Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






НАОЧНЕ ПРЕДСТАВЛЕННЯ ПСИХОДІАГНОСТИЧНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ

Стандартизація тесту полягає у приведенні процедури оцінок до загальноприйнятих нормативам. Стандартизація передбачає перетворення нормальної або штучно нормалізованої шкали первинних оцінок в шкальні оцінки (докладніше про це див 5.2). Тестові норми, отримані в ході стандартизації, являють собою систему шкал з характеристиками розподілу тестового бала для різних вибірок.Вони не є «внутрішніми» властивостями тесту, а лише полегшують його практичне застосування.

 

(ГРАФІКИ, ТАБЛИЦІ, МАТРИЦІ)

 

Представлення результатів дослідження є підсумком кількісної обробки емпіричних даних. Результати можуть бути представлені графічно, таблично і вербально.

Головним критерієм графічного і табличного подання результатів виступає їх наочність. Вона забезпечує перехід на новий щабель осмислення отриманих у дослідженні закономірностей. Наочності сприяють:

· відображення інформації, організоване з урахуванням особливостей сприйняття і уяви;

· відображення тільки соотв. мети дослідження зв'язків і характеристик досліджуваного феномена.

Формами наочного представлення результатів є діаграми, гістограми, графіки, таблиці, профілі. Вербальне уявлення результатів дослідження увазі їх текстове опис в відповідно з правилами і нормами наукового стилю.

Будь уявлення результатів дослідження – текст "Змішаного" виду. Ці мови не можна строго розмежувати, бо всі час відбувається взаємопроникнення мов житейського і наукового: наукові терміни входять в повсякденне звернення, а наука черпає з природного мови слова для позначення знову відкритих сторін реальності.

Графічна форма опису результатів. Графічне (просторово-образні) опису - традиційний спосіб кодування наукової інформації. Геометричне опис наочно і дозволяє одночасно представити систему відносин між окремими змінними, досліджуваними в експерименті.

Основні форми графічного представлення наукової інформації: топологічні, метричні.

Графи- один із традиційних способів представлення інформації, що використовують топологічні характеристики. Граф - безліч точок (вершин), з'єднаних ребрами (орієнтованими або неорієнтовані відрізками).

Види графів: планарні, просторові, орієнтовані (відрізки-вектори), неорієнтовані, зв'язкові, незв'язні.

При описі результатів психологічних досліджень графи використовуються дуже часто.

Соціограма - це орієнтований граф.

Поряд з графами в психології застосовуються і просторово-графічні описи, в яких враховується структура параметрів і відносини між елементами (або метричні, або топологічні).

"Куб" Д. Гілфорда- приклад - відоме опис структури інтелекту.

Простір емоційних станів за В.Вундтомабо ж опис типів особистості за Г. Айзенком ("Коло Айзенка ").

Інші графічні форми:

Діаграми (Використовуються головним чином для зображення співвідношень між величинами) - це спосіб графічного зображення величин за допомогою фігур (секторів, стовпців і т.п.), площі яких пропорційні цим величинам.

Секторна діаграма - діаграма в якій кількості (звичайно відсотки) зображені у вигляді кругових секторів, що мають такі площі.

Первинний спосіб представлення даних – зображення розподілу (використовують гістограми та полігони розподілу).

Гістограма - це "стовпчаста" діаграма частотного розподілу ознаки на вибірці. По осі абсцис відкладають значення спостережуваної величини, а по осі ординат - її частості (відношення числа спостережень, що потрапили в даний проміжок, до числа всіх спостережень) в кожному з проміжків, поділені на довжину проміжків. В результаті отримуємо ступінчасту лінію. Площа, укладена під усіма прямокутниками для будь гістограми, дорівнює 1 або сумі всіх частот (загальним числом випадків). Таким чином, на гістограмі висота стовпців, накреслених над кожним інтервалом, відповідає числу спостережень, які потрапили в цей інтервал.

Графіки - Варіант відображення інформації, перехідний від графічного до аналітичного.

Рекомендації з побудови графіків:

1. Графік та текст повинні взаємно доповнювати один одного.

2. Графік повинен бути зрозумілий "сам по собі" і включати всі необхідні позначення.

3. На одному графіку не дозволяється зображати більше чотирьох кривих.

4. Лінії на графіку повинні відображати значимість параметра, найважливіші необхідно позначати цифрами.

5. Написи на осях слід розташовувати внизу і зліва.

6. Точки на різних лініях прийнято позначати кружками, квадратами і трикутниками.

Числові значення величини- найбільш важливий спосіб представлення результатів наукової роботи:

1) показники центральної тенденції (середнє, мода, медіана);

2) абсолютні й відносні частоти;

3) показники розкиду (стандартне відхилення, дисперсія, процентільний розкид);

4) значення критеріїв, використаних при порівнянні результатів різних груп;

5) коефіцієнти лінійної та нелінійної зв'язку змінних і т.д. і т.п.

Існуючі комп'ютерні пакети статистичної обробки даних дозволяють вибрати будь-яку стандартну форму таблиць для представлення їх в науковій публікації.


Читайте також:

  1. V. Етичні правила психологічних досліджень
  2. Аксіоматизація знань та причинні зв'язки у методології наукових досліджень
  3. Аналіз останніх досліджень та публікацій.
  4. Бюджетне фінансування наукових досліджень здійснюється шляхом базового та програмно-цільового фінансування.
  5. В плануванні й організації наукових досліджень в економіці використовуються програмно-цільові методи.
  6. В плануванні й організації наукових досліджень в економіці використовуються програмно-цільові методи.
  7. Види соціологічних досліджень.
  8. Визначення вартості лабораторних і технологічних досліджень
  9. Виникнення і розвиток системних досліджень
  10. Впровадження результатів наукових досліджень
  11. Впровадження та ефективність наукових досліджень.
  12. Вторинна маркетингова інформація – це інформація, зібрана й оброблена раніше самою фірмою чи іншими організаціями для цілей відмінних від мети досліджень.




Переглядів: 1808

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПСИХОМЕТРИЧНІ ОСНОВИ ПСИХОДІАГНОСТИКИ | СПЕЦИФІКА, МЕТА І ЗАВДАННЯ ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.