МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Економічні потреби суспільства, їх сутність і класифікація. Безмежність потреб.Потреби і виробництво. Закон зростання потреб та механізм його дії. Вирішення проблеми безмежних потреб та обмежених економічних ресурсів. Сутність суспільного виробництва. Основні фактори суспільного виробництва, їх взаємодія. Обмеженість ресурсів. Економічні потреби суспільства, їх сутність і класифікація. Безмежність потреб. Тема 2. Економічні потреби і виробничі можливості суспільства.
Економіка – це сфера життя суспільства, спрямована на задоволення людських потреб шляхом перетворення природних ресурсів в процесі виробництва. Тобто, основна задача економіки – це задоволення потреб людини. При цьому, в процесі суспільного виробництва суспільство перетворює природні ресурс на ті речі, що мають задовольняти людські потреби. Для розуміння економічних процесів важливо з’ясувати закономірності формування потреб і механізми їх задоволення, і саме цим проблемам присвячена дана тема. Потреба –це нужда особистості чи групи людей у чомусь, необхідному для існування чи розвитку. Існує велика кількість способів класифікації потреб. Марксистська теорія поділяє потреби людини на матеріальні, соціальні та духовні. Матеріальні потреби – це потреби у товарах чи послугах. Соціальні потреби – це потреби. пов’язані з суспільним існуванням людини. Духовні потреби можуть бути задоволені через отримання та засвоєння всіх видів знань. У західній психології найбільш значимим дослідженням потреб людини є теорія А.Маслоу. Він стверджує, що людські потреби умовно можна поділити на декілька рівнів, які можна схематично зобразити у вигляді піраміди. (Рис. 1.1) Маслоу стверджує, що в межах статистичної більшості потреби наступного рівня стають актуальними для людини лише тоді, коли задоволені потреби нижчого рівня. Наприклад, людину, що голодує тривалий час не буде турбувати потреба у безпеці та спокої, а для людини, якій загрожує небезпека, не актуальні потреби у справедливості. Звичайно, комплекс людської мотивації може виділяти іншу систему пріоритетності потреб, зараз ми говоримо лише про статистичну більшість. Але, якою б не була класифікація людських потреб, вона буде відображувати основну закономірність – закон зростання потреб. Людські потреби постійно зростають. Як тільки людина задовольняє одну з потреб, у неї відразу з’являється інша. Закон зростання потреб означає, що людські потреби безмежні і не можуть бути повністю задоволені ніколи.
Рис. 1.1 Ієрархія базових людських потреб (за А.Маслоу).
Задоволення людських потреб відбувається значною мірою через економіку. Причому, розвиток матеріального виробництва дозволяє частину людської праці спрямувати на розвиток духовної сфери, а розвиток духовної сфери (науки, освіти), в свою чергу сприяє прискоренню матеріального виробництва.
Читайте також:
|
||||||||
|