Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Неекономічні методи регулювання.

Серед засобів регулювання міжнародної торгівлі є неекономічні (правові) інструменти, які детально вивчаються міжнародним правом.

Серед них:

-торгова угода - укладається між урядами країн і ратифікується парламентами; строк дії - 5-10 років і за рішенням сторін може переглядатись і продовжуватись;

-правовий режим - режим, який надається на території даної держави іноземним товарам, послугам, капіталу.

У практиці регулювання зовнішньоекономічної діяльності найчастіше використовуються такі режими та принципи:

1. Режим найбільшого сприяння (нації) (РНС). РНС - це не менш сприятливий режим, який надається державами одна одній у міжнародному договірному порядку у галузі торгівлі, мореплавства, правового стану громадян, мит тощо, ніж той, який наданий чи буде наданий кожною зі сторін, що домовляються, будь-якій третій стороні.

2. Принцип національного режиму - надання іноземним товарам, послугам, капіталу, юридичним та фізичним особам правового режиму, який однаковий або не менш сприятливий, ніж той, який застосовується до аналогічних вітчизняних товарів, послуг, капіталів, фізичних та юридичних осіб.

3. Принцип свободи транзиту Як транзит або транзитні перевезення прийнято розуміти проходження товарів (включаючи багаж), а також суден та трансп.засобів через територію сторони, що домовляється, яке при цьому є лише частиною повного шляху, який починається та закінчується за межами кордону сторони, що домовляється, через територію якої здійснюється рух вантажу. При цьому це проходження може супроводжуватись перевантаженням товару, складуванням, дробленням партій товарів та зміною видів транспорту.

Правовий зміст принципу свободи транзиту м.б. виражений у наступних основних тезах:

ñ свобода транзиту має бути забезпечена по шляхах, які найбільш підходять для міжнародного транзиту;

ñ на повинно робитись жодних відмінностей в залежності від прапора суден, місця проходження, відправлення, заходу, виходу або призначення, або я.-н. обставин, що стосуються власності на товари, судна або інші транспортні засоби;

ñ транзитні перевезення не повинні підлягати я.-н. непотрібним затримкам або обмеженням, повинні бути звільнені від мит та від усіх транзитних та ін. зборів, встановлених відносно транзиту, за винятком зборів за перевезення товарів, або зборів, які за розміром аналогічні адміністративним витратам, викликаних транзитом, або вартості наданих послуг;

ñ РНС надається відносно усіх зборів, правил та формальностей, пов’язаних із транзитом;

ñ сторона через територію якої здійснюються транзитні перевезення, має право вимагати їх здійснення через відповідну вхідну митницю.

Значення принципу свободи транзиту полягає у забезпеченні завдяки йому стабільного доступу товарів до ринків будь-якої країни, незалежно від її географічного розташування, як в абсолютному сенсі, так і відносно країн-контрагентів. Цей принцип виражає принцип рівноправності у питаннях транспортного доступу товарів, забезпечуючи рівність усіх суб’єктів міжнародного торгового обігу.

4. Принцип транспарентності , або принцип гласності зовнішньоторгового (ЗТ) законодавства - забезпечення прозорості системи регулювання ЗТ. у широкому сенсі це означає доступність інформації про заходи з регулювання, їх ясність та однозначність і стосується як самих заходів, так і правил їх застосування.

Принцип гласності традиційно має на увазі застереження про нерозголошення конфіденційних відомостей, яке б утруднило застосування акту ЗТ законодавства, суперечило б суспільним інтересам або завдало б шкоди законним діловим інтересам окремих підприємств.

Поняття ЗТ законодавства містить у себе: закони, правила, судові рішення та адміністративні розпорядження загального характеру відносно класифікації або оцінки товарів для митних цілей або ставок податків, мит або ін.зборів, або вимог, обмежень або заборон імпорту або експорту, переказу платежів за них, або впливаючі на їх продаж розподіл, транспортування, страхування, зберігання на складах, огляд , виставлення на огляд, обробку, змішування або ін. використання; міждержавні та міжурядові угоди.

Основні елементи транспарентності:

ñ доступність інформації про заходи державного регулювання;

ñ застосування б.-я. заходів регулювання лише після публікації;

ñ одноманітне застосування заходів регулювання;

ñ можливість оскарження дій влад.

5. Принцип нотифікації - інформування про систему регулювання зацікавленими сторонами у рамках багатосторонніх угод, яке здійснюється, як правило, шляхом офіційного повідомлення органів, які здійснюють контроль за застосуванням багатосторонніх угод.

6. Принцип преференційного режиму. У 1964 р. на першій Конференції ООН з торгівлі та розвитку була висунута концепція створення Загальної системи преференцій (ЗСП) із метою сприяння економічного розвитку та індустріалізації країн, що розвиваються. У 1968р. ЗСП була офіційно схвалена в рамках ЮНКТАД та стала самостійним інструментом торгової політики ПРК.

Суть ЗСП полягає у наданні СРК переваг із доступу їх товарів на ринки ПРК. Основною формою преференцій є тарифні пільги, які фіксуються у вигляді понижених ставок імпортних.мит. Назва "загальна" пояснюється тим, що преференції практикуються практично усіма ПРК як однобічна поступка, а не як результат торгово-економічних переговорів.

Загальна система преференцій базується на принципі преференційності відношення до СРК, яке включає в себе сукупність звичайно-правових норм: право ПРК надати загальні взаємні та недискримінаційні преференції СРК; преференції відносно СРК не означають дискримінації відносно ПРК; надання особливих пільг не означає дискримінації решти СРК.

 

 


Читайте також:

  1. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  2. Автоматичне регулювання.
  3. Агрегативна стійкість, коагуляція суспензій. Методи отримання.
  4. Адаптовані й специфічні методи дослідження у журналістикознавстві
  5. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  6. Адміністративні методи - це сукупність прийомів, впливів, заснованих на використанні об'єктивних організаційних відносин між людьми та загальноорганізаційних принципів управління.
  7. Адміністративні методи управління
  8. Адміністративні, економічні й інституційні методи.
  9. Адміністративно-правові (організаційно-адміністративні) методи мотивації
  10. Адміністративно-правові методи забезпечення економічного механізму управління охороною довкілля
  11. Аерометоди
  12. Акти застосування норм права в механізмі правового регулювання.




Переглядів: 2123

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Нетарифні методи регулювання міжнародної торгівлі: кількісні обмеження, приховані методи торгової політики, фінансові методи торгової політики. | Теорії торгівлі послугами.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.