МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
ТЕМА VII. ОСНОВИ ЛІКУВАЛЬНОЇ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ. ЗАСОБИ ТА ФОРМИ ЛФК.НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ РОБОЧА ПРОГРАМА «МЕДИЧНА ТА СОЦІАЛЬНА РЕАБІЛІТАЦІЯ»
Напрям підготовки: 6.120101 Сестринська справа Спеціальність: 5.12010102 Сестринська справа Відділення: «Сестринська справа»
2013-2014 н.р. Робоча програма «Медична та соціальна реабілітація» для студентів (назва навчальної дисципліни) за напрямом підготовки 6.120101 Сестринська справа, спеціальністю 5.12010102 Сестринська справа. «02» вересня, 2013року.
Розробник:Светлинський Дмитро Андрійович (ПІБ викладача) Викладач «Медичної та соціальної реабілітації» (посада) _____________________________________________________________________ (кваліфікаційна категорія, педагогічне звання)
Робоча програма затверджена на засіданні циклової комісії з терапії та дисциплін терапевтичного профілю
Протокол від «____»________________20__ року № ___
Голова циклової комісії ___________________________________________ (підпис) (прізвище та ініціали) «_____»___________________ 20___ року
Схвалено методичною радою КВНЗ «Мелітопольський медичний коледж» ЗОР за напрямом підготовки 6.120101 Сестринська справа (спеціальністю) 5.12010102 Сестринська справа (шифр, назва) Протокол від. «____»________________20___ року № ___
«_____»________________20__ року
Голова ______________________________________ Гетьман Н.М. (підпис) (прізвище та ініціали)
ÓСветлинський Д.А., 2013рік Основні розділи та організація медичного контролю, функціональні обов’язки медичного персоналу. Поняття про лікувальну фізичну культуру. Класифікація фізичних вправ. Засоби та форми лікувальної фізичної культури. Антропометричні дослідження і функціональні проби, що застосовуються під час вивчення стану нервової, серцево-судинної, дихальної, травної систем опорно-рухового апарату. Визначення та оцінювання фізичного розвитку і стану здоров’я людей. Спостереження за пацієнтами під час занять лікувальною фізичною культурою. Основні педагогічні принципи побудови занять з лікувальної фізичної культури. Показання та протипоказання до занять лікувальною фізичною культурою. Загальні вимоги до методики проведення занять за різних захворювань. Правила техніки безпеки, охорона праці, протиепідемічний режим, професійна безпека під час проведення лікувальної фізкультури.
I. ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ'ЯЗКИ ЛІКАРЯ-РЕАБІЛІТОЛОГА ТА МЕДИЧНИХ СЕСТЕР В ПРОЦЕСІМЕДИКО-СОЦІАЛЬНОЇ РЕАБІЛІТАЦІЇ ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ’ЯЗКИ ЛІКАРЯ-РЕАБІЛІТОЛОГА Лікар-реабілітолог лікувально-профілактичного закладу керується відповідним наказом управління охорони здоров’я облдержадміністрації. Лікар-реабілітолог: 1. бере участь у роботі реабілітаційної комісії; 2. у стаціонарі та поліклініці проводить огляд і відбір хворих, які потребують реабілітації, розробляє план реабілітаційних заходів відповідно до функціонального діагнозу, індивідуальних особливостей організму хворого, перебігу захворювання та забезпечує його реалізацію; 3. разом з лікуючим лікарем складає “Індивідуальну програму реабілітації хворого” для тих, хто тривалий час хворіє і при первинному направленні хворого на МСЕК; 4. забезпечує реалізацію “Індивідуальної програми реабілітації інвалідів” у відділеннях відновного лікування лікувально-профілактичного закладу та обласних лікарнях реабілітації; співпрацює з реабілітологами МСЕК, інформує їх про хід і ефективність проведеного відновного лікування хворим та інвалідам; 5. спільно із заступником головного лікаря з експертизи тимчасової непрацездатності здійснює постійний контроль за якістю та ефективністю проведених реабілітаційних заходів, співпрацює з лікарями відновного лікування лікарень реабілітації; вирішує проблеми соціально-трудової реабілітації хворих та інвалідів за рахунок співпраці з Фондом соціального захисту інвалідів та Центром зайнятості населення; 6. розробляє пропозиції щодо покращення якості медичної та соціальної реабілітації хворих та інвалідів в лікувальних закладах та подає їх головному лікарю; веде відповідну документацію та складає звіти за визначеним регламентом; 7. постійно підвищує свою професійну кваліфікацію та рівень реабілітаційних знань.
ФУНКЦІОНАЛЬНІ ОБОВ'ЯЗКИ МЕДИЧНОЇ СЕСТРИ РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ Враховуючи особливості завдань реабілітаційних центрів, штат середнього медичного персоналу в реабілітаційних закладах повинен: володіти основами реабілітації, психотерапевтичною деонтологією, високими моральними якостями. У його склад входять медичні сестри: фізіотерапевтичного кабінету, з соціальної допомоги хворим, кабінету працетерапії, майстер трудової майстерні, масажисти, методисти з лікувальної фізкультури.
НАВИЧКИ: 1.функціональної діагностики, для роботи в кабінетах електроенцефалографії, електроміографії, біомеханіки, тонометрії і динамометрії, досліджень функції серцево-судинної системи тощо; 2.фізіотерапії (світлотерапії, електрофорезу лікарських речовин, озокерито- та парафінолікування, грязелікування, лікувальних ванн і душів та ін.). 3.масажисти повинні володіти підводним, загальним, рефлекторно-сегментарним, точковим масажем та ін. Для глибокого засвоєння методики і набування практичних навичок в роботі медсестер закріплюють за відділеннями певного профілю. Проте їх періодично направляють у інші відділення для оволодіння суміжними спеціальностями, що забезпечує взаємозв’язок і взаємозамінність та позитивно позначається на організації лікувального процесу. ОБОВ’ЯЗКИ МЕДИЧНОЇ СЕСТРИ ПОСТА. Робота медичної сестри стаціонару відіграє вагоме значення у реабілітації пацієнтів, має свої особливості: володіння багатьма дисциплінами (працетерапії, лікувальною фізкультурою, масажем, знати основи психології і володіти основами психотерапії). А також: 1.приймати хворих, які поступають, перевіряти якість санітарної обробки, ознайомлювати їх з режимом дня, складати вимогу на харчування новогоспіталізованих хворих із врахуванням призначень лікаря, передавати їх старшій медсестрі; 2.під час чергування обходити хворих, що потребують спостереження, стежити за їх станом; здійснювати догляд за хворими та годувати тих, які перебувають на ліжковому режимі; 3.при погіршенні стану хворого повідомити чергового лікаря; 4.бути присутньою при обході хворих лікарями, повідомляти про стан хворого, записувати лікарські призначення в “Листок призначень” та “Процедурну карту хворого”; 5. направляти хворих на процедури або проводити їх у палаті; проводити тренування сумісно з медсестрою з побутової реабілітації, з метою відновлення у хворих навичок самообслуговування та функції руху; 6. вимірювати хворим температуру тіла та брати аналізи для направлення в лабораторію, отримувати результати досліджень; 7. контролювати якість виконання хворим завдань з лікувальної фізкультури, організовувати заняття з працетерапії у відділенні, залучати хворих до участі в культурно-масових заходах; 8. складати вимогу в аптеку на призначені хворим медикаменти, отримувати в старшої медсестри необхідні медикаменти і матеріали для догляду за хворими 9.вести відповідну медичну документацію; розписуватись у журналі передачі чергувань, залишати пост лише після передачі його наступній черговій медсестрі. ОБОВ’ЯЗКИ МЕДИЧНОЇ СЕСТРИ КАБІНЕТУ ПРАЦЕТЕРАПІЇ. Медична сестра відділення працетерапії відповідає за виконання призначень лікаря з виконання трудових процесів, та за стан аптечок невідкладної допомоги. Вона зобов’язана: 1. організувати заняття з працетерапії та проводити медичний контроль в процесі роботи; 2. підбирати найбільш раціональні прийоми праці, визначати необхідні робочі пози, тривалість занять; 3. стежити за правильністю виконання рухів; 4. разом з інструктором по праці готувати робочі місця, проводити заняття з техніки безпеки, контролювати 'її дотримання, проводити необхідні заходи з техніки безпеки; 5. вивчати і вести облік ефективності занять з працетерапії; 6. контролювати стан здоров’я хворих, при необхідності - направляти на консультацію до лікаря чи надавати невідкладну допомогу; 7. пояснювати хворому необхідність працетерапії, допомагати оволодіти практичними навичками, вести санітарно-просвітницьку роботу. МЕДИЧНА СЕСТРА З СОЦІАЛЬНОЇ ДОПОМОГИ Повинна володіти основами організації соціальної допомоги хворим, фізіофункціональними методами відновного лікування та основами психотерапії. Вона зобов’язана: 1. вести роз’яснювальну роботу серед пацієнтів з основних питань законодавства щодо соціального забезпечення; 2. вивчати оточення хворих та впливати на конфліктні соціальні проблеми, шляхом співбесід із хворим та людьми, що його оточують; 3. організовувати заняття спеціалістів реабілітаційного центру для навчання родичів методам догляду за хворим з метою продовження занять з хворим у домашніх умовах; 4. організовувати зустрічі із спеціалістами реабілітаційного центру для вивчення питань соціально-правової допомоги пацієнтам; 5. стежити за відвідуванням хворими занять з соціології; вивчати побутові умови проживання хворих та спілкування в родині; 6. організовувати консультації на підприємствах, в навчальних закладах з приводу соціальної допомоги хворим та інвалідам. Таким чином, медсестра соціальної служби повинна створити таку атмосферу, у якій пацієнт здатен діяти продумано, направляючи свої зусилля на досягнення особистої цілі - видужання. МАЙСТЕР ТРУДОВОЇ МАЙСТЕРНІ Несе відповідальність за обладнання, інвентар, інструменти, за якість продукції, за дотримання хворим правил техніки безпеки. До його обов’язків входить: 1. робота високої кваліфікації не лише в межах обсягу працетерапії; 2. отримувати заготовки, матеріали, інструменти, здавати вироблену продукцію та залишки матеріалів, інструменти після роботи; 3. підправляти роботу хворих, виготовляти зразки, вести облік виготовленої продукції; 4. проводити інструктаж серед хворих з техніки безпеки праці та фіксувати це у відповідному журналі; 5. дотримуватись санітарно-гігієнічного режиму в майстерні.
ОБОВ’ЯЗКИ МЕДИЧНОЇ СЕСТРИ РЕАБІЛІТАЦІЙНОГО ЦЕНТРУ ПРИ РОБОТІ НА ДОМУ (ЗА МІСЦЕМ ПРОЖИВАННЯ ХВОРОГО): 1. встановлення контакту з хворим та його родичами після повернення додому, пояснення необхідності створення для нього охоронного режиму, ознайомлення рідних з основними правилами догляду; 2. відвідування хворих (згідно з спеціально розробленим графіком), перевірка правильності: дотримання режиму, виконання лікувальних призначень, занять лікувальною фізкультурою, залучення хворого до самообслуговування і допомоги в домашній роботі, а також обладнання робочого місця, дозування навантаження для осіб, що займаються працею на дому; 3. спостереження за хворим, проведення бесід з хворим та рідними з метою визначення стану, методів та ступеня його реабілітації; 4. проведення об’єктивного контролю за станом хворого: вимірювання артеріального тиску, підрахунок частоти серцевих скорочень, у хворих з руховими порушеннями - вивчення об’єму рухів і сили, перевірка динаміки навичок самообслуговування та побутової діяльності, реєстрація отриманих показників у спеціальній анкеті; 5. про негативну динаміку реабілітаційного процесу інформування лікаря поліклініки чи реабілітаційного центру, ознайомлення з розробленим лікарем планом корекції реабілітаційних заходів; 6. допомога родичам в оволодінні навичками проведення масажу та лікувальної фізкультури в реабілітаційному центрі (якщо хворому необхідне тривале лікування, а він не може відвідувати реабілітаційний центр) та подальший контроль якості їх проведення хворому; 7. якщо хворий повернувся до трудової діяльності, до обов’язків медичної сестри входить: встановлення контакту з медико-санітарною частиною даного закладу, знайомство з умовами праці, вияснення відповідності виконуваної роботи фізичним можливостям хворого; проведення пояснювальної роботи в колективі щодо важливості товариської допомоги, моральної підтримки хворого для створення йому охоронного режиму. САНІТАРНО-ОСВІТНЯ РОБОТА ЛІКАРЯ ТА МЕДИЧНОЇ СЕСТРИ. До обов’язків лікаря та середнього медичного персоналу реабілітаційних центрів належить проведення санітарно-освітньої роботи серед пацієнтів з метою: 1.попередження ускладнень захворювання, травматизму; 2.дотримання хворим гігієни праці і відпочинку, а також особистої гігієни; 3.консультування з приводу раціонального харчування та загартовування організму; 4.усунення перевантаження нервової системи, стресових ситуацій; 5.пропаганди здорового способу життя, пояснення шкідливого впливу на організм: куріння, зловживання алкогольними напоями; 6.наголошення на особливостях і умовах праці робітників, їх вплив на здоров’я та формування професійної патології. Санітарно-освітня робота проводиться на усіх етапах перебування в реабілітаційному стаціонарі (в приймальному відділенні, в палатах, холах). Особливу роль відіграють поради при виписуванні хворого із стаціонару. Важливе місце в санітарно-освітній роботі займає постійний контакт з родичами хворого, навчання їх догляду і продовження відновного лікування після виписки в домашніх умовах.
Лікувальна фізична культура - метод лікування, що використовує засоби фізичної культури з лікувальною, оздоровчою та профілактичною метою та для більш швидкого відновлення здоров’я і працездатності хворого. Лікувальна фізкультура (ЛФК) - природно-біологічний метод лікування, основою якого є рух. Лікувальна фізкультура має ряд особливостей, які дають право використовувати її в комплексному лікуванні, часом, як основний метод, а нерідко - як єдиний метод лікування. До них належать: природність, загальнодоступність, безкоштовність, універсальність впливу (загальнозміцнювальний та місцевий). ЛФК підвищує реактивність організму, потенціює дію лікарських засобів; не має побічної дії, травматичного впливу (при правильно підібраних засобах лікувальної фізкультури та режимі рухової активності), непереносимості, не викликає алергічних реакцій; легко дозується та вивчається реакція організму на навантаження; має мало протипоказань, її можна (і потрібно) застосовувати тривалий час з позитивним ефектом, попереджує рецидиви захворювання та негативний вплив факторів навколишнього середовища; залучає хворого до активної участі в процесі видужання, створює позитивний емоційний вплив. Читайте також:
|
||||||||
|