Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості прояву ризиків туристичного підприємства

Туристичне підприємство стикається з усіма видами ри­зиків, сформульованих вище. Оскільки наша тема - страхуван­ня, виділимо з усієї сукупності ризиків турфірми страхові ри­зики.

Особливо виділяються такі специфічні ризики туристично­го підприємства:

♦ неправильного розміщення капіталу на розвиток мережі туристичних послуг;

♦ невдалого вибору напрямів туристичної діяльності;

♦ фінансові (банківські);

♦ ризики псування, знищення або втрати майна;

♦ нещасний випадок і хвороби співробітників;

♦ невиконання зобов'язань з боку партнерів;

♦ непрофесійна і несумлінна діяльність службовців;

♦ зрив графіків роботи транспортних засобів;

♦ невиконання підприємством зобов'язань перед клієнтами;

♦ зміна політичної обстановки в країні приймання;

♦ зміна законодавства в країні приймання;

♦ зміна законодавства у власній країні;

♦ інші форс-мажорні обставини.

Основні фактори ризику в туристичній діяльності:

♦ нестабільність попиту та пропозиції;

♦ вплив конкуренції;

♦ еластичність ціни і доходу;

♦ фактор сезонності;

♦ вплив зовнішніх факторів.

Нестабільність попиту визначається низкою взаємозалеж­них факторів, що підвищують ризик у туризмі в цілому і ство­рюють особливі проблеми в області просування туристичного продукту. До них належать:

♦ високий ступінь залежності попиту від ціни і доходу;

♦ сезонні коливання;

♦ непередбачений і несподіваний вплив навколишнього середовища;

♦ низький ступінь прихильності споживача до маршрутів і ще менше до засобів подорожі і торгових посередників;

♦ зміни в структурі попиту, як якісні, так і кількісні;

♦ широкий спектр однорідних і часто суперечливих та не­сумісних мотивацій і бажань, що є основою туристично­го попиту.

Нестабільність пропозиції визначається тим, що переважна більшість туристичних підприємств не здатна швидко відреагувати на зміни попиту, адаптувати якість і кількість наданих послуг. Особливо помітна нееластичність пропозиції, оскільки попит на туристичні послуги піддається значним сезонним коливанням і зовнішнім обставинам.

Можливості адаптації і швидкої зміни туристичних послуг обмежені з таких причин:

♦ виробництво туристичного продукту капіталоємне, воно полежить від наявності кваліфікованого і досвідченого персоналу;

♦ виробництво туристичних послуг не може випереджати попит, їх не можна складувати, тому багато виробників послуг не можуть уникнути періодичної недоексплуатації своїх можливостей, що потім змінюється повною заван­таженістю і навіть перезавантаженістю;

♦ значні інвестиції капіталу в одиницю продукції (наприк­лад, номер готелю, посадкове місце в літаку). При цьому витрати мають в основному фіксований характер на не­великому проміжку часу. Тому більша частина загальних витрат не піддається значним модифікаціям. Незначні зміни в потенційній потужності не мають особливого впливу на рентабельність.

Фіксоване місце розташування й обмежені можливості конверсії також характеризують нееластичність пропозиції. Авіалінія, наприклад, може змінити розклад перельотів по яко­мусь маршруту через зміни попиту за рахунок скорочення або збільшення кількості вильотів в інші точки. Готель же, що зна­ходиться в туристичному регіоні, який втрачає клієнтуру з різних причин, не має такої альтернативи.

Вплив конкуренції також специфічний в турбізнесі. Зазвичай існує жорстка конкуренція між послугами, що мають ідентич­ний характер. Потенційному туристу пропонується широкий вибір альтернативних послуг, засобів подорожей, маршрутів, кожний з яких, можливо, відповідає його вимогам і бажанням. Як результат - низький ступінь прихильності до конкретних способів і місць подорожі. Деякі туристи схильні регулярно вибирати той самий маршрут, той самий вид транспорту, готель, користуватися послугами того самого турагента чи туроператора упродовж багатьох років.

Заміна загрожує не тільки типам послуг, але й різним мар­шрутам. Перед споживачем може стояти вибір: поїхати в подорож чи зробити покупку якогось матеріального предмета. Про­блема вирішується шляхом комунікації і реклами, що підкрес­люють унікальність і незвичайність запропонованого товару, а також завоювання пріоритетного положення в торговому сек­торі через особливі переваги, що пропонуються торговими аген­тами. Але для їх здійснення необхідні добре підготовлені кад­ри і засоби, що додає нові ризики.

Еластичність ціни і доходу. Попит на турпослуги швидко реагує на зміну їхньої ціни і збільшення доходів. Ступінь ціно­вої еластичності залежить від мотивацій і цілей подорожі. Вона не є неоднорідною в спектрі цін: висока при високих цінах і не­значна — при низьких.

Як і у всіх інших видах підприємництва, значні ризики пов'язані з визначенням ціни туристичної послуги. Вона є од­ним із ключових інструментів маркетингу в туризмі з таких причин:

♦ зміна ціни сильно впливає на обсяг продажів. Зазвичай відносно низька ціна залучає додаткових клієнтів;

♦ на відміну від будь-яких інших маркетингових заходів, зміна ціни здатна справити самий сильний ефект;

♦ потенційні туристи швидше реагують на коливання ціни, ніж на зміну запропонованих послуг;

♦ зміна цін на маршрут чи послуги лише зміщують попит, не збільшуючи його обсяг. Коли до програми вводиться новий маршрут чи знижується ціна на уже наявний, до­водиться враховувати ціни на інші послуги, щоб уникну­ти ризику падіння доходів від продажів;

♦ поняття ціни, що переслідує мету залучення нових клієнтів, ефективне тільки у поєднанні із заходами про­сування товару.

Сезонні коливання в туризмі пов'язані винятково з попитом і провокуються такими факторами, як звичка, традиція або клімат. Сезонність має наслідки, що прямо належать до плану­вання просування турпродукта, з причин:

♦ можливості зрушити попит на сезон низької завантаже­ності за допомогою маркетингових заходів дуже обмежені;

♦ потенційні клієнти планують свою подорож набагато ра­ніше, ніж було б їм зручно. Тут виникає необхідність діяльності з просування продукту, яка має бути правиль­но визначена в часі з метою справити найбільший вплив на потенційного туриста в момент прийняття ним рішен­ня. З цієї самої причини туроператори видають свої літні каталоги в листопаді—грудні попереднього року, а реклам­ну діяльність розгортають у період з грудня по березень;

♦ сезонність є додатковим ризиком для споживача, оскіль­ки в розпал сезону можливе зниження стандартів обслу­говування через високу наповнюваність турпотенціалу.

Вплив зовнішніх факторів. На туристичний попит вплива­ють такі зовнішні фактори, як політична нестабільність, страй­ки, нестійкість місцевої валюти. їх не можна передбачити, уник­нути чи запобігти.

Для України через специфічні умови господарювання ха­рактерні такі причини виникнення економічного ризику тури­стичного підприємства:

♦ необов'язковість і безвідповідальність господарюючих суб'єктів;

суперечливість законодавства; інфляція;

відсутність реального господарського права; недієздатність правоохоронних органів; перевага політичних інтересів над економічними; роздутий управлінський апарат; нестійке податкове законодавство; несумлінна конкуренція.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. IV група- показники надійності підприємства
  3. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  4. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  5. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  6. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  7. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  8. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  9. Автопідприємства вантажних автомобілів
  10. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  11. Аграрне виробництво і його особливості
  12. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.




Переглядів: 2700

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Чисті ризики | Ризики туристів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.099 сек.