Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Епоха великих географічних відкриттів

Лекція 4 Розвиток свігового туризму у 16 - 19 століттях

У XV столітті, з розвитком торговельного флоту, представники великих морських держав Іспанії, Португалії, морських італійських республік почали шукати нові морські шляхи до далеких країн. Крім комерційної, вони мали також місіонерську мету донести християнство та цивілізацію до інших народів світу.

 

Одразу треба підкреслити що для великої кількості інших народів примусова цивілізація призвела до трагічних наслідків і сьогодні у деяких країнах Латинської Америки день її відкриття Колумбом більше не вважається святом, бо нагадує про масові жертви з боку корінних народів.

 

Вагомий внесок у список великих відкриттів 15-16 століть внесла Португалія. Сьогодні, при населенні цієї країни 11 мли, португальською мовою в світі розмовляють приблизно 250 млн (Бразілія, Ангола, Мозамбік тощо) і вона випереджає російську мову, посідаючи п’яте місце в світі.

 

У 1415р. португальський принц Генрі заснував навігаторську школу, маючи стратегічний план дослідження світового океану в надії знайти там нові землі. До цього деякі миси Атлантики вважалися краєм землі.

 

В 1418р. португальці захопили Сєуту на північному узбережжі Марокко. В 1419 відкрили острів Мадейру, а в 1427-Азорські острови. Принц Генріх отримав прізвище Мореплавець. При королі Жоао епопея відкриттів продовжувалась. В 1488 Бартоломео Діаш досягну миса Доброї Надії, обігнув Африку та вийшов у Індійський океан. В 1498р. Васко де Гама відкрив Мозамбік та дійшов ло Індії, поєднавши шляхи Атлантичного та Індійського океанів.

У ці часи щорічно до Португалії привозили до 800 чорних рабів.

 

1500 року Альваро Кабрал відкрив велику землю Бразилію. 1522 року мореплавець Магеллан здійснив навколосвітню подорож. Він пройшов протоку між південноамериканським континентом та островом Вогнена Земля і ця протока названа на честь Магеллана.

 

 

1492 року у світі відбулася значна подія.

Генуезець Христофор Колумб з трьома каравеллами під іспанським прапором в пошуках нових шляхів до Індії відкрив Південну і Центральну Америку. Місцевих жителів назвали індіанцями, бо думали, що це земля Індії.

 

За Колумбом прийшли іспанські конкістадори і нещадно знищували індіанців. У ці часи щоденно гинуло до 15 тисяч індіанців від куль, незвичних хвороб, голоду та знущань. Індіанці відмовлялись бути рабами і тому, згодом, до Америки стали привозити чорних рабів з Африки.

 

Іспанці та португальці наприкінці 15 століття заволоділи значною частиною світу і між ними почалася ворожнеча за зони впливу і подальшого засвоєння нових земель. Папа Римський примирив дві католицькі держави на основі Тордесільского договору 1494 р., який розмежував зони впливу.

 

Цікаві події відбувались і в Центральній Європі і в Московії, як тоді звали Росію. Російський купець Афанасій Нікітін у другій половині 15 століття здійснив багаторічну подорож до Індії через Персію. У Росії для іноземців з’явилися гостинні двори, а ще раніше для мандрівників виникли постоялі двори, що звались ямами.

 

В Угорщині та в Англії з’явились поштові карети, які виконували також транспортну функцію для мандрівників.

 

Набуло подальшого розвитку паломництво. У Києві Києво-Печерський монастир отримав 1598 року статус лаври і згодом став центром паломництва. У 1582 р було здійснено паломництво московських купців Тріфона Коробейннкова та Юрія Грекова до Св. Афону та Святої Землі в Єрусалимі. У 15- 16 століттях в Москві з’явилися перші путівники-дорожники, де були вказані відстані між населеними пунктами.

 

Серед мотивів до далеких подорожей було також університетське навчання. В багатьох містах Європи у Парижі(Франція), Пізі, Болоньї (Італія),

Гейдельбергу (Німеччина) університети збирали молодь з усієї Європи. Подорожі здійснювались також з науковими цілями. Прикладом такої подорожі до Китаю є подорож звісного венеціанського мандрівника Марко Поло.

 

Можна зробити висновок, що період 15-16 століть був дуже важливим для створення і розвитку системи гостинності, транспорту та засвоєння нових маршрутів як на морі так і по суходолу.

 


Читайте також:

  1. I. Епоха Відродження
  2. Антична епоха в українському контексті.
  3. Будучи, як правило, дочірніми фірмами великих компаній, вони існують за рахунок засобів венчурного капіталу і здійснюють чітко визначений вид діяльності.
  4. Вплив Великих географічних відкриттів на економічний розвиток Європи
  5. Вплив Великих географічних відкриттів на економічний розвиток Європи
  6. Вплив географічних та кліматичних умов на соціально-економічний розвиток. Природні ресурси України
  7. Дайте визначення поняттям «елевація» і «балон». Які методи і прийоми використовуються для розвитку елевації і балона в процесі освоєння великих стрибків?
  8. Деякі особливості геологічного картування в різних геолого-географічних умовах
  9. Дослідження психології великих груп
  10. Епоха великого переселення народів та східні слов'яни
  11. Епоха Відродження. Макіавеллі




Переглядів: 913

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Приєднання до Росії Причорномор’я, Криму і Правобережної України | Вплив просвітництва на розвиток туризму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.