Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Психологічне консультування батьків

Завданнями психологічного консультування є:

а) допомога батькам, які вперше приводять дитину до дошкільного закла­ду усвідомити психічне навантаження, яке доведеться пережити дитині під час періоду адаптації;

б) допомога в налагодженні постійних психолого-педагогічних взаємин з вихователями, підвищенні психологічної компетентності з певних питань, що сприятиме кращому розумінню батьками себе, своєї ролі у житті дитини і самої дитини й позитивному ставленні до неї;

в) з’ясовування причин психологічних проблем, які виникають у родин­ному спілкуванні та шляхів їх цивілізованого розв’язання;

г) допомога батькам у процесі вибору для дитини студій, школи тощо.

Форми та тематика консультативної роботи

1. Індивідуальні консультації для батьків, які звернулись до психолога з конкретними запитаннями.

2. Родинні консультації для кількох членів сім’ї з метою вироблення шляхів співробітництва і довірливих стосунків у вихованні дітей.

3. Групові консультації, під час яких ставляться, аналізуються і обгово­рюються різноманітні питання психології, цікаві для більшості батьків групи.

Тематика консультацій випливає із проблем, які виникають у батьків під час виховання дитини в дошкільних закладах і вдома.

Основні теми

1) Режим дня дитини у період її адаптації до дитячого садка. Взаємини батьків з дитиною у цей період.

2) Психологічні проблеми оптимізації розвитку дитини з урахуванням її вікових та індивідуальних особливостей.

3) Аналізування причин типових труднощів у родинному спілкуванні та спільний пошук шляхів їх запобігання. Особливості виховання сина і доньки.

4) Методи психологічної допомоги дітям у подоланні перебільшених страхів, сором’язливості, плаксивості, дратівливості, ревнощів (коли в сім’ї не одна дитина), впертості тощо.

5) Консультації з питань розумового розвитку дитини, її здібностей, вибору шкільного навчального закладу, який відповідає індивідуальним особливостям майбутнього учня.

6) Духовний розвиток дитини. Виховання гуманних почуттів.

Вимоги до консультативної роботи з батьками

1. Ефективна консультація неможлива без налагодження особливих сто­сунків та ставлення психолога до клієнта. Особливе ставлення перед-бачає довіру, відкритість, зацікавленість. Психолог мусить не тільки розуміти почуття й думки клієнта — когось з батьків (не перебираючи на себе роль судді), але і демонструвати розуміння.

2. У стосунках з батьками психолог мусить уникати настирливого дидактизму, моральних та оціночних суджень, зауважень, звинувачень тощо.

3. Не можна випитувати у клієнта «всю правду» щодо його особистого життя. Сенс консультації психолога не в тому, щоб достеменно вивчити проблему і розв’язати її на користь клієнта, а в тому, щоб клієнт самостійно з’ясував суть проблеми для себе і знайшов власні шляхи її розв’язання.

4. Психолог не дає порад або рецептів, навіть якщо саме цього від нього очікують. Він не переконує, не вмовляє, не підштовхує клієнта, а робить усе можливе, щоб клієнт сам виробив рішення і взяв на себе відповідальність за його здійснення.


Читайте також:

  1. Аліментні обов’язки батьків і дітей
  2. Вболівальники як соціально-психологічне явище.
  3. ВИДИ ПСИХОЛОГІЧНОГО КОНСУЛЬТУВАННЯ
  4. Визначення консультування
  5. Визначення походження дитини від батьків, які перебувають у шлюбі між собою.
  6. Відвідування помешкання потенційних прийомних батьків
  7. Влаштування дітей сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування
  8. Влаштування дітей, позбавлених батьківського піклування
  9. Гіпоопіка. Батьківське нехтування та неприйняття дитини може призвести до формування у неї комплексу неповноцінності через відчуття дитини себе небажаною.
  10. Діяльність соціальних служб з консультування.
  11. Етика соціальної роботи з дітьми, які залишилися без батьківського піклування
  12. Загальні підстави виникнення прав і обов’язків батьків і дітей.




Переглядів: 2754

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Профілактична корекція | ВЗАЄМОДІЯ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА З БАТЬКАМИ ШКОЛЯРІВ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.