Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Психологічна освіта

Психологічна діагностика

РОБОТА ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА З БАТЬКАМИ ДОШКІЛЬНИКІВ

Робота практичного психолога з батьками дошкільників полягає у тому, щобпривернути увагу батьків до долі власної дитини, допомогти зрозуміти вирішальне значення ранніх та дошкільних років розвитку особистості, ролі тата й мами і родинної атмосфери загалом у формуванні таких базисних якостей сина або дочки, як почуття впевненості, захи­щеності, вміння радіти, співчувати, виявляти творчу ініціативу, бути активним, дбати про добрі стосунки з членами сім’ї, з друзями, вміти гідно поводитися в разі перемоги чи поразки. Батьки мають зрозуміти і відчути необхідність певної психологічної компетентності для того, щоб по-справжньому любити свою дитину, сприймати її такою, якою вона є, ні з ким не порівнюючи її і не дорікаючи їй, допомогти їй щасливо провести дошкільні роки у родинному колі, добре підготувати дитину до школи.

Для досягнення вище означених завдань практичний психолог керується наступними видами роботи:

1. Визначення стилю виховання в сім’ї, стосунків у родині.

2. Визначення рівня тривожності, самооцінки тощо.

3. Психодіагностичне дослідження за зверненням батьків тощо.

Перед психологом стоїть завдання пробуджувати і підтримувати у батьків потребу в спеціальних психологічних знаннях щодо розвитку і вихован­ня власної дитини. Природна інтуїція матері й батька як найперших і найголовні­ших педагогів дитини дає більше позитивних результатів, коли спирається на їхню психологічну компетентність.

Форми освітньої роботи

1. Науково-популярні лекції з психологічних питань розвитку та вихо­вання дитини на групових батьківських зборах, факультативах для батьків.

2. Бесіди та консультації з групою батьків, які мають подібні проблеми із вихованням та розвитком дитини.

3. Оформлення стендів, листівок, тек із психологічною інформацією.

4. Залучення батьків до користування психологічною бібліотекою.

Орієнтовна тематика лекцій та бесід

1) Вікові психологічні особливості розвитку дітей (потреби, новоутво­рення, можливості, типові труднощі). Вироблення у батьків більш адекватної, психологічно доцільної позиції щодо виховання і розвитку дитини.

2) Особливості розвитку хлопчиків і дівчаток, близнят. Розвиток дітей у неповній, багатодітній сім’ях, в родині, що складається з декількох поколінь.

3) Психологічний аналіз сучасних типів «материнської школи», умов родинного виховання.

4) Здібні діти; діти, які відстають у розвитку, мають труднощі у поведінці: які вони, якої потребують допомоги.

5) Ознайомлення батьків з методами вивчення індивідуально-тополо­гічних властивостей дитини та врахування цих методів у взаєминах з дитиною.

6) Підготовка батьків до усвідомлення та підтримки психопрофілак­тичних функцій дитячої гри. Попередження недоречних втручань, заборон, моралізації, повчань під час спостереження за грою дитини. Найефективнішим методом є практичні заняття з групою зацікавлених батьків, під час яких психолог демонструє прийоми недирективної під­тримки дитини в процесі її гри.

7) Ознайомлення батьків з методами визначення шкільної зрілості дітей та засобами її формування.

8) Обговорення з групою зацікавлених батьків конкретних проблем, що виникають у стосунках дитини з братами і сестрами, з однолітками, з дорослими. Пошук та обговорення можливих методів попередження і подолання труднощів.

9) Вплив несприятливих екологічних умов, зокрема наслідків катастрофи на Чорнобильській АЕС, на фізичний стан і розвиток дітей. Шляхи батьківської компенсаторної допомоги дітям.

Вимоги до освітньої роботи

1. Освітня робота є пропагуванням психологічних знань серед батьків, тому вона має здійснюватись у досить цікавій і зрозумілій формі.

2. Інформацію, яку надає психолог, слід ґрунтувати на науково доведених фактах.

3. Освітня робота є одним із засобів ознайомлення батьків з роботою психолога, з його завданнями, можливостями і з організацією психо­логічної служби в дошкільному закладі, а надалі — й у школі.

4. Конкретні приклади і результати діагностики, які використовує пси­холог в освітніх цілях, необхідно надавати в такій формі, щоб вони не могли бути використані на шкоду дитині.


Читайте також:

  1. Аграрна освіта
  2. Біологічна, соціальна та психологічна сутність здоров’я.
  3. Вимоги до особистості тренера: освіта, особистісні якості, рівень знань
  4. Виховання і освіта в країнах Стародавнього Сходу, Греції, Риму
  5. Виховання й шкільна освіта в державах Стародавньої Греції. Освіта епохи еллінізму
  6. Вища освіта в Німеччині.
  7. Вища освіта Великобританії
  8. Вища освіта великобританії
  9. Вища освіта італії
  10. Вища освіта німеччини
  11. Вища освіта Німеччини
  12. Вища освіта росії




Переглядів: 1114

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
БАР’ЄРИ В РОБОТІ З БАТЬКАМИ | Профілактична корекція

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.