Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



ПОМИЛКИ В КОНСУЛЬТУВАННІ

• Завороженість симптомом (багато говорять про скаргу)[з метою подолання помилки необхідно використовувати різні техніки ПП, перейти від симптома до змісту, консультативний альянс тощо.];

• Завороженість клієнтом[необхідно підсилити контакт (більше Знати), передати клієнту частину його відповідальності];

• Завороженість зовнішньою реальністю[опиратись на принцип «тут і тепер», підсилення дирнективності];

• Завороженість гіпотезою. Виникає від реальності консультанта, а ця реальність накладається на проблему клієнта. (Потрібно розрізнення реальності клієнта і консультанта)[перевытрити готовнысть клыэнта прийняти рышення];

• Бажання рятувати (щось швидко робити з клієнтом)[крос культурний підхід, тримання консультативної паузи, передача клієнту його відповідальності, підсилення віри у клієнта];

• Небажана робота з ІІІ особою (тільки за бажанням клієнта)

• «Пробуксовка» процесу (немає енергії в темі та у стосунках)[підсилена робота із контактом, (більше Любити), пошук більш значущої теми].

Кожен з перерахованих вище типів помилок у консультуванні можна, в свою чергу, розділити на підгрупи. Помилки першого типу, зокрема,діляться на наступні підгрупи:

1, а. Помилки, що здійснюються психологом-консультантом в силу недостатньо точної інформації, одержаної ним від клієнта в процесі проведення консультування, особливо на стадії діагностики та сповіді.

В даному випадку буває так, що, повністю довіряючи клієнтові, психолог-консультант (а клієнт може помилятися у фактах, що повідомляються їм психолога, з різних причин, в тому числі через неточності їх пригадування) змушений робити висновки про суть проблеми клієнта або способах її практичного вирішення на основі невірної інформації, якою його наділив клієнт.

Даний тип помилок неможливо ні повністю виключити з практики психологічного консультування, ні стовідсотково заздалегідь попередити. Єдине, що тут можна зробити, - це постійно, але ненав'язливо нагадувати клієнту про те, що він повинен повідомляти психологу-консультанту «правду і тільки правду», тобто тільки такі дані та факти про себе і про свою проблему, в достовірності яких він сам абсолютно впевнений. Консультант зі свого боку час від часу може перевіряти клієнта, повторно просячи його повідомити про те, про що він раніше вже говорив і що у психолога-консультанта в силу тих чи інших причин викликало сумнів.

1,6. Помилки, що допускаються по причині неповноти інформації, одержуваної психологом-консультантом від клієнта.

Це досить часто зустрічається помилка, так як будь-який клієнт може мимоволі щось істотне забути у своїй сповіді, а психолог-консультант - навіть не підозрювати про те, що клієнт повідомив йому неповну інформацію про себе і про свою проблему.

Дану помилку в силу мимовільності забування також неможливо повністю виключити з практики психологічного консультування. Однак можна постаратися звести цю помилку до мінімуму за допомогою наступного, наприклад, технічного прийому: час від часу в ході сповіді запитувати клієнта про те, чи все він розповів про себе і про свою проблему, чи не забув чого-небудь істотного.

1, в. Помилки, що допускаються психологом-консультантом з причини його власної схильності робити передчасні висновки ще до того, як буде зібрана вся необхідна для цього інформація про клієнта і від клієнта.

Психолог-консультант - це звичайний жива людина, якій притаманні багато, в тому числі не завжди позитивні, риси характеру. Серед них, наприклад, можуть виявитися такі, як підвищена зарозумілість, нетерплячість, поспіх і інші, які нерідко призводять до виникнення подібної помилки.

Помітити і попередити її можна по реакції клієнта. Якщо він сумнівається у правильності висновків та рішень, пропонованих психологом-консультантом, значить, консультант, мабуть, поквапився, не взявши до уваги всього того, що вже сказав, а бути може, ще й не доказав, клієнт. Якщо клієнт не виговорився повністю і продовжує свою розповідь після того, як психолог-консультант уже прийшов до певного рішення, це означає, що психолог-консультант поспішив, і йому слід відкласти ухвалення свого рішення і продовжувати уважно слухати клієнта.

1. г. Помилки, що допускаються в силу неправильної інтерпретації психологом-консультантом тих фактів, які йому були повідомлені клієнтом.

Основна причина цих помилок - недостатність практичного досвіду проведення консультування у психолога-консультанта, а також його неувагу або нерозуміння (іноді - просто забування) того, що йому говорив клієнт під час сповіді. Вироблення психологом-консультантом у себе звички уважно слухати клієнта, не упускаючи жодної повідомленої їм деталі, - єдиний спосіб попередити виникнення подібної помилки.

Є деякі типові різновиди помилок, що входять в обговорювану підгрупу помилок. Розглянемо їх:

• помилки, викликані недостатньою загальнотеоретичної підготовленістю психолога-консультанта,

• помилки, породжені тим, що психолог-консультант особистісно ідентифікує себе з клієнтом, починає, сам того не помічаючи, судити про клієнта за образом і подобою себе самого,

• помилки, пов'язані з упередженим, суб'єктивним, занадто позитивним або, навпаки, явно вираженим негативним особистим ставленням психолога-консультанта до клієнта.

Помилки другого типу поділяються на наступні підгрупи:

2, а. Невірні рекомендації, дані психологом-консультантом клієнту.

Можливих причин виникнення цієї помилки може бути досить багато. В її основі може лежати практично будь-яка інша помилка, вчинена психологом-консультантом, і наслідком такої помилки буде те, що рекомендації, отримані клієнтом, не принесуть йому ніякої користі і навіть підуть на шкоду.

Для того, щоб уникнути цієї помилки, психологу-консультанту рекомендується деякий час попрацювати, особливо в початковий період його самостійної практики, в умовах так званого супервізорства, а також час від часу запрошувати до співпраці і працювати разом з іншими психологами-консультантами, перевіряючи по їх висновками правильність своїх власних висновків і рекомендацій.

2,6. Односторонні рекомендації, дані психологом-консультантом клієнту.

Ця помилка може статися по одній з наступних причин:

• в силу неповноти інформації, отриманої психологом-консультантом від клієнта,

• з причини неуваги психолога-консультанта до деталей того, про що йому говорить клієнт,

• внаслідок поспішності психолога-консультанта у висновках щодо проблеми клієнта,

• через недостатню теоретичної підготовки і односторонньої теоретичної орієнтації психолога-консультанта в інтерпретації сповіді клієнта.

Виключити повністю цю помилку з практики психологічного консультування можна тільки в тому випадку, якщо своєчасно будуть усунені всі її можливі причини, зазначені вище. Ігнорування будь-якої з них загрожує повторенням даної помилки.

2, в. В цілому правильні, але практично повністю не здійсненні або ж зовсім не здійснимі рекомендації психолога-консультанта клієнту.

Причина скоєння даної помилки найчастіше полягає в тому, що, пропонуючи клієнту рекомендації, психолог-консультант не враховує індивідуальні особливості клієнта або не бере до уваги такі умови його життя, які можуть стати серйозною перешкодою на шляху практичної реалізації отриманих від консультанта рекомендацій.

Для того щоб уникнути цієї помилки, необхідно, перш ніж давати практичні рекомендації клієнтові, дізнатися його як особистість і з'ясувати умови його життя.

Нарешті, помилки третього типу можна розділити на наступні підгрупи:

3, а. Неправильні дії клієнта, породжувані його неправильним розумінням або нерозумінням того, що йому радить робити психолог-консультант.

Причина даної помилки полягає в тому, що, пропонуючи практичні рекомендації клієнтові за рішенням його проблеми, психолог-консультант недостатньо враховує індивідуальні особливості клієнта, зокрема загальний рівень його культури й інтелектуального розвитку, або не піклується про те, щоб перш, ніж розлучитися з клієнтом , переконатися в тому, що клієнт все правильно зрозумів з того, що радить йому психолог-консультант.

Усунути цю помилку можна таким способом: працюючи з клієнтом, на кожному етапі психологічного консультування перевіряти правильність розуміння клієнтом того, що йому говорить психолог-консультант. Цього, зокрема, можна домогтися за рахунок постановки перед клієнтом продуманих і правильно сформульованих питань.

3,6. Неправильні дії клієнта, породжені його небажанням чинити саме так, як йому рекомендує надходити психолог-консультант.

Цю помилку можна попередити наступним способом. Уважно спостерігаючи за клієнтом в той момент часу, коли він отримує практичні рекомендації щодо вирішення його проблеми, за результатами спостереження встановити, як клієнт насправді до цих рекомендацій відноситься. Якщо відношення клієнта негативне, то краще відмовитися від цих рекомендацій і далі з'ясувати, чому клієнт їх не приймає, і в кінцевому рахунку запропонувати йому щось інше, більш відповідне для нього.

3, в. Неправильні дії клієнта, викликані об'єктивною неможливістю вести себе так, як йому радить вести себе психолог-консультант, в силу, наприклад, змінених умов життя або будь-яких інших, об'єктивних життєвих обставин.

Ця помилка може бути виключена з практики психологічного консультування, якщо консультант, перш ніж давати рекомендації клієнтові, поцікавиться його умовами життя і особистою думкою про те, наскільки ці умови дозволяють виконати отримані рекомендації.

Кожний з перерахованих типів помилок здатний істотно знизити ефективність психологічного консультування, тому їх слід всіляко уникати.

Для того щоб виключити або звести до мінімуму більшість названих помилок, психологу-консультанту рекомендується дотримуватися таких загальних правил ведення психологічного консультування:

 


Читайте також:

  1. D. Помилки та пропуски.
  2. Визначення середньої і граничної помилки репрезентативності.
  3. Визначення середньої і граничної помилки репрезентативності.
  4. Знайдіть помилки у відповідності букв і цифр і виправте їх (А-…,Б-…,): вказати цифру помилкової ідеї
  5. Логічні помилки у пізнанні
  6. Логічні помилки, що трапляються в категоричних силогізмах.
  7. Логічні правила і помилки щодо аргументів.
  8. Логічні правила й помилки щодо демонстрації.
  9. Помилки в облікових регістрах та способи їх виправлення
  10. Помилки вибірки.
  11. Помилки ГКЧП




Переглядів: 938

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Тема 2.4. ПСИХОЛОГІЧНЕ КОНСУЛЬТУВАННЯ ТА ТЕРАПІЯ В СИСТЕМІ РОБОТИ ПРАКТИЧНОГО ПСИХОЛОГА | П’ЯТИ-КРОКОВА МОДЕЛЬ ПОЗИТИВНІЙ КРОС КУЛЬТУРНІЙ ПСИХОТЕРАПІЇ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.051 сек.