Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Вікові новоутворення в розвитку особистості

Молодший шкільний вік – 6-7-11 років: - довільність психічних процесів (пам’яті, уваги і т.д.); - виникнення ВПД (внутрішнього плану дій: словесний звіт, оцінка, аналіз своїх вчинків); - зміна мотивації поведінки; - в процесі навчання розвиваються здібності до саморегуляції поведінки і діяльності; - формування моральних і вольових почуттів; - розвиток всіх видів мислення з перевагою конкретного (наочно-образного);  
Підлітковий вік – 10-14-15 років: - почуття дорослості; - гостра потреба у самоствердженні і визнанні з боку інших людей, особливо ровесників; - початок розвитку самосвідомості, формування самооцінки; - діалектичне мислення; - формування ідеалу.    
Рання юність – 14-17-18 років: - завершення фізичного розвитку і формування розумових здібностей, особливо спеціальних (орієнтація на профорієнтацію); - співставлення рівня своїх домагань з досягнутим результатом («якщо я не спасував – я не боягуз»); - співставлення думок оточуючих і самоаналіз як елемент соціально-морального визначення.

 

Інтраіндивідуальна підструктура особистості виражає особливості перебігу та вияву всієї сукупності психічних пізнавальних процесів (відчуття, сприймання, пам’яті, мислення, уяви та уваги), а також емоцій, почуттів, волі та здібностей.

Попри те, що в кожної людини фізіологічний механізм вияву психічних процесів приблизно однаковий, усі вони мають різний перебіг.

Соціопсихічна підструктура особистості вміщує в собі психічні компоненти особистості, які сформувалися переважно під час соціалізації і забезпечують її рух у соціальному просторі та часі. До цієї підструктури особистості входять досвід, характер і спрямованість.

Головним структурним компонентом особистості є її спрямованість як система спонукань, що визначає вибірковість ставлень та активності особистості. Основним проявом спрямованості є потреби та мотиви, ціннісні орієнтації, рівень домагань, перспективи та цілі особистості.

Ієрархія потреб Маслоу:

1. Фізіологічні потреби: голод і спрага, статевий потяг і т.п.

2. Потреба у безпеці: прагненні відчувати себе захищеним, позбутися страху і життєвих невдач

3. Потреба у приналежності і любові: бажання належати до спільноти, знаходитися поруч із людьми бути визнаним та прийнятим ними

4. Потреба поваги (визнання): потяг до компетентності, досягнення успіхів, визнання авторитету

5. Пізнавальні потреби: бажання багато знати, вміти, розуміти, вивчати

6. Естетичні потреби: потяг до гармонії, краси, порядку

7. Потреба в актуалізації, прагнення до реалізації своїх здібностей, до розвитку власної особистості

Потреба, опосередкована складним психологічним процесом мотивації, виявляє себе психологічно у формі мотиву поведінки.


Читайте також:

  1. III.Цілі розвитку особистості
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  5. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  6. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  7. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  8. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  9. Активність особистості та її джерела, спрямованість особистості
  10. Активність особистості та самоуправління
  11. АКЦЕНТУЙОВАНІ РИСИ ОСОБИСТОСТІ
  12. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства




Переглядів: 1115

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Види уяви | Структура Я-концепції

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.