Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Параметричні моделі

Найбільш загальною моделлю будь-якої технічної системи є її оператор. Оператор може бути поданий у різних формах: у виді диференціального оператора, лінійного інтегрального оператора, нелінійного інтегрального оператора і т.д. Для лінійних і лінеаризованих систем у якості моделі найбільш часто вживаються лінійні диференціальні рівняння або передавальні функції. Вони можуть служити моделями даних систем як об'єктів діагностики, або діагностичними моделями.

Так, наприклад, у якості діагностичної моделі може розглядатися наступна система рівнянь:

где Lj,{yj } - лінійний оператор порядку n[j = 1(1)k] ,

yj(t) - вихідна функція; fi(t) - вхідна функція, що відповідає 1-й вихідній координаті.

Застосування даної моделі дозволяє контролювати працездатність об'єкта шляхом спостереження за переміщенням нулів і полюсів на комплексній площині, причомуїхній вихід за встановлені межі буде фіксуватися як відмова об'єкта. Однак для пошуку елемента, що відмовив, така модель незручна. Тому частіше усього вона застосовується при рішенні завдань діагностики на етапі проектування об'єкта. Ця модель, зокрема, дозволяє сформулювати умови працездатності об'єкта як обмеження для переміщень полюсів і нулів і за допомогою методу малого параметра визначити припустимі зміни контрольованих параметрів. Однак для побудови самої моделі в цьому випадку необхідно знати велику кількість параметрів об'єкта, що на етапі проектування не завжди вдасться одержати з необхідною точністю. Тому на практиці в якості моделі найчастіше використовують передавальну функцію відносно вихідних сигналівабо тільки ті її характеристики, що мають значення при контролі працездатності об'єкта.

У деяких випадках у якості діагностичної моделі розглядають характеристичне рівняння

і при оцінці працездатності аналізують переміщення тільки полюсів pi(і =1,2,..., ) об’єкту, так як нулі передавальної функції характеризують лише відносний розмір складового вихідного сигналу, у той час як полюси визначають характер зміни вихідного сигналу в часу, а також розміри власних частот об'єкта. На практиці характеристичне рівняння може мативисокий порядок і його аналіз зв'язаний із значними важкостями.

Серед інших моделей даного класу слід зазначити також частотні характеристики, алгебраїчні, інтегральні і інтегрально-диференційні рівняння, що також можуть бути успішно використані при контролі працездатні об'єктів. Для нелінійних об'єктів, однак, застосування всіх зазначених вище моделей утруднено. Істотним недоліком цих моделей є також незручність (а часом і неможливість)їхнього використання для локалізації відмов у контрольованому об'єкті. На основі цих моделей не завжди представляється можливим визначити оптимальну сукупність контрольованих параметрів об'єкта.


Читайте також:

  1. Автокореляція залишків – це залежність між послідовними значеннями стохастичної складової моделі.
  2. Аналіз економічноїї політики за допомогою моделі Мандела-Флемінга. Випадки вільного та фіксованого валютного курсів.
  3. Аналітичний підбір математичної моделі.
  4. Бізнес-моделювання в системі управління розвитком підприємства. Поняття та етапи формування бізнес-моделі
  5. Вибір підходу до процесу соціальної роботи зале­жить від теоретичної моделі, якої дотримуються соці­альні працівники, обраної стратегії втручання і методу соціальної роботи.
  6. Види світогляду: міфологічний, релігійний та філософський (натуралістична, об’єктивно-ідеалістична, субєктивно-ідеалістичні і матеріалістичні моделі).
  7. Використання моделі Хікса – Хансена для оцінки відносної ефективності бюджетно-податкової і кредитно-грошової політики
  8. Виникнення суб'єктивних прав і юридичних обов'язків — перехід від загальних приписів правових норм до конкретної моделі поведінки конкретних господарюючих суб'єктів.
  9. Відповідність рівнів стека TCP/IP семирівневої моделі ISO/OSI
  10. Графічні і графоаналітичні моделі
  11. Графічні та матричні моделі.
  12. Деякі варіанти моделі Рамсея




Переглядів: 1136

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Графічні і графоаналітичні моделі

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.014 сек.