Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості диференційованого фізичного виховання учнів з різним типом тілобудови

У школярів з різним типом тілобудови спостерігаються відмінності у схильності до розвитку рухових якостей. В зв’язку з цим, навантаження, спрямовані на розвиток рухових якостей, що мають високий природний рівень розвитку, повинні бути більшими від загально прийнятих. Інакше, ці навантаження не матимуть тренувального ефекту. З іншого боку, навантаження, спрямовані на розвиток рухових якостей, що мають низький природний рівень розвитку, повинні бути меншими від загально прийнятих. Інакше, ці навантаження можуть викликати перенавантаження.

Необхідно враховувати наступне.

У школярів астеноїдного типу низькі показники витривалості, сили, рівноваги, гнучкості, швидкісно-силових якостей.

У школярів торакального типу високі показники рівноваги,; середні показники витривалості, гнучкості, відносної сили, швидкісно-силових якостей, бистрості.

У школярів м’язового типу високі показники гнучкості, швидкісно-силових якостей, рівноваги, сили м’язів-згиначів кисті; середні показники витривалості і відносної сили.

У школярів дигестивного типу середні показники рівноваги, гнучкості, сили м’язів-згиначів кисті, низькі показники бистрості, швидкісно-силових якостей, витривалості і відносної сили.

Проведені дослідження особливостей розвитку рухових якостей в учениць старшого шкільного віку [1, 2] показали, що за соматотипологічним складом дівчата розподіляються на вісім груп. Але найбільш репрезентативними є чотири: м'язево-торакальний (М-Т) - 38,45%, торакально-м'язевий (Т-М) - 25,2%, м'язевий (М) - 15,1%, дегестивно-м'язевий (Д-М) - 9,0% типи.

Таким чином 72% школярок для яких нормативи швидкісно-силового спрямування і на витривалість є найважчими, переважно це є учениці з М-Т, Т-М, Д-М типами будови тіла, що мають нижчий за середній рівень прояв відповідних якостей. З огляду на те, що у представників М-Т і Т-М типів виявлений практично однаковий рівень прояву вказаних якостей і схожа будова маси тіла, вони розглядаються як однорідна група.

Визначення зазначених соматичних типів на практиці фізичного виховання можна проводити за візуальною оцінкою:

а) школярки Д-М типу мають масивний скелет, чітко виражений жировий і добре розвинений м'язевий компоненти. Форма грудної клітки переважно конічна, порівняно коротка. Живіт випуклий, спина ущільнена. Ноги здебільшого Х-подібні;

б) школярки Т-М та М-Т соматичних типів характеризуються помірним розвитком кісткового, м'язевого та жирового компонентів маси тіла. Грудна клітка циліндрична, спина та живіт прямі.

Наводимо приклади швидкісно-силової підготовки старшокласниць із різним соматотипом. Орієнтиром у швидкісно-силовій підготовці школярок старшого віку служить стрибок у довжину з місця на 190 см і далі. Цей результат можна розглядати як належний рівень розвитку вибухової сили ніг, необхідний для виконання норм державної програми у бігу на 100м і стрибку у довжину з розбігу. Ефективним засобом розвитку швидкісно-силових якостей є багаторазові стрибки на місці на субмаксимальну висоту.

Контроль і самоконтроль за висотою стрибків у процесі їх виконання здійснюється за допомогою відмічених на стіні спортивного залу орієнтирів у вигляді ступінчастої шкали з позначкою висоти від підлоги (мінімум - 225, максимум - 280 см).

Тренувальними на уроці при розвитку швидкісно-силових якостей є:

1. Для школярок М-Т і Т-М типів 3 серії по 17-18 стрибків у кожній. Тривалість відпочинку - незалежно від номера серії - 30 с.

2. Для школярок Д-М типу - 5 серій по 12-13 стрибків у кожній, час на відновлення - (відповідно до номера серії) 40,60,90 с.

Загальний час даної програми стрибкових вправ на уроці для школярок першої групи - 2-3 хв., другої - 5-6 хв.

Тренувальний ефект запропонованих програм для школярок Т-М і М-Т типів - 4 заняття, Д-М типу - 3 заняття. Нова програма для школярок Т-М типу (4 серії: перші 2 по 27-28, другі - по 20-22 стрибка, час на відновлення - 30 с після кожної серії) є тренувальною після 3-х занять силового спрямування (вистрибування з повного присіду вгору з набивним м'ячем масою 3 кг: 3 серії по 8-10 повторень після 2 хв. відпочинку).

Для школярок Д-М типу нова програма рекомендується до застосування з 4-7 заняття, що складається з 3-х серій по 15-16 стрибків у кожній та інтервалів відпочинку між ними до хвилини (45-60с). На подальших уроках тренувальний вплив чинитиме третя програма підвищеної порівняно з першими двома - інтенсивності. Тренувальними у неї є 3 серії по 18-20 стрибків. Час відновлення після кожної серії 45 с.

Ефективним засобом розвитку витривалості у старшокласниць служить рівномірний біг протягом часу контрольного нормативу у бігу на 2000м. (табл.4).


Таблиця 4

Дозування навантажень під час розвитку загальної

витривалості у дівчат

Група Навантаження Урок
6-10 11-15 16-20
  Т і М Обсяг бігу, м 1900-2000 К      
Швидкість бігу, м/с 2,5 2,6 2,6 2,8 2,8        
  Д Обсяг бігу, м 1700-1750 1800-1850 1900-2000 К
Швидкість бігу, м/с 2,05 2,2 2,2 2,2 2,3 2,5 2,6-2,7 2,8  

 

Самоконтроль щодо посильності навантаження у процесі самостійних занять слід здійснювати за показниками ЧСС, яка не повинна перевищувати 160-180 уд/хв відразу після бігу у школярок обох соматогруп, а через 3 хв. відновлення - 102-116 уд/хв. у дівчат Т-М і М-Т соматогруп і 104-120 уд/хв. - Д-М групи.


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  4. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  5. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  6. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  7. А. Це наявність в однієї людини кількох ліній клітин з різним набором хромосом.
  8. Агітація за і проти та деякі особливості її техніки.
  9. Аграрне виробництво і його особливості
  10. Аграрне право як галузь права, його історичні витоки та особливості.
  11. Агрегатний індекс фізичного обсягу
  12. Адміністративно-правові норми поділяють на види за різними критеріями.




Переглядів: 750

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Особливості диференційованого фізичного виховання учнів з різним рівнем фізичного розвитку | Особливості диференційованого фізичного виховання учнів з різними властивостями нервової системи

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.