Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Особливості диференційованого фізичного виховання учнів з різним рівнем фізичного розвитку

Учні з прискореними темпами ФР здебільшого мають знижені (порівняно з іншими) відносні показники ЖЄЛ, відносні показники сили та спритності, силової витривалості при добрих показниках абсолютної сили (динамометрії). Такі діти можуть досягати добрих результатів у бігу на короткі дистанції, у стрибках, в підніманні ваги, але відчувати складності у виконанні вправ на гімнастичних приладах, в лазінні по канату, в підтягуванні тощо. Цим учням слід рекомендувати вправи: дихальні, для розвитку сили м'язів верхнього плечового поясу і тулуба, силової та загальної витривалості, для поліпшення постави.

Для учнів з середніми темпами ФР рекомендуються вправи для поліпшення постави, розвитку бистрості, сили, гнучкості, спритності.

Учні з уповільненими темпами ФР у зв'язку із заниженим зростом і абсолютною масою поступаються іншим дітям в абсолютних показниках сили і швидкісно-силових якостей (в стрибках), проте нерідко вони перевищують учнів акселератів у відносних показниках сили та стрибучості, силової витривалості. Оцінювати рівень їх підготовленості у стрибках і силі слід з урахуванням їх зросту та маси. Для них рекомендуються вправи для поліпшення постави, розвитку бистрості рухів, швидкісно-силових якостей.

Дані характеристики – основа для диференційованих (загальногрупових) рекомендацій з ФВ. Разом з тим, в однорідних за рівнем ФР підгрупах є учні, які мають значні відхилення від середніх норм за одним чи кількома показниками ФП. З огляду на це групові рекомендації слід доповнювати індивідуальними, виходячи з фізичної підготовленості кожного учня.

Для розвитку конкретної рухової якості на уроках фізичної культури у хлопчиків 14-15 років доцільно дозувати навантаження з урахуванням біологічного віку учнів. В зв’язку з цим, рекомендується повторне виконання вправи, контролюючи стан організму. Викладачу необхідно визначити, скільки повторень буде в серії, скільки серій здатні виконати учні без зниження результативності і скільки треба відпочивати між серіями дітям різного біологічного віку.

Дослідження перелічених компонентів навантаження на силу, швидкість і витривалість дозволило виявити у підлітків 14-15 р. із різним біологічним віком суттєві відмінності. Специфіка полягає у практично значущих відмінностях щодо кількості підходів у серії, числа серій і тривалості відпочинку між підходами та серіями.

Так, основою дозування силового навантаження за допомогою підтягування у висі у підлітків 14-15 років різного біологічного віку є:

1. Для хлопчиків з уповільненими і середніми темпами ФР - 2 серії по 5 разів з інтервалом відпочинку 60с;

2. Для хлопчиків акселератів - 2 серії по 7-8 разів з інтервалом відпочинку 120-150с.

Методика дозування швидкісно-силового навантаження у стрибках у довжину з розбігу передбачає:

1. Для хлопчиків з уповільненими темпами ФР в 14 років - 3 серії по 6 стрибків з інтервалом відпочинку між серіями 90 і 180с; в 15 років - 2 серії по 6 стрибків з відновленням 90с. Повторне виконання стрибка в серії здійснюється відразу ж після повернення ходою на вихідне місце.

2. Для хлопчиків із середніми темпами в 14 років - 3 серії по 6 стрибків з інтервалом відпочинку між серіями 90 і 120с; в 15 років - 3 серії по 6 стрибків з інтервалом відновлення 100 і 160с.

3. Для хлопчиків з пришвидшеними темпами ФР в 14 років - 2 серії по 6 стрибків і 1 серія по 4 стрибки з інтервалом відновлення 90-145с; в 15 років - 3 серії по 6 стрибків.

Для розвитку бистрості за допомогою бігу на 60м оптимальним числом спроб у занятті з хлопчиками незалежно від їхнього віку є 3-4. Основна відмінність у дозуванні навантажень на бистрість полягає у часі відпочинку між спробами.

1. Для ретардантів 14-15 років між першою і другою спробами час відпочинку дорівнює 90с, між іншими - 115-135с.

2. Для хлопчиків 14 років із середнім темпом ФР інтервали відпочинку відповідно дорівнюють 60, 100 і 135с, а 15-річних - 100с між першою та другою спробами і 140-160с - між іншими.

3. Для акселератів 14 років достатнім інтервалом відновлення між спробами є 70-75с, а 15 років - між першою і другою - 135с, між другою і третьою - 180с.

Для розвитку витривалості, щоб скласти норматив з бігу на 2000м, на перших уроках рекомендується така дистанція, яка долається за час даного нормативу:

1. Для хлопчиків 14 років з уповільненим і пришвидшеними темпами ФР ця дистанція повинна становити 1835-1850м, а 15 років - 1745-1770м;

2. Для підлітків 14 років із середніми темпами ФР - 1700м, а 15 років – 1925 м [1, 2].


Читайте також:

  1. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  2. II. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. III.Цілі розвитку особистості
  6. IІ. Актуалізація опорних знань учнів.
  7. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  8. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  9. VI.3.3. Особливості концепції Йоганна Гайнріха Песталоцці
  10. VI.3.4. Особливості концепції Йоганна Фрідриха Гербарта
  11. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  12. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.




Переглядів: 668

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Описувальні ознаки представників різних соматотипів | Особливості диференційованого фізичного виховання учнів з різним типом тілобудови

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.