Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Державне регулювання грошового обороту.

 

Заходи регулювання грошового обороту, можна розділити на три групи:

Øзаходи фіскальної політики

Øзаходи грошово-кредитної (монетарної) політики;

Øзаходи прямого впливу.

!

Фіскальна політикареалізується через механізми оподаткування, інших вилучень до централізованих фондів фінансових ресурсів, фінансування витрат держави

Грошово-кредитна політика зводиться до економічного регулювання через механізми зміни пропозиції (маси) грошей та їх ціни (проценти) на грошовому ринку.

Види грошово-кредитної політики

nекспансійна

nрестрикційна

Пряме втручання - обмеження (заморожування) цін і доходів з метою гальмування високої інфляції; раціонування споживання

Експансійна політика

політика інфляції - неконтрольоване, довільне зростання пропозиції грошей, через що гроші стрімко "дешевіють". Наслідком такої політики неминуче стає інфляція.

політика дезінфляції - повільне, контрольоване зростання грошової маси і м'якого зниження процента, контрольована інфляція.

Рестрикційна політика

політика дефляції - різке скорочення пропозиції грошей, гроші "дорожчають", сукупний попит скорочується, провокуючи зниження рівня цін і різке падіння економічної активності

політика рефляції - повільне і незначне скорочення пропозиції грошей та рівня процента, що м'яко гальмує економічну активність, без глибокого спаду виробництва

Пряме втручання - обмеження (заморожування) цін і доходів з метою гальмування високої інфляції; раціонування споживання.

Об'єктами монетарної політики є:

nгрошова маса;

nставка процента;

nвалютний курс;

nшвидкість обігу грошей та ін.

 

Суб'єкти монетарної політики: Національний банк, Міністерство фінансів, міністерство економіки, безпосередньо уряд, Верховна Рада.

Інструменти монетарної політики.

інструменти опосередкованого впливу

операції на відкритому ринку, регулювання норми обов'язкових резервів, процентна політика, рефінансування комерційних банків, регулювання курсу національної валюти

інструменти прямого впливу –

установлення прямих обмежень на здійснення емісійно-касових операцій; введення прямих обмежень на кредитування центральним банком комерційних банків

 

4. Монетизація бюджетного дефіциту та ВВП.

 

Способи мобілізації коштів для монетизації бюджетного дефіциту:

nЗбільшити оподаткування економічних суб'єктів (не призводить до збільшення грошової маси).

nВипуск урядом боргових зобов'язань (казначейських білетів), і надання їм статусу законних платіжних засобів (ризик інфляції).

 

3. Випуск урядом власних цінних паперів і реалізація їх на внутрішньому чи на зовнішньому ринках (не містить загрози інфляції).

4. Дозволити центральному банку прокредитувати уряд, купивши урядові зобов'язання на первинному ринку - збільшиться маса грошей і сукупний попит.

 

Проблема монетизації ВВП полягає в доведенні маси грошей в обороті до рівня, достатнього для успішної реалізації всього обсягу вироблених товарів та послуг, погашення боргових зобов'язань.

Індикатори ринку

-середній рівень цін

-середня процентна ставка

-стан платіжної дисципліни

-рівень ліквідності банків

 

7. Методи регулювання інфляції.

nСкорочуються витрати державного бюджету

nкредитна рестрикція та пряме лімітування (таргетування) випуску готівки в обіг

nполітика доходів - передбачає державний контроль за заробітною платою і цінами.

8. Сутність та види грошових реформ.

 

nЗа глибиною реформ: повні та часткові.

nЗа повнотою здійснюваних змін у грошовій системі: формальні та деномінаційні.

nЗа характером обміну старих грошей на нові: неконфіскаційні і конфіскаційні реформи.

nЗа порядком введення в обіг нових грошей: одномоментні та реформи паралельного типу.

 

Тема 5 Кредит у ринковій економіці

1. Необхідність та сутність кредиту в ринковій економіці.

2. Стадії та закономірності руху кредиту.

3. Форми та види кредиту.

4. Процент за кредит: сутність, функції.

5. Функції кредиту.

 

  1. Необхідність та сутність кредиту в ринковій економіці.

Загальноекономічною причиною необхідності кредиту є існування товарного виробництва і пов’язаного з ним товарообігу.



Загальні передумови існування кредитних відносин:

§Наявність товарно-грошових відносин.

§Суб’єкти повинні бути юридично самостійними.

§Матеріальна відповідальність учасників

 

nПозичальники повинні мати майбутні та поточні доходи.

nДовіра між учасниками

nСпівпадання економічних інтересів

vКредит – це економічні відносини, які виникають між суб’єктами з приводу перерозподілу вартості на умовах зворотності та платності.

 

Структура кредитувключає суб’єктів та об’єкт кредитних відносин

 

  1. Стадії та закономірності руху кредиту.

Стадії руху кредиту:

nНакопичення вільних ресурсів кредитором.

nРозміщення коштів внаслідок пошуку позичальника та оцінки його кредитоспроможності.

nВикористання позичальником одержаних коштів на певні цілі.

 

nВивільнення одержаних кредитів позичальником внаслідок реалізації продукції.

nПовернення кредитору коштів та сплата процентів.

 

На мікрорівні виділяють наступні закономірності:

nзворотність руху позиченої вартості.

nтимчасовість користування позиченою вартістю.

nзбереженість позиченої вартості у повному обсязі.

nзалежність маси наданої позички від наявних обсягів вільних коштів.

Закономірності на макрорівні:

nОбсяги кредитних вкладень повинні відповідати динаміці обсягів ВВП.

nЗагальна сума кредитних вкладень і позичених ресурсів на макрорівні повинні балансуватися.

nПереміщення коштів із високорентабельних галузей до низькорентабельних.

Принципи кредитування:

nЦільове спрямування позички.

nСтроковість

nПоворотність

nПлатність

nЗабезпеченість.

3.Форми та види кредиту. Характеристика окремих видів кредиту.

Існують дві форми кредиту: товарна та грошова.

До товарної відносяться: комерційний кредит, лізинг, споживчий кредит тощо. Кредит надається в товарній формі, а погашення може відбуватися як в грошовій так і в товарній формах.


Читайте також:

  1. Авоматизація водорозподілу регулювання за нижнім б'єфом з обмеженням рівнів верхнього б'єфі
  2. Автоматизація водорозподілу з комбінованим регулюванням
  3. Автоматизація водорозподілу регулювання зі сталими перепадами
  4. Автоматизація водорозподілу регулюванням з перетікаючими об’ємами
  5. Автоматизація водорозподілу регулюванням за верхнім б'єфом
  6. Автоматизація водорозподілу регулюванням за нижнім б'єфом
  7. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  8. Автоматичне регулювання.
  9. Адміністративне право і державне управління.
  10. Адміністративні (прямі) методи регулювання.
  11. Адміністративно-правове регулювання державної реєстрації актів цивільного стану, державної виконавчої служби, нотаріату та адвокатури.
  12. Адміністративно-правове регулювання проходження державної служби




Переглядів: 772

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
РІВНІ УПРАВЛІННЯ ТА ЇХ ХАРАКТЕРИСТИКА. | Види кредиту.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.