратегічному плануванні.

1.6. Методи та інструменти планових розрахунків.Термін "метод" походить відгрецького «methodos», що в перекладі означає "шлях до чогось", тобто знання про те, якими способами, в якій послідовності потрібно розв’язувати ті чи інші завдання. Три групи методів обчислення планових показників: екстраполяції, пофакторні та нормативні. Екстраполяційний метод – (плануванням від досягнутого рівня).Процедура обчислення: фактично досягнута величина показника у базовому періоді коригується на середній відсоток її зміни.(Корпорації). Пофакторний метод – планові значення показників при цьому методі визначаються на основі впливу найважливіших чинників (факторів). Нормативний метод. Суть його в тому, що в основу планових завдань на певний період закладаються норми витрат різних ресурсів на одиницю продукції (сировини, матеріалів, обладнання, робочого часу, грошових засобів тощо).

1.7. Інформаційні ресурси та нормативна база планування діяльності підприємств. Термін "інформація" (лат.) означає "пояснення", "викладення", "повідомлення". Він набув вжитку ще наприкінці XIX століття, але спочатку використовувався лише щодо засобів зв'язку. З розвитком науки і техніки інформацію почали розглядати залежно від конкретно­го змісту з використанням її різновидів, які стосуються різних галузей людської діяльності. Нині під інформацією розуміють сукупність корисних відомостей, які є об'єктом збирання, реєстрації, зберігання, передавання й перетворення. Інформація є одним із ресурсів, який може накопичуватися, реалізуватися, поновлюватися, є придатним для колективного викорис­тання та (на відміну від інших ресурсів) у процесі споживання не втрачає своїх якостей. Інформація - це головний елемент будь-якої із функцій управління. Володіння повною, достовірною, актуальною та оперативною інформацією надає ринкових переваг, знижує фінансовий ризик, ефективно підтримує прийняття рішень. Для планування необхідні великі знання. Знання про закономірності, відносини, мету, обмеження, ринки, товари, альтернативи дії, наслідки чи дії людей є тільки основою пізнання. Інформація - це знання, необхідні для підготовки цілеспрямованих дій, важливий елемент для прийняття рішень.

На підприємствах існують відділи, що систематично готують інформацію. Процес планування, що протікає в дійсності, має поряд із формальним структурним аспектом, що описувався дотепер, ще і соціально-поведінковий аспект. Суть його у тому, що коло питань планування здійснюється людьми в процесі поділу праці. Люди чи індивіди як члени групи виявляють у процесі переробки інформації і комунікації види поведінки, що впливають на процес планування. За стадіями управління розрізняють прогнозну, планову, облікову, нормативну інфор­мацію, інформацію для аналізу господарської діяльності та оперативного управління.

Нормативна інформація виникає і використовується на стадіях технічної підго­товки виробництва, а також в інших випадках, наприклад, для формування цін, тарифікації. Створення нормативної бази планування - це основа раціональної організації і пла­нування діяльності підприємств різних форм власності. Формальне планування в умовах перехідного періоду, зниження рівня планової ро­боти позначилось і на зменшенні уваги до створення нормативної бази. В умовах рин­кових відносин основою наукового обґрунтованого планування є нормативна база. Нормативна база планування складається із системи норм і нормативів. Нормативний метод планування - це один із методів обґрунтування планів, що використо­вується на всіх стадіях планової роботи: у ході економічного аналізу результатів госпо­дарської діяльності, у визначенні потреби в різних видах ресурсів. В його основу по­кладено економічні норми та нормативи - науково-обґрунтовані величини, що харак­теризують кількісну та якісну міру витрат робочого часу, матеріалів і грошей.

 


Читайте також:

  1. VІ. СПИСОК РЕКОМЕНДОВАНИХ ДЖЕРЕЛ
  2. Для підсилення ефекту доцільно заздалегідь підготуватися і надіслати тези доповіді і список виступаючих у дебатах.
  3. Додати блоки в список
  4. Контрольний список засобів інформації
  5. Перелік рекомендованої літератури
  6. Перелік рекомендованої літератури 1 страница
  7. Перелік рекомендованої літератури 10 страница
  8. Перелік рекомендованої літератури 11 страница
  9. Перелік рекомендованої літератури 12 страница
  10. Перелік рекомендованої літератури 13 страница
  11. Перелік рекомендованої літератури 15 страница
  12. Перелік рекомендованої літератури 2 страница




Переглядів: 583

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПЛАН | Тема 3. Маркетингові дослідження та планування збуту продукції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.