МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
||||||||||||||||||||||
Тема 1. КОНЦЕПТУАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ В ЗАРУБІЖНИХ КРАЇНАХКОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ з дисципліни "Облік в зарубіжних країнах" для студентів напряму “Облік і аудит”
Львів –2009
Вступ
Розвиток ринкових відносин в Україні супроводжується значними змінами в її економіці, які вимагають серйозного вивчення і використання багатьох фундаментальних положень, що використовуються в країнах з розвинутою ринковою економікою. Наші студенти – майбутні бухгалтери, аудитори, економісти повинні бути знайомі з ними, бо на превеликий жаль, наша теоретична думка тривалий час була штучно відірвана від еволюції світових ідей, які конче потрібні нам при створенні нової та незалежної ринкової економіки в державі. Викладання дисципліни “Облік в зарубіжних країнах” студентам спеціальності “Облік і аудит” має за мету навчити їх розуміти суть, роль і значення багато системних варіантів організації та ведення бухгалтерського обліку в країнах з розвинутою економікою як з теоретичного, так і з прикладного аспекту. Курс “Облік в зарубіжних країнах” є важливою ланкою в системі виховання нового покоління бухгалтерів та аудиторів, вивчення якого дозволить їм в певній мірі з розумінням підійти до питання максимального наближення вітчизняного обліку до зарубіжного і приведення його у відповідність з міжнародними бухгалтерськими стандартами. Цей конспект лекцій містить матеріал про загальну характеристику і порядок створення міжнародної системи обліку і звітності, концептуальні положення бухгалтерського обліку в зарубіжних країнах, особливості обліку необоротних активів, запасів, розрахунків з дебіторами і кредиторами, капіталу та фінансових результатів в різних країнах. В кінці конспекту наведений перелік питань для самоконтролю та рекомендована література, яка дозволить глибше вивчити цю дисципліну.
Необхідність переходу підприємств України у 2000-2001 рр. на НСБО була зумовлена рамками реалізації стратегічного курсу країни на інтеграцію зі світовим економічним простором, який передбачає адаптацію законодавства України, зокрема щодо обліку до законодавств розвинутих країн і спрямований на подальшу розбудову в нас ринкових відносин. Як відомо НСБО були розроблені на основі вимог МСБО з урахуванням специфіки економіки України. Облік, як будь яка інша наука, знаходиться у постійному русі і потребує з часом удосконалень, які вимагають серйозного вивчення і використання багатьох фундаментальних положень не тільки МСБО, але й НСБО окремих зарубіжних країн. Отже, актуальність вивчення дисципліни “Облік у зарубіжних країнах” є незаперечною. Метою вивчення даної дисципліни є з’ясування суті, ролі і значення багатосистемного обліку в країнах з розвинутою економікою як в теоретичному, так і в прикладному аспектах, а також усвідомлення процесу взаємодії положень НСБО у різних країнах з положеннями МСБО.
1.1. Характеристика бухгалтерських систем на міжнаціональному і національному рівнях Системою бухгалтерського обліку є відповідний логічний комплекс етапів вимірювання, обробки і передачі фінансової інформації про певного господарюючого суб’єкта, сформований на основі плану рахунків заданої бази (виробничої, дохідної, прибуткової, затратної), який узагальнює процеси виробництва, постачання і реалізації, розв’язує чітко визначену мету на мікро- і макрорівні і забезпечує управління підприємством та його центрами відповідальності на основі реалізації тактичних і стратегічних рішень. Єдиної універсальної міжнародної системи обліку та статистики як такої не існує. Для цього у багатьох країнах використовують різні системи обліку (табл. 1.1.). Таблиця 1.1. Системи обліку в різних країнах
Кожна з цих систем має єдину взаємопов’язану структуру побудови: – первинної документації; – класифікації й кодування техніко-економічної інформації; – статистичної звітності; – бухгалтерського обліку; – електронної обробки інформації. Разом з тим системи відрізняються одна від одної системами класифікації. Так, система обліку колишнього СРСР включає Класифікатор галузей народного господарства (КГНГ) та Класифікатор промислової і сільськогосподарської продукції (ОКП). Система обліку ООН містить Міжнародну стандартну класифікацію видів економічної діяльності (ISIC) та Класифікатор основних продуктів (СРС), а система обліку Європейського Союзу – Загальну класифікацію економічної діяльності (NAC) і Класифікатор товарів за видами діяльності (CPH). Класифікації останньої з перерахованих систем є найприйнятнішими для України. Загальна характеристика основних національних і міжнаціональних систем бухгалтерського обліку може бути представлена даними табл 1.2. Таблиця 1.2. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||
|