![]()
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Решето числового поля для дискретного логарифмуванняЗадача 5. Задача 4. Задача 3. Задача 2. Задача 1. Розв’язати порівняння методом Розв’язати порівняння Визначте складність розв’язку дискретного логарифмічного рівняння, якщо при криптоаналізі використовуються алгоритми Визначте вартість розв’язку задачі дискретного логарифмічного рівняння для значення модуля, що наведено в задачі 3, якщо потужність криптоаналі-тичної системи складає Визначте час розв’язку задачі дискретного логарифмічного рівняння для даних задачі 3, якщо потужність криптоаналітичної системи складає 29.5 (7.2.5) Порівняння складності дискретного логарифмування 29.5(7.2. 5). Квантовий алгоритм факторизації цілих чисел Додаток А Стійкість асиметричних криптосистем, що базуються на крипто перетвореннях в простих полях. Приклади розв’язку задач та задачі для самостійного розв’язання ОСНОВНІ ДЖЕРЕРЛА. 1. Горбенко І.Д., Горбенко Ю.І. Прикладна криптологія. Монографія Розд 9. Харків, ХНУРЕ, 2012 р. 2. Горбенко І.Д., Горбенко Ю.І. Прикладна криптологія. Електронний конспект лекцій. (ЛК №28). Харків, ХНУРЕ, 2012 р. 3. Горбенко І. Д. Гриненко Т. О. Захист інформації в інформаційно-телекомунікаційних системах: Навч. посібник. Ч.1. Криптографічний захист інформації - Харків: ХНУРЕ, 2004 - 368 с. 4. Горбенко Ю.І., Горбенко І.Д. Інфраструктури відкритих ключів . Системи ЕЦП. Теорія та практика. Харків. Форт. 2010 , 593с.
Додаткові джерела 1.В. Задірака . Компьютерная криптологія. Підручник. К, 2002 ,504с. 2. А. Менезис, П. Ван Аршот, С. Ватсон. Руководство по прикладной криптографии CRC Press, 1997, электронная копия, 662 с 3. Брюс Шнайер. Прикладная криптография. М., изд. Триумф. 2002 г., 797 с 4. Закон України « Про електронний цифровий підпис» Матеріал лекції 29.1 (7.2.1) Методи дискретного логарифмування в скінченному полі Галуа F(q) На цей час відомі й доступні дві основні групи методів дискретного логарифмування в скінченному полі Галуа F(q) [4, 5, 11–13, 422, 426], що мають субекспоненційну та експоненційну складність. До методів, що мають експоненційну складність, необхідно віднести: - ρ-Полларда метод з евристичною оцінкою складності О(Р1/2); - метод Поліга-Геллмана, що може бути застосований, якщо відомий канонічний розклад числа Р–1; - метод Шенкса (малих і великих кроків). До методів, що мають субекспоненційну складність, необхідно віднести: - метод Адлемана (запропонований ще в 1979 р.); - метод Купершмідта (Don Coppersmith) або COS метод (запропонований у 1986 р.); - решето числового поля (запропоноване Д. Гордоном у 1993 р.). Розглянемо загальну постановку розв’язання задачі дискретного логарифмування в скінченному полі Галуа та основні методи розв’язання, що мають відповідно експоненційну та субекспоненційну складність. Також зведемо оцінки складності дискретного логарифмування до таблиці, що наведена в п.9.3.4. 29.2 (7.2.2) . Дискретне логарифмування методом ρ - Полларда Нехай
і навпаки – для кожного Пара
Розглянемо розв’язання (9.32)–(9.33) методом ρ-Полларда у загальному вигляді
Рис. 9.2. Крива ρ-Полларда дискретного логарифмування створення колізії
Першим методом дискретного логарифмування, очевидно, був метод ρ-Полларда (рис. 9.2). Нехай необхідно розв’язати дискретне логарифмічне рівняння (9.34) відносно Х. За своєю сутностю метод ρ-Полларда дискретного логарифмування аналогічний методу факторизації [див. п.9.2.3]. Розглянемо його детально в дещо узагальненій постановці. Сформуємо випадкові пари цілих чисел
Підставимо (9.34) в (9.35), у результаті маємо: або
У порівнянні (9.36), згідно з теоремою Ойлера, степені можна прирівняти за модулем (Р-1), тобто
Із (9.37), у свою чергу, маємо: або
Таким чином, із (9.38) випливає, що необхідно знайти пари цілих чисел Наступним кроком є вибір способу формування випадкових пар чисел
Далі будемо обчислювати послідовність за рекурентним правилом:
Постійну с вибирають таким чином, щоб вона перебувала між а та b приблизно на однаковій відстані. Але в більшості випадків її підбирають. Послідовність
Після цього знаходимо значення
Рис. 9.3. Алгоритм створення колізії
Якщо правило або залежність
при
або
де К – число експериментів згідно з рис. 9.3; n – кількість можливих значень ri;
Для оцінки складності К потрібно задати два параметри: Приклад 9.3. Розв’язати дискретне логарифмічне рівняння вигляду Розв’язання.: Обчислимо Виберемо С=6 та розрахуємо значення
Таблиця 9.6 Результати розрахунків при розв’язанні дискретного логарифмічного рівняння
Аналізуючи значення
Далі знайдемо зворотний елемент y для числа 21 у кільці за модулем 22. Маємо порівняння:
Розв’яжемо його, використовуючи алгоритм Евкліда: Отже, Тому Таким чином, Приклад 9.4. Розв’язати методом ρ-Полларда порівняння 20 º7x (mod 23). Обчислимо (9.38) таким чином: де c = 10, r0 = b = 20, a = 7. Розв’язання. Таким чином, r8 = r0, причому r8 можна подати як
29.3 (7.2.3) Метод Поліга-Геллмана дискретного логарифмування
Метод Поліга-Геллмана дискретного логарифмування базується на китайській теоремі про лишки [13, 422, 426]. Він може бути реалізований з експоненційною складністю у разі якщо відомо розклад числа Р-1. Нехай знову необхідно розв’язати порівняння (дискретний логарифм) вигляду
Розв’язання виконується в декілька етапів: 1) знаходиться канонічний розклад числа Р-1; 2) обчислюються лишки за модулями канонічного розкладу; 3) обчислюється значення Х згідно з китайською теоремою про лишки. Перший етап виконується достатньо просто, оскільки на етапі побудови пари
Далі знайдемо лишки
причому Необхідно знайти коефіцієнти
Запишемо далі (9.45) у вигляді
та піднесемо ліву і праву частини (9.49) до степеня
Обчислимо значення
Якщо
У цьому можна переконатися, оскільки всі члени, окрім
Тепер піднесемо ліву та праву частини (9.49) до степеня
Підставивши у (9.53) вираз (9.48), отримаємо:
Оскільки на (Р-1) тепер не ділитимуться два члени
тому вони не дорівнюють нулю. Аналогічно можна перетворити (9.49) для всіх
Використовуючи (9.55), можна знайти всі лишки вигляду (9.46), для цього достатньо знайти коефіцієнти Таким чином, для фіксованого Таким чином, ми одержуємо лишки:
Використовуючи китайську теорему про лишки, отримаємо [422, 13]:
де Зворотний елемент
Таким чином, (9.57) дає розв’язок дискретного логарифмічного порівняння вигляду (9.45) або (9.34). Приклад 9.5 дискретного логарифмування в скінченному полі Галуа Розв’язати дискретне логарифмічне рівняння вигляду Спочатку розкладаємо число Отже Оскільки максимальні значення степеня Тепер нам потрібно знайти
Обчисливши ліву частину, маємо:
Далі, враховуючи, що коефіцієнти
Після обчислень маємо:
Отже, Далі за аналогією знайдемо або Підставимо у перше порівняння послідовно
За аналогією, як і для тому Тепер, знаючи лишки Таким чином,
Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|