Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Комп’ютерні правові системи

Сьогодні українське законодавство складається з десятків тисяч правових актів. Крім того, щодня виходить багато нових документів. Але якщо закони, укази і постанови Кабінету Міністрів України ще можна знайти в пресі, то набагато важче відшукати відомчі акти, наприклад, листи Міністерства фінансів або інструкції Державної Податкової Адміністрації, які часто мають найважливіше значення для діяльності підприємства. Друковані засоби масової інформації не мають необхідних обсягів для публікації абсолютно всіх правових актів, та й не в цьому полягає задача газет і журналів.

Великі обсяги правової інформації, швидкість її зміни і поповнення, а також процес комп’ютеризації українського суспільства створили умови для швидкого розвитку комп’ютерних правових систем (КПС).

КПС дозволяють мати під руками всю необхідну правову базу – десятки тисяч нормативних актів, практично миттєво знаходити потрібні правові документи і ефективно з ними працювати, вчасно отримувати нові документи. Комп’ютерні правові системи дозволяють реалізувати комплексний підхід до забезпечення правовою інформацією всіх служб підприємства, яким це необхідно.

Такі системи мають ряд рис, обумовлених самою природою правової інформації. З точки зору структури інформаційного забезпечення будь-яка КПС є повнотекстовою базою даних, орієнтованою на збереження і систематизацію великих масивів слабкоструктурованої текстової інформації. Одиницею збереження в КПС є текст нормативно-правового акта (НПА), який характеризується переліком реквізитів (номером, датою видання, органом-видавцем і т.д.). Реквізити і тексти НПА є двома фундаментальними категоріями, на яких будується інформаційне забезпечення будь-якої КПС.

Для збереження і систематизації інформації цих двох категорій, як правило, використовують принципово різні методи. Для реквізитів НПА, як правило, застосовують ієрархічні або реляційні бази даних з індексацією за кожним реквізитом. Для текстів нормативно-правових актів створюють спеціальні бази даних бібліотечного типу, або застосовують текстові поля необмеженої довжини. У деяких КПС для фіксації “горизонтальних” зв’язків між текстами документів і їх частинами застосовують механізм гіпертексту[1].

Основні проблеми, які виникають при розробці і супроводі КПС, можна поділити на три великі групи.

По-перше, це проблеми забезпечення якості правової інформації, що характеризується трьома показниками: повнотою (кількістю нормативно-правових актів), достовірністю (ступенем відповідності тексту, що зберігається в базі даних комп’ютерної правової системи, оригіналу НПА) і оперативністю (швидкістю надходження НПА в базу даних після його прийняття).

По-друге, це проблеми забезпечення зручності використання КПС та їх надійності, що характеризуються такими показниками, як швидкість пошуку, кількість пошукових параметрів, зручність інтерфейсу користувача, наявність спеціальних засобів, що гарантують цілісність баз даних КПС і безвідмовність їх роботи.

По-третє, це проблеми глибини аналітичної обробки правової інформації, яку можна охарактеризувати такими показниками, як наявність у КПС апаратів класифікації НПА (як ієрархічної у вигляді деревоподібних понятійних класифікаторів, так і у вигляді впорядкованих за алфавітом ключових слів), забезпечення підтримки тексту НПА в контрольному стані (тобто внесення всіх змін і доповнень), а також забезпечення відстеження різноманітних зв’язків між текстами документів (у вигляді гіпертекстових посилань).

Повна і достовірна правова інформація необхідна найрізноманітнішим підрозділам – юридичному відділу, економістам, бухгалтерії, керівництву, менеджерам з різних напрямків діяльності.

Бухгалтерам нормативна база допомагає грамотно вести бухгалтерський облік, юристам – враховувати всі правові деталі при складанні договорів, або при захисті інтересів підприємства у випадку виникнення суперечностей з партнерами і контрагентами. Економісту ж необхідно чітко знати всі правові аспекти і особливості правового регулювання економічної діяльності.

Перед будь-яким фахівцем, який працює із законодавством, рано чи пізно постає необхідність вибору КПС. Однак зробити грамотний вибір людині, яка не має досвіду роботи з довідковими системами, досить складно. Адже комп’ютерні правові системи – це цілий феномен, комплекс різних параметрів і характеристик. На що варто звертати увагу, що враховувати, які характеристики є важливими, а які – другорядними? Ці питання дуже важливі, оскільки при виборі КПС економіст вибирає шлях правового забезпечення діяльності підприємства.

При виборі КПС, як і при будь-якій покупці, варто ставитись до рекламної інформації про систему досить обережно. Можливо, в попередній інформації наведене порівняння характеристик систем різних виробників, що може значно полегшити вибір. Але якщо порівняльні матеріали складені в некоректній формі, це свідчить тільки про те, що в авторів, крім нечесної реклами, немає реальних аргументів на користь своєї програми. Тому не варто брати до уваги такі некоректні порівняння і купувати КПС, яку рекламують подібним чином.

Важливо знати, які характеристики КПС є найбільш важливими для успішної подальшої роботи. До них відносять:

1) повноту і достовірність інформації;

2) якість юридичної обробки правової інформації;

3) періодичність оновлення документів системи;

4) зручність у роботі;

5) можливості пошуку;

6) рівень сервісного обслуговування.

Розглянемо ці характеристики більш детально.


[1] Гіпертекст – представлення текстової інформації у вигляді мережі, в якій читачі можуть переміщуватись нелінійно


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  3. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  4. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  5. IV. Розподіл нервової системи
  6. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  7. IV. Філогенез кровоносної системи
  8. POS-системи
  9. VI. Філогенез нервової системи
  10. Автокореляційна характеристика системи
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  12. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ




Переглядів: 1420

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Правовий документ | Повнота інформації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.