МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Розумово відсталі дітиПочатковою ланкою системи безперервної освіти дітей з вадами розумового розвитку є їх дошкільне виховання. Основне завдання виховання дошкільників — розумовий, естетичний, мовленнєвий і фізичний розвиток. У єдності з цим розв'язуються і спеціальні завдання — корекція та попередження вад розвитку, як неодмінна умова підготовки дітей до навчання в школі. Виховання дітей з вадами розумового розвитку здійснюється в спеціальних дошкільних закладах, у спеціальних групах при звичайних дитячих садках, у дитячих відділеннях при спеціальній школі педагогами-дефектологами. Змістом навчально-виховної роботи цих закладів є фізичне, музичне, трудове виховання, образотворча діяльність, конструювання, ознайомлення з довколишньою дійсністю, формування елементарних математичних уявлень, розвиток мовлення, індивідуальна корекційна робота. Спеціальна школа для дітей з вадами розумового розвитку — одна з найважливіших ланок системи безперервної освіти. Будучи єдиною за своєю сутністю, вона функціонує у вигляді закладів різного типу: § спеціальна загальноосвітня трудова школа-інтернат; § спеціальна загальноосвітня трудова школа продовженого дня; § спеціальні класи при середній загальноосвітній школі; § спеціальні групи при професійно-технічних училищах. За бажанням батьків та на основі висновків медико-психолого-педагогічної комісії дитину направляють на навчання до будь-якого з перших трьох типів закладів. Кожний з них забезпечує сприятливі умови для розвитку учнів, засвоєння знань й умінь в обсязі, встановленому державною програмою, готує школярів до самостійного життя та трудової діяльності. У названих типах закладів здійснюється диференційоване навчання учнів. Для цього створюються два відділення: 1-ше — для учнів з більшими навчальними можливостями, 2-ге — для учнів з меншими навчальними можливостями. Можуть також комплектуватися школи учнями 1-го або 2-го відділення. У них запроваджується охоронний лікувально-педагогічний режим, індивідуальна корекційно-виховна робота з учнями. Важливе значення надається професійно-трудовому навчанню, на яке відводиться близько третини навчального часу, поєднанню його з суспільно корисною та продуктивною працею. У зв'язку з обмеженістю пізнавальної діяльності, зокрема, ретардацією в опануванні складним матеріалом тих навчальних предметів, засвоєння яких потребує активного застосування операцій аналізу, синтезу, узагальнення, абстрагування, опанування поняттями та їх системами, в структурі спеціальної школи виділяються два ступені: початковий — 1-4 класи і середній — 5-9 класи. Між ними забезпечується єдність і взаємозв'язок усіх компонентів навчально-виховної і корекційної роботи, узгодження з віковими і психофізичними особливостями розвитку учнів. На першому ступені здійснюється всебічне психолого-педагогічне вивчення учнів з метою виявлення рівня їх готовності до навчання й уточнення засобів індивідуального підходу до кожного з них. Особлива увага приділяється розумовому, мовленнєвому розвитку, оволодінню навичками особистої гігієни, самообслуговуванню, засвоєнню знань і практичних умінь, залученню учнів до суспільне корисної праці. Ознайомлення учнів з навколишнім природним і соціальним середовищем, з життям і працею людей, культурою здійснюється на національних, регіональних і місцевих традиціях. На другому ступені, спираючись на вже сформовані знання й уміння, діти опановують систему загальноосвітніх знань та умінь і на основі цього набувають сучасних наукових уявлень про навколишній світ: природу, суспільство, людину, її працю. Посилена увага приділяється профорієнтаційній роботі. Систематична і науково обґрунтована діагностика індивідуальних особливостей, трудових можливостей, нахилів, інтересів учнів є вагомим показником для визначення профілів їх майбутньої спеціалізації. На цьому етапі навчання здійснюється початкова профпідготовка. Обсяг і складність змісту навчання загальноосвітніх предметів і професійно-трудового навчання визначається особливостями психофізичного розвитку, потенційними можливостями засвоєння програмового матеріалу кожної дитини. Крім навчання загальноосвітніх предметів, проводяться спеціальні заняття з соціально-побутового орієнтування, виправлення вад мовлення, ритміки й лікувальної фізкультури, вводяться факультативи, індивідуальні та групові заняття за інтересами. Складовою ланкою системи безперервно освіти учнів з вадами розумового розвитку є їх після шкільне професійне навчання, що здійснюється диференційовано на заключному етапі за гнучкими нормативними технологіями, які сприяють якісній підготовці підлітків. Випускників спеціальної школи з більш високим рівнем розумового, фізичного розвитку та професійних можливостей рекомендують на навчання у спеціальні групи при спеціальних професійно-технічних училищах. Підлітки з нижчим рівнем пізнавальних та трудових можливостей продовжують навчання в 10-11-их виробничих класах, організованих при окремих спеціальних школах, які мають достатню матеріально-технічну базу для здійснення виробничого навчання. Нарешті, підлітки з обмеженим рівнем розумового розвитку та вадами рухової сфери направляються до дворічних реабілітаційних центрів регіонального підпорядкування. В них професійне навчання зорієнтоване на реміснику підготовку підлітків, виконання ними індивідуальних замовлень. Навчання на заключному етапі здійснюється диференційовано за оригінальними навчальними планами і програмами, якими на професійну підготовку відводиться до 70 % часу, і поєднується з продуктивною працею та практикою на базових підприємствах. Диференціація професійного навчання підлітків на даному етапі здійснюється за такими напрямками: за змістом профпідготовки (варіативність навчальних планів і програм); за здібностями, інтересами і професійними можливостями учнів (вибір каналів після-шкільної профпідготовки, ступеня складності й трудності); за демографічними показниками (місце проживання, промислове чи аграрне оточення); за індивідуальними можливостями вихованців (вибір доступного темпу, методів навчання, засобів корекційної роботи). Така структура спеціальної освіти осіб з інтелектуальними вадами забезпечує більш повне охоплення спеціальним навчанням і вихованням, гарантує базовий рівень шкільного компоненту освіти, передбачає диференційовану профпідготовку в після шкільний період.
Читайте також:
|
||||||||
|