МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Особливості диференційованого фізичного виховання учнів з різним типом тілобудовиУ школярів з різним типом тілобудови спостерігаються відмінності у схильності до розвитку рухових якостей. В зв’язку з цим, навантаження, спрямовані на розвиток рухових якостей, що мають високий природний рівень розвитку, повинні бути більшими від загально прийнятих. Інакше, ці навантаження не матимуть тренувального ефекту. З іншого боку, навантаження, спрямовані на розвиток рухових якостей, що мають низький природний рівень розвитку, повинні бути меншими від загально прийнятих. Інакше, ці навантаження можуть викликати перенавантаження. Необхідно враховувати наступне. У школярів астеноїдного типу низькі показники витривалості, сили, рівноваги, гнучкості, швидкісно-силових якостей. У школярів торакального типу високі показники рівноваги,; середні показники витривалості, гнучкості, відносної сили, швидкісно-силових якостей, бистрості. У школярів м’язового типу високі показники гнучкості, швидкісно-силових якостей, рівноваги, сили м’язів-згиначів кисті; середні показники витривалості і відносної сили. У школярів дигестивного типу середні показники рівноваги, гнучкості, сили м’язів-згиначів кисті, низькі показники бистрості, швидкісно-силових якостей, витривалості і відносної сили. Проведені дослідження особливостей розвитку рухових якостей в учениць старшого шкільного віку [1, 2] показали, що за соматотипологічним складом дівчата розподіляються на вісім груп. Але найбільш репрезентативними є чотири: м'язево-торакальний (М-Т) - 38,45%, торакально-м'язевий (Т-М) - 25,2%, м'язевий (М) - 15,1%, дегестивно-м'язевий (Д-М) - 9,0% типи. Таким чином 72% школярок для яких нормативи швидкісно-силового спрямування і на витривалість є найважчими, переважно це є учениці з М-Т, Т-М, Д-М типами будови тіла, що мають нижчий за середній рівень прояв відповідних якостей. З огляду на те, що у представників М-Т і Т-М типів виявлений практично однаковий рівень прояву вказаних якостей і схожа будова маси тіла, вони розглядаються як однорідна група. Визначення зазначених соматичних типів на практиці фізичного виховання можна проводити за візуальною оцінкою: а) школярки Д-М типу мають масивний скелет, чітко виражений жировий і добре розвинений м'язевий компоненти. Форма грудної клітки переважно конічна, порівняно коротка. Живіт випуклий, спина ущільнена. Ноги здебільшого Х-подібні; б) школярки Т-М та М-Т соматичних типів характеризуються помірним розвитком кісткового, м'язевого та жирового компонентів маси тіла. Грудна клітка циліндрична, спина та живіт прямі. Наводимо приклади швидкісно-силової підготовки старшокласниць із різним соматотипом. Орієнтиром у швидкісно-силовій підготовці школярок старшого віку служить стрибок у довжину з місця на 190 см і далі. Цей результат можна розглядати як належний рівень розвитку вибухової сили ніг, необхідний для виконання норм державної програми у бігу на 100м і стрибку у довжину з розбігу. Ефективним засобом розвитку швидкісно-силових якостей є багаторазові стрибки на місці на субмаксимальну висоту. Контроль і самоконтроль за висотою стрибків у процесі їх виконання здійснюється за допомогою відмічених на стіні спортивного залу орієнтирів у вигляді ступінчастої шкали з позначкою висоти від підлоги (мінімум - 225, максимум - 280 см). Тренувальними на уроці при розвитку швидкісно-силових якостей є: 1. Для школярок М-Т і Т-М типів 3 серії по 17-18 стрибків у кожній. Тривалість відпочинку - незалежно від номера серії - 30 с. 2. Для школярок Д-М типу - 5 серій по 12-13 стрибків у кожній, час на відновлення - (відповідно до номера серії) 40,60,90 с. Загальний час даної програми стрибкових вправ на уроці для школярок першої групи - 2-3 хв., другої - 5-6 хв. Тренувальний ефект запропонованих програм для школярок Т-М і М-Т типів - 4 заняття, Д-М типу - 3 заняття. Нова програма для школярок Т-М типу (4 серії: перші 2 по 27-28, другі - по 20-22 стрибка, час на відновлення - 30 с після кожної серії) є тренувальною після 3-х занять силового спрямування (вистрибування з повного присіду вгору з набивним м'ячем масою 3 кг: 3 серії по 8-10 повторень після 2 хв. відпочинку). Для школярок Д-М типу нова програма рекомендується до застосування з 4-7 заняття, що складається з 3-х серій по 15-16 стрибків у кожній та інтервалів відпочинку між ними до хвилини (45-60с). На подальших уроках тренувальний вплив чинитиме третя програма підвищеної порівняно з першими двома - інтенсивності. Тренувальними у неї є 3 серії по 18-20 стрибків. Час відновлення після кожної серії 45 с. Ефективним засобом розвитку витривалості у старшокласниць служить рівномірний біг протягом часу контрольного нормативу у бігу на 2000м. (табл.4). Таблиця 4 Дозування навантажень під час розвитку загальної витривалості у дівчат
Самоконтроль щодо посильності навантаження у процесі самостійних занять слід здійснювати за показниками ЧСС, яка не повинна перевищувати 160-180 уд/хв відразу після бігу у школярок обох соматогруп, а через 3 хв. відновлення - 102-116 уд/хв. у дівчат Т-М і М-Т соматогруп і 104-120 уд/хв. - Д-М групи. Читайте також:
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|