Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Формуляр листа-маятника

Одержувач ___________________ Наше повідомлення
  Знак нашої фірми _________________
  Ваш лист від _____________________
  Ваш дзвоник від __________________
  Наша розмова від _________________
  Суть справи ______________________
    Місце, дата, підпис
Відправник__________________ Ваша відповідь Знак Вашої фірми _________________ Наш дзвоник від __________________ Наша розмова від _________________ Суть справи ______________________   Місце, дата, підпис
 

 

4. Узгодження з партнером - відправлення двох екземплярів з позначкою «Будь ласка, використовуйте прикладену копію для написання від руки короткої відповіді».

5. Використання стандартних бланків.

6. Використання персональних комп'ютерів.

 

6. Використання листків-пам'яток

Листки - пам'ятки як засіб самоменеджменту мають наступні переваги:

1. Розкладання роботи на окремі фази сприяють концентрації на найбільш суттєвому.

2. Прискорене виконання справи вивільняє додаткову енергію.

3. Немає необхідності знову і знову обмірковувати рутинні справи.

4. Пропадає побоювання того, що про яку-небудь справу забули; листки-пам'ятки дають максимум упевненості при мінімумі контролю.

5. Листки-пам'ятки сприяють накопиченню досвіду й удосконалюванню стилю роботи.

6. Багато справ завдяки складанню списку стають доступними для огляду.

7. Листки-пам'ятки служать інструментом особистої підготовки до роботи.

8. Листки-пам'ятки утворюють основну структуру, що може постійно вдосконалюватися.

9. За допомогою листків-пам'яток легше справлятися з рутинною роботою.

10. Листки-пам'ятки є постійним нагромаджувачем досвіду, вони розвантажують нашу пам'ять.

Примітка:

· листки-пам'ятки служать для керування інформаційними розумовими процесами, а також процесами формування думок і прийняття рішень;

· листки-пам'ятки особливо рекомендуються для здійснення аналізу, спостережень, контролю, проведення переговорів і бесід, підготовки доповідей, відряджень і т.п.

· підготовка відряджень;

· підготовка конференцій;

· професійне диктування;

· проблемний аналіз;

· контроль за реалізацією проектів;

 

5 ступіней складання листка-пам'ятки

1. Вибрати ті види діяльності чи занять, які повторюють, чи

однаково виконуються

2. Весь процес розкласти на робочі етапи і фази:

що повинно бути зроблено ?

на що варто звернути особливу увагу?

що підлягає з'ясуванню?

кого треба проінформувати? І т.д.

3. Скласти логічну черговість:

які маються взаємозалежності?

які тимчасові обмеження повинні бути дотримані?

що з чого випливає відповідно до логіки даної діяльності?

де будуть потрібні проміжні результати?

4. Зробити угруповання:

яка діяльність повторюється?

де маються логічні проміжні зв'язки?

де вживаються однакові допоміжні засоби?

5. Піддати переробці попередньо складений листок:

аналіз помилок;

критичні фази;

можливості делегування;

апробування;

остаточне корегування;

готовий листок-пам'ятка.

 

Система підготовки до бесід

 

Системна підготовка до бесід
Моя цілеустановка Необхідна документація Початок бесіди Що може бути «вузьким» місцем у клієнта? Мій варіант рішення Можливі заперечення Мої контраргументи, сильні сторони Замітки, аналіз, оцінка Негайно доручити

 

При вивченні теми “Інформація і комунікації” студенти повинні усвідомити, що комунікація – це обмін інформацією. Переробка інформації має бути пов’язана з особистими та професійними цілями.

Раціональне читання – це насамперед визначення пріоритетності. Слід знати та вміти використовувати методи та техніку раціонального читання (метод SQЗR , методи “до читання”, “під час читання”, ”після читання”, маркування тексту та інші).

Слід засвоїти правила підготовки та проведення нарад, типи поведінки учасників нарад, раціональне проведення співбесід, управління потоком відвідувачів, правила користування телефоном і ведення телефонних переговорів, правила раціонального ведення кореспонденції, використання аркушів – пам’яток.

Для формування умінь і навичок слід вирішити ситуаційні завдання № 13, 15, 20, 21 із збірника ситуаційних завдань [19].

 

Питання для самоконтролю:

 

1. Як можна підвищити швидкість читання?

2. Які методи “до читання Ви знаєте?

3. Які методи “під час читання” Вам відомі?

4. У чому сутність техніки читання “за діагоналлю” ?

5. У чому сутність техніки читання “слалом”?

6. Які методи “після читання” Ви знаєте?

7. У чому переваги маркування тексту?

8. У чому сутність та зміст методу SQЗR?

9. Які правила підготовки нарад Вам відомі?

10. Які Ви знаєте типи учасників нарад та як з ними поводитися?

11. Які правила слід застосовувати після проведення нарад?

12. Як можна управляти потоком відвідувачів?

13. Які телефонні “гріхи” Вам відомі?

14. У чому сутність поняття “телефонні блоки”?

15. Які Ви знаєте правила ведення телефонних переговорів?

16. Які правила раціональної обробки кореспонденції Вам відомі?

17. У чому переваги аркушів – пам’яток?

18. Як складати аркуш -– пам’ятку?

 

Література:

4, 5, 7-10, 12, 15-17, 19

 


Тема 8. Організація роботи менеджера

 

План:

 

1. Розміщення і планування службових приміщень.

2. Організація робочого місця менеджера.

3. Організація умов праці.

 

 

1. Розміщення і планування службових приміщень

 

Мета раціонального планування

 

1. Зменшення часу, необхідного для виконання роботи

2. Забезпечення умов праці, що сприяють підвищенню ефективності і зменшенню напруженості.

3. Ощадливе використання робочої площі без збитку для діяльності.

 

Правила розміщення і планування службових приміщень

1. Рух робочого потоку повинен йти по прямих лініях, без зайвих поворотів і переміщень.

2. Структурні підрозділи і співробітників, які часто контактують між собою, розміщують поблизу одне від одного.

3. Обладнання і меблі розміщують так, щоб працівникам було зручно підходити до них і користуватися ними.

4. У приміщенні не повинні знаходитися предмети, що не потрібні працівникам безпосередньо в процесі роботи.

5. Площа для кожного співробітника повинна відповідати виконуваній роботі.

 

Фактори, які необхідно враховувати при розміщенні приміщення

1. Функціональна значимість підрозділів.

2. Зміст і технологія виконуваних робіт.

3. Взаємозв'язки.

При розміщенні приміщень необхідно

1. У першу чергу розташовувати й оснащувати важливі структурні підрозділи.

2. Враховувати можливість розширення важливих відділів і появи нових структурних підрозділів.

3. Суміжні відділи розташовувати поруч.

4. Відділам, що здійснюють прийом відвідувачів, виділяти окрему кімнату поблизу входу.

5. Відділи, у яких працює оргтехніка, ізолювати від інших структурних підрозділів.

6. Складські приміщення розташовувати так, щоб вони були ізольовані від службових приміщень.

7. Дотримувати нормативи відстані між робочим устаткуванням.

 

2. Організація робочого місця

Наукова організація робочого місця передбачає, що воно займає мінімальну площадку службового приміщення, обладнано меблями і сучасною оргтехнікою, що забезпечують виконання робіт відповідно до вимог науково-обгрунтованої технології управлінського процесу і мінімальних фізичних зусиль з боку службовця.

Правила організації робочого місця

1. Не слід тримати на робочому місці нічого зайвого.

2. Усе, що беруть правою рукою, розташовується праворуч, лівої - ліворуч.

3. Усе, чим користуються частіше, розташовується ближче, рідше - далі.

4. Предмети праці, якими працівник користається постійно, повинні розташовуватися на зручному місці, щоб уникнути зайвих рухів і поворотів.

5. Документи, з якими працює службовець, необхідно розміщувати так, щоб їх можна було швидко побачити, взяти і зручно ними користатися.

Правила розміщення предметів праці

1. Матеріали і предмети праці необхідно розміщувати так, щоб забезпечити найкращу послідовність рухів.

2. Службовець повинен забезпечити оптимальні рухи при користуванні предметами праці.

3. Матеріали і предмети праці необхідно готувати заздалегідь. Кожен предмет повинний знаходитися у визначеному місці з метою економії часу на їх пошук.

4. Різні предмети праці краще об'єднати разом (наприклад, олівець-ластик).

5. Можна пристосувати меблі для виконання конкретної роботи чи для конкретного співробітника, але не можна пристосувати працівника до службових меблів.

6. Письмовий стіл повинний використовуватися тільки для поточної роботи, а не для накопичення і збереження документів.

 

 

 
 

 

 


3. Організація умов праці

 

Фактори, що впливають на умови праці

 

1. Освітлення.

2. Колір.

3. Температура.

4. Вологість повітря.

5. Рівень шуму.

 
 

       
   
 

Мал. 4. Раціональне розміщення робочих місць стосовно джерела світла.

Типи освітлення службових приміщень

1. Пряме, при якому 90-100 % світла падає прямо - униз. При такому освітленні розсіювання майже відсутнє, світло розподіляється нерівномірно, створюються сильні тіні, значний сліпучий ефект. Тому воно не є раціональним для службових приміщень.

2. Напівпряме, при якому 60-90 % світла падає вниз, а 10-40 % направляється нагору і відбивається від стелі. Цей тип освітлення зручний для невеликих службових приміщень. У великих службових приміщеннях світло дає сильний сліпучий ефект.

3. Пряме – непряме, при якому 40-60 % світла падає вниз. Він створюється лампами денного світла, де промені світла розділяються у великих службових приміщеннях.

4. Напівнепряме, при якому 10-40 % світла падає вниз і 60-90 % світла направляється нагору і відбивається від стелі. При цьому типі освітлення досягається гарне розсіювання, скорочується сліпучий ефект, тіні зведені до мінімуму.

5. Непряме, при якому 90-100 % світла направляється нагору і відбивається від стелі і стін. У даному випадку розсіювання світла дуже гарне. Однак при цьому необхідно велику увагу приділяти нагляду за стелею, щоб тримати її в чистоті і забезпечувати максимальне відображення світла.

Колір є партнером світла. Світлий колір збільшує освітленість, темний - зменшує.

Кольори класифікуються на теплі і холодні. Теплі кольори - червоний, жовтий, коричневий. Холодні кольори - синій, фіолетовий, темно-зелений. При фарбуванні службових приміщень необхідно дотримувати таких правил:

1. Якщо природне світло падає з північної чи східної сторони, він буде холодним світлом світло-блакитного кольору. Для того щоб створити більш радісну атмосферу, протилежну стіну варто офарблювати в теплі кольори.

2. У тих випадках, коли природне світло падає з південної чи західної сторони, він буде теплим світлом жовтуватого чи червонуватого відтінку. Для того щоб зм'якшити його, протилежну стіну варто офарблювати в холодні кольори.

3. У вузькій довгастій кімнаті причілки краще офарблювати у світлі кольори, а стіну, протилежну вікну, - у більш темні кольори.

4. Щоб додати квадратній кімнаті вид правильного чотирикутника, стіну, протилежну вікну, необхідно офарблювати у відмінний від інших колір.

5. Для того щоб висока стеля здавалася більш низькою, її і верхню частину стін офарблюють у темний колір. Щоб низька стеля здавалася більш високою, крайку стелі фарбують тим же кольором, яким покрита стіна, а стелю - світлим кольором. Стеля нормальної висоти повинна бути пофарбована світлою, що добре відбиває світло, фарбою.

6. Звичайно підлоги повинні бути темніше стін, що, у свою чергу, повинні бути темніше стелі. Однак існує тенденція робити підлогу можливо світліше, щоб збільшити відображення світла і створювати велику освітленість приміщень.

7. Колір варто вибирати з урахуванням типу освітлення. Лампи денного світла додають квітам світло-блакитний відтінок, лампи накалювання - жовтуватий відтінок.

8. Варто уникати різких контрастів у кольорі. Тому краще змішувати кольори. Одні кольори можна використовувати для того, щоб підкреслити найбільш важливі елементи, а інші – щоб сховати малозначні елементи.

9. Для фарбування стін в одному приміщенні бажано використовувати два чи три різних кольори. Це в першу чергу стосується великих приміщень. Використання різних кольорів у невеликому приміщенні додає йому ще менший розмір.

10. Звичайно коефіцієнт відображення стін повинний складати 50-60 %. Це дозволить уникнути сліпучого ефекту і максимально використовувати відбите світло.

11. Для скорочення витрат, пов'язаних з доглядом за приміщенням, колір обробки може бути більш темними, чим колір, у які пофарбовані стіни. Наприклад, ясно-коричневий колір може бути використаний на зеленій стіні, ясно-сірий на стіні, пофарбованій в голубий чи коричневий колір. Можливі найрізноманітніші сполучення кольорів.

12. Для того, щоб замаскувати структурні елементи, такі, як труби, поглиблення, колони, варто використовувати для їхнього фарбування той же самий колір, яким пофарбоване тло. Двері можуть бути пофарбовані в той же самий колір, що і стіна.

13. Яскраво-червоний колір доцільно використовувати для того, щоб виділити спеціальне устаткування (наприклад, сигнали пожежної тривоги). Яскраві фарби треба використовувати обережно, їх не слід застосовувати на великих поверхнях.

14. Темні фарби вимагають менше догляду, світлі створюють у приміщенні враження чистоти.

15. Темні фарби додають кімнаті інтимний вид, світлі використовуються, щоб створити враження великої площі.

16. Наступні кольори рекомендуються для визначених службових приміщень: для коридорів - яскраві фарби (наприклад, жовта, оскільки звичайно в коридорі не вистачає природного світла); для звичайних приміщень - білий колір для стель, м'які холодні - для стін, що знаходяться перед службовцями, оскільки вони більш спокійні для ока, але компенсувати це треба фарбуванням у теплі сонячні кольори інших стін; для окремих кабінетів - темні і багаті кольори у відповідності зі смаком власника кабінету.

У деяких приміщеннях варто спеціально використовувати такий колір, що буде сприяти відчуттю чистоти і достатку повітря. У складських приміщеннях краще застосовувати світлі кольори, що дають гарне відображення; у конференц-залах (якщо вони мають довгу і вузьку форму) - світлі кольори на причілках і темні кольори - на передній і задній стінах.

У приміщеннях картотек, складських приміщеннях і приміщеннях неправильної форми стіни й устаткування доцільно офарблювати в один колір, щоб замаскувати неправильну форму кімнати.

У службових приміщеннях адміністративного апарату необхідно домагатися кондиціонування повітря. Під кондиціонуванням повітря розуміється регулювання його температури, вологості, чистоти, повітрообмін (вентиляція).

Повне кондиціонування повітря підвищує продуктивність праці на 15 %.

Підвищення і зниження температури на 10 – 12% приводить до 15-відсоткового і більше зниження продуктивності праці.

Рівень температури пов'язаний з вологістю повітря. При одній і тій самій температурі вологе повітря здається печенею, а сухе - холодним. Нормальна вологість повинна складати 40-60 %, мінімальна - 25-30 %.

Недостатність свіжого повітря викликає сонливість і млявість.

Для збільшення повітрообміну можна використовувати вікна. Але повітря, що надходить через вікна, не можна контролювати з погляду його забруднення і протягів. Крім того, через відкриті вікна в приміщення проникає вуличний шум. Тому більш прийнятним є використання кондиціонерів.

До негативних факторів навколишнього середовища відноситься шум.

Дослідження показали, що в умовах шуму в першу чергу страждають слухові функції. Так, після дії шуму інтенсивністю 120 дб протягом години необхідно 5 годин, щоб відновити гостроту слуху. Дві хвилини шуму інтенсивністю в 140 дб приводить до втрати слуху на 2 години. Підвищений шум негативно впливає на кровообіг, подих, травлення і т.д.

Шум приводить до зниження продуктивності праці, викликає напругу, стомлюваність, не дає можливості зосередитися. Праця службовців, що включає елементи розумової праці, вимагає спокійної обстановки.

Дослідження показали, що друкарка при роботі в гучному приміщенні витрачає калорій на 19 % більше, ніж при роботі в спокійній обстановці. Після акустичної обробки приміщення кількість помилок зменшилася на 53 %, продуктивність праці зросла на 8,8 %, плинність знизилася на 45 %, невиходи на роботу скоротилися на 37 %.

Визначення джерела є першим кроком на шляху зменшення шуму. Необхідно змазати двері, письмові столи, стільці, шухляди; скоротити вібрацію устаткування, усунути тремтіння скла у вікнах; заборонити голосні розмови.

Звукові хвилі поширюються подібно променям світла. Тверда поверхня відбиває звукову хвилю, м'яка - її поглинає.

Ступінь відображення звуку цементом 98,8 %, склом - 97,2 %. Акустичні матеріали поглинають 70 % звуку і відбивають 30 %.

 

Студенти повинні знати, що означають терміни і поняття: планування службових приміщень, функціональні призначення підрозділів, наукова організація робочого місця, ергономічна схема робочого місця, нормальна робоча зона, максимальна робоча зона, умови праці.

Для формування умінь і навичок організації праці менеджера слід вирішити ситуаційні завдання № 10, 11, 22 із збірника ситуаційних завдань [19].

 

 

Питання для самоконтролю:

 

1. Яка мета раціонального планування службових приміщень?

2. Якими правилами слід керуватися менеджеру при розміщенні та плануванні службових приміщень?

3. У чому сутність поняття “ наукова організація робочого місця”?

4. Яких правил слід дотримуватися менеджеру при організації свого робочого місця?

5. Що таке нормальна та максимальна робоча зона?

6. Які фактори впливають на умови праці?

7. Які типи освітлення службових приміщень Ви знаєте?

8. Які правила пофарбування службових приміщень Ви знаєте?

9. Як впливають на організм людини температура, вологість та рівень шуму?

 

Література:

2, 4, 8, 10, 12, 15-17, 19



Читайте також:

  1. Загальне поняття про легісакційний, формулярний і екстраординарний процеси
  2. Поняття про формуляр, бланк та реквізити документа. Текстова формула документа
  3. Приекспедиційному опитуванніспеціально підготовлені реєстратори заповнюють формуляри спостереження і одночасно перевіряють правдивість відповідей на питання.
  4. Формуляр документа
  5. Формуляр документа, його основні реквізити та їх характеристика.
  6. Формулярний процес, характерні ознаки. Поняття формули, види формул




Переглядів: 918

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Телефонні блоки | Тема 5. Соціальна структура суспільства

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.