МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ПСИХОМЕТРИЧНІ ОСНОВИ ПСИХОДІАГНОСТИКИ(ВАЛІДНІСТЬ, ТОЧНІСТЬ, НАДІЙНІСТЬ)
Розглянемо поняття стандартизації, надійності та валідності тесту з позицій класичної емпірико-статистичної теорії. Відповідно до цієї теорії конструювання тестів для зміни психологічних властивостей і станів засноване на шкалі інтервалів.Вимірюється психічна властивість вважається лінійним і одномірним.Передбачається також, що розподіл сукупності людей, що володіють даними властивістю, описується кривою нормального розподілу. В основі психологічного тестування лежить класична теорія похибки вимірювань.Вважається, що тест - такий же вимірювальний прилад, як будь-який фізичний прилад, і результати, які він показує, залежать від величини властивості у випробуваного, а також від самої процедури вимірювання. Будь-яке властивість психіки має «істинний» показник, а показання по тесту відхиляються від істинного на величину випадкової похибки. На показання тесту впливає і «систематична» похибка, але вона зводиться до додатку (вирахуванню) константи до «істинної» величиною параметра, що для інтервального шкали значення не має. Надійність тесту.Якщо тест проводити багато разів, то середнє значення буде характеристикою «істинної» величини параметра. Піднадійністю тесту прийнято розуміти стійкість результатів до впливу випадкових факторів, зовнішніх і внутрішніх. Найбільш часто проводиться оцінка ретестовой надійності. Чим тісніше корелюють результати початкового і повторного (зазвичай відстроченого на кілька місяців) проведення тесту, тим він надійніший. Передбачається, що існує необмежену кількість завдань, які можуть «працювати» на вимірюється властивість. Тест є лише вибірка завдань з їх генеральної сукупності. В ідеалі можна створити скільки завгодно еквівалентних форм тесту, тому визначення надійності тесту можна провести шляхом кореляції паралельних форм або еквівалентних рівних частин, отриманих шляхом розщеплення тестового завдання на дві частини. Оскільки в реальному тесті число завдань обмежена (не більше 100), то оцінка надійності тесту завжди приблизна. Тест вважається надійним, якщо коефіцієнт кореляції результатів становить не менше 0,75. Валідність тесту. Проблемі валідності в класичній теорії тесту приділяється багато уваги, проте теоретично вона ніяк не вирішується.Валідність означає придатність тесту вимірювати те властивість, для виміру якого він призначений. Отже, чим більше на результат виконання тесту або окремого завдання впливає вимірюється властивість і чим менше інші змінні (у тому числі зовнішні), тим тест валідність. Тест валиден (і надійний), якщо на його результати впливає лише вимірюється властивість. Тест неваліден (і ненадійний), якщо результати тестування визначаються впливом нерелевантних змінних. Існують наступні види валідності тесту. Очевидна валідність. Тест вважається дійсним, якщо у випробуваного складається враження, що він вимірює те, що повинен вимірювати. Конкретна валідність (конвергентна - дивергентная валідність). Тест повинен добре корелювати з тестами, що вимірюють конкретне властивість або близьке йому за змістом, і мати низькі кореляції з тестами, що вимірюють завідомо інші властивості. Прогностична валідність. Тест повинен корелювати з віддаленими за часом зовнішніми критеріями. Змістовна валідність. Тест повинен охоплювати всю область досліджуваного поведінки. Конструктная валідність. Передбачає повний опис вимірюваної змінної, висунення системи гіпотез про зв'язки її з іншими змінними, емпіричне підтвердження (неопроверженіе) цих гіпотез. З теоретичної точки зору єдиним способом встановлення «внутрішньої» валідності тесту і окремих завдань є метод факторного аналізу (і аналогічні), який дозволяє: а) виявляти латентні (приховані) властивості і обчислювати значення «факторних навантажень» - коефіцієнти детермінації властивостей тих чи інших поведінкових ознак, б) визначати міру впливу кожного латентного властивості на результати тестування. Читайте також:
|
||||||||
|