Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПСИХОМЕТРИЧНІ ОСНОВИ ПСИХОДІАГНОСТИКИ

(ВАЛІДНІСТЬ, ТОЧНІСТЬ, НАДІЙНІСТЬ)

 

Розглянемо поняття стандартизації, надійності та валідності тесту з позицій класичної емпірико-статистичної теорії. Відповідно до цієї теорії конструювання тестів для зміни психологічних властивостей і станів засноване на шкалі інтервалів.Вимірюється психічна властивість вважається лінійним і одномірним.Передбачається також, що розподіл сукупності людей, що володіють даними властивістю, описується кривою нормального розподілу.

В основі психологічного тестування лежить класична теорія похибки вимірювань.Вважається, що тест - такий же вимірювальний прилад, як будь-який фізичний прилад, і результати, які він показує, залежать від величини властивості у випробуваного, а також від самої процедури вимірювання. Будь-яке властивість психіки має «істинний» показник, а показання по тесту відхиляються від істинного на величину випадкової похибки. На показання тесту впливає і «систематична» похибка, але вона зводиться до додатку (вирахуванню) константи до «істинної» величиною параметра, що для інтервального шкали значення не має.

Надійність тесту.Якщо тест проводити багато разів, то середнє значення буде характеристикою «істинної» величини параметра. Піднадійністю тесту прийнято розуміти стійкість результатів до впливу випадкових факторів, зовнішніх і внутрішніх. Найбільш часто проводиться оцінка ретестовой надійності. Чим тісніше корелюють результати початкового і повторного (зазвичай відстроченого на кілька місяців) проведення тесту, тим він надійніший.

Передбачається, що існує необмежену кількість завдань, які можуть «працювати» на вимірюється властивість. Тест є лише вибірка завдань з їх генеральної сукупності. В ідеалі можна створити скільки завгодно еквівалентних форм тесту, тому визначення надійності тесту можна провести шляхом кореляції паралельних форм або еквівалентних рівних частин, отриманих шляхом розщеплення тестового завдання на дві частини. Оскільки в реальному тесті число завдань обмежена (не більше 100), то оцінка надійності тесту завжди приблизна. Тест вважається надійним, якщо коефіцієнт кореляції результатів становить не менше 0,75.

Валідність тесту. Проблемі валідності в класичній теорії тесту приділяється багато уваги, проте теоретично вона ніяк не вирішується.Валідність означає придатність тесту вимірювати те властивість, для виміру якого він призначений. Отже, чим більше на результат виконання тесту або окремого завдання впливає вимірюється властивість і чим менше інші змінні (у тому числі зовнішні), тим тест валідність.

Тест валиден (і надійний), якщо на його результати впливає лише вимірюється властивість. Тест неваліден (і ненадійний), якщо результати тестування визначаються впливом нерелевантних змінних.

Існують наступні види валідності тесту.

Очевидна валідність. Тест вважається дійсним, якщо у випробуваного складається враження, що він вимірює те, що повинен вимірювати.

Конкретна валідність (конвергентна - дивергентная валідність). Тест повинен добре корелювати з тестами, що вимірюють конкретне властивість або близьке йому за змістом, і мати низькі кореляції з тестами, що вимірюють завідомо інші властивості.

Прогностична валідність. Тест повинен корелювати з віддаленими за часом зовнішніми критеріями.

Змістовна валідність. Тест повинен охоплювати всю область досліджуваного поведінки.

Конструктная валідність. Передбачає повний опис вимірюваної змінної, висунення системи гіпотез про зв'язки її з іншими змінними, емпіричне підтвердження (неопроверженіе) цих гіпотез.

З теоретичної точки зору єдиним способом встановлення «внутрішньої» валідності тесту і окремих завдань є метод факторного аналізу (і аналогічні), який дозволяє: а) виявляти латентні (приховані) властивості і обчислювати значення «факторних навантажень» - коефіцієнти детермінації властивостей тих чи інших поведінкових ознак, б) визначати міру впливу кожного латентного властивості на результати тестування.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  3. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  4. Анатомо-фізіологічні основи статевого розвитку.
  5. Біологічні основи мислительної діяльності.
  6. Біомеханічні основи шинування при пародонтозі.
  7. Біохімічні основи розвитку витривалості
  8. Біохімічні основи розвитку силових і швидкісних якостей
  9. Валютний ринок, основи його функціонування. Основні види валютних операцій
  10. Вивчення основи слова і закінчення
  11. Вимоги до гірських порід основи гребель
  12. Виникнення права на позов і правові основи його реалізації




Переглядів: 2617

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
МАТЕМАТИЧНО-СТАТИСТИЧНІ МЕТОДИ ОПРАЦЮВАННЯ ТА ІНТЕРПРЕТАЦІЇ ДАНИХ | НАОЧНЕ ПРЕДСТАВЛЕННЯ ПСИХОДІАГНОСТИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.