МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Особливості диференційованого фізичного виховання учнів з різним рівнем фізичного розвиткуУчні з прискореними темпами ФР здебільшого мають знижені (порівняно з іншими) відносні показники ЖЄЛ, відносні показники сили та спритності, силової витривалості при добрих показниках абсолютної сили (динамометрії). Такі діти можуть досягати добрих результатів у бігу на короткі дистанції, у стрибках, в підніманні ваги, але відчувати складності у виконанні вправ на гімнастичних приладах, в лазінні по канату, в підтягуванні тощо. Цим учням слід рекомендувати вправи: дихальні, для розвитку сили м'язів верхнього плечового поясу і тулуба, силової та загальної витривалості, для поліпшення постави. Для учнів з середніми темпами ФР рекомендуються вправи для поліпшення постави, розвитку бистрості, сили, гнучкості, спритності. Учні з уповільненими темпами ФР у зв'язку із заниженим зростом і абсолютною масою поступаються іншим дітям в абсолютних показниках сили і швидкісно-силових якостей (в стрибках), проте нерідко вони перевищують учнів акселератів у відносних показниках сили та стрибучості, силової витривалості. Оцінювати рівень їх підготовленості у стрибках і силі слід з урахуванням їх зросту та маси. Для них рекомендуються вправи для поліпшення постави, розвитку бистрості рухів, швидкісно-силових якостей. Дані характеристики – основа для диференційованих (загальногрупових) рекомендацій з ФВ. Разом з тим, в однорідних за рівнем ФР підгрупах є учні, які мають значні відхилення від середніх норм за одним чи кількома показниками ФП. З огляду на це групові рекомендації слід доповнювати індивідуальними, виходячи з фізичної підготовленості кожного учня. Для розвитку конкретної рухової якості на уроках фізичної культури у хлопчиків 14-15 років доцільно дозувати навантаження з урахуванням біологічного віку учнів. В зв’язку з цим, рекомендується повторне виконання вправи, контролюючи стан організму. Викладачу необхідно визначити, скільки повторень буде в серії, скільки серій здатні виконати учні без зниження результативності і скільки треба відпочивати між серіями дітям різного біологічного віку. Дослідження перелічених компонентів навантаження на силу, швидкість і витривалість дозволило виявити у підлітків 14-15 р. із різним біологічним віком суттєві відмінності. Специфіка полягає у практично значущих відмінностях щодо кількості підходів у серії, числа серій і тривалості відпочинку між підходами та серіями. Так, основою дозування силового навантаження за допомогою підтягування у висі у підлітків 14-15 років різного біологічного віку є: 1. Для хлопчиків з уповільненими і середніми темпами ФР - 2 серії по 5 разів з інтервалом відпочинку 60с; 2. Для хлопчиків акселератів - 2 серії по 7-8 разів з інтервалом відпочинку 120-150с. Методика дозування швидкісно-силового навантаження у стрибках у довжину з розбігу передбачає: 1. Для хлопчиків з уповільненими темпами ФР в 14 років - 3 серії по 6 стрибків з інтервалом відпочинку між серіями 90 і 180с; в 15 років - 2 серії по 6 стрибків з відновленням 90с. Повторне виконання стрибка в серії здійснюється відразу ж після повернення ходою на вихідне місце. 2. Для хлопчиків із середніми темпами в 14 років - 3 серії по 6 стрибків з інтервалом відпочинку між серіями 90 і 120с; в 15 років - 3 серії по 6 стрибків з інтервалом відновлення 100 і 160с. 3. Для хлопчиків з пришвидшеними темпами ФР в 14 років - 2 серії по 6 стрибків і 1 серія по 4 стрибки з інтервалом відновлення 90-145с; в 15 років - 3 серії по 6 стрибків. Для розвитку бистрості за допомогою бігу на 60м оптимальним числом спроб у занятті з хлопчиками незалежно від їхнього віку є 3-4. Основна відмінність у дозуванні навантажень на бистрість полягає у часі відпочинку між спробами. 1. Для ретардантів 14-15 років між першою і другою спробами час відпочинку дорівнює 90с, між іншими - 115-135с. 2. Для хлопчиків 14 років із середнім темпом ФР інтервали відпочинку відповідно дорівнюють 60, 100 і 135с, а 15-річних - 100с між першою та другою спробами і 140-160с - між іншими. 3. Для акселератів 14 років достатнім інтервалом відновлення між спробами є 70-75с, а 15 років - між першою і другою - 135с, між другою і третьою - 180с. Для розвитку витривалості, щоб скласти норматив з бігу на 2000м, на перших уроках рекомендується така дистанція, яка долається за час даного нормативу: 1. Для хлопчиків 14 років з уповільненим і пришвидшеними темпами ФР ця дистанція повинна становити 1835-1850м, а 15 років - 1745-1770м; 2. Для підлітків 14 років із середніми темпами ФР - 1700м, а 15 років – 1925 м [1, 2]. Читайте також:
|
||||||||
|