Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



П’ЯТИ-КРОКОВА МОДЕЛЬ ПОЗИТИВНІЙ КРОС КУЛЬТУРНІЙ ПСИХОТЕРАПІЇ

АЛГОРИТМ ПРОЦЕСУ КОНСУЛЬТУВАННЯ

Горизонтальне консультування (рух по процесу): скарга → бажання →рішення→намір→дія→ результат.

• Всі клієнти ресурсні;

• Керування процесом консультування (Щоб клієнту стало краще для клієнта);

• Активне слухання (слухаю, чую, розумію, питаю в реальності клієнта);

• Емпатія;

• Конгруентність (відповідність внутрішнього стану до власних зовнішніх дій);

• Давати вибір напрямку клієнту;

• Після прийняття рішення не повертатись в скаргу і бажання;

• Баланс між паузами і запитаннями;

• Контакт з клієнтом: дорослий – дорослий;

• Важливість директивності – зупиняти клієнта при неодноразовому повторенні;

• Вертикальне консультування (рух по стану): директивні питання; віддзеркалення питання; питання про надію; позитивна реінтерпретація; дистанціювання клієнта від проблеми; визначення здібностей клієнта; висловлення захоплення клієнтом та поваги до нього; переведення «-» у «+».

• Пам’ятати про принцип балансу, принцип надії, принцип самодопомоги.

Кроки 1. Крок Спостереження/ Дистанціювання 2. Крок Інвентаризація 3. Крок Ситуативне підбадьорювання 4. Крок Вербалізація 5. Крок Розширення системи цілей  
  Лицом к лицу лица не увидать. Большое видится на расстоянии... (Сергей Есенин) Лучше всего человек воспринимает ту информацию, которую видит глазами.(Восточная мудрость) Человек оглядывается назад и видит, что произошедшее с ним несчастье неожиданно обернулось счастьем (Ойген Рот). Если тебе нужна рука помощи, вспомни о том, что у тебя уже есть две руки. Юмор — это соль жизни, а долго хранится только то, что хорошо просолено.  
Актуальні здібності Любити Знати Любити Знати Любити  
Питання Що відбувалося з вами за останні 5 років? (здоров’я, сім’я, кар’єра, тощо ) Як Ви на це реагували? Де Ви навчились саме так реагувати? Як на це реагує ваша сім’я? Які проблеми Ви до цього часу вирішували? Як Ви це робили і що Вам це дало? Які проблеми залишились ще не вирішеними? Щоб Ви робили в наступні 5 років, якщо б у Вас не було б таких проблем?  
Принципи Надія Баланс Надія Самодопомога Баланс Надія Самодопомога Баланс Надія Самодопомога Баланс Надія  
Процес Позитивний Змістовий 5 кроковий процес самодопомоги 5 кроковий процес самодопомоги 5 кроковий процес самодопомоги  
Підходи Позитивний підхід Змістово-диференційний підхід 5 крокова модель самодопомоги 5 крокова модель самодопомоги 5 крокова модель самодопомоги  
Переключення стану клієнта Минуле Минуле Теперішнє Теперішнє Майбутнє  
Рух по процесу Скарга Бажання Бажання Рішення Намір, дія, результат  
Що відбувається ü Встановлення контакту ü Відокремлення клієнта від проблеми ü Емоційне розвантаження клієнта ü Дати клієнту «бути» ü Сфокусовування запиту § Перевірка надії § Перевірка ресурсності клієнта § Визначення ступеня вираженості конфлікту (переробка конфлікту) § Робота над бажанням клієнта (екологія бажання, біографія бажання) § Аналіз клієнтом того, що з ним відбувається § Визначення того, що можна залишити, а що потрібно змінювати § Діагностика сфери, в якій існує ситуація, і сфери реагування на ситуацію ♥ Стосунки «Тут і тепер». Як тобі зі мною? Чи мені довіряєш? ♥ Висловлення поваги клієнту щодо: ☺ минулих спроб самостійно вирішувати проблему; ☺ відкриттів, які клієнт здійснює зараз; ☺ руху по процесу; ☺ внутрішніх ресурсів, здібностей, які він виявляє. v Аналіз мікро- або макро- подій (про взаємини із…) v Оптимізація способу реагування в межах заданої сфери. v Підсилення компетентності клієнта v Підсилення самодопомоги ♪ Визначення плану дій ♪ Підкріплення «ОК» клієнта, виявлення індивідуальних ресурсів клієнта. Що ти можеш почати з цим робити? ♪ Зосереджуємо клієнта на майбутньому  
  Що не робити ± Не заганяти клієнта в «-» ± Не забігати у бажання ± Не заворожуватись клієнтом ± Не заворожуватись симптомом ± Не включатись у невротичний альянс ± Не поспішати Не займатися сюжетом «Кіном» ♀ Не висловлюватись негативно про третіх осіб чи учасників конфлікту ♀ Не оцінювати негативно дії третіх осіб чи учасників конфлікту ♂ Не засуджувати висловлювання клієнта ♂ Не нав’язувати клієнту власну позицію чи точку зору Не переходити до вирішення конфлікту стихійно
  Техніки ПП © Позитивна реінтерпретація (Використання слів клієнта у новому значенні чи контексті) © Вербальна метафора © Крос культурний підхід (диво питання, питання від 3 особи) © ДАО © Балансна модель (Через яку сферу, якою здібністю ти реагуєш?) © ПерефразуванняПереназивання © Систематизоване первинне інтерв’ю © Структурована пятикрокова стратегія психотерапії © Крос культурний підхід © «Звернення до 3 особи» © Метафори © Притчі © Позитивна реінтерпретація © ДАО © Балансна модель © Моделювання альтернативної поведінки © Метафора © Крос культурний підхід © Притча © Девіз
  Техніки з інших методів Малюнок Пісок Ессе Листи Притча Символ драма Рефлексія із симптомом Аналітичний підхід Фройда, Юнга, Адлера Інтерпретація малюнку клієнтом Егоідентичність «Встати і пройтися» Техніка про довжину власного життя Рольове програвання конфлікту Психоаналітичні техніки (сублімація) Гумор
  Завдання консультанта Здібність емпатійного слухання і додавання альтернативних точок зору     Здібність задавати чіткі питання, визначати зміст, історію, динаміку і можливості. (Заповнення білих плям в описі ситуації) Визначення відмінності між змістом конфлікту та ресурсом клієнта. Закріплення у клієнта впевненості в тому, що він здібний справитись із своєю ситуацією Здібність бачити і розвивати ресурси клієнта Здібність обговорювати конфлікт і розподіляти відповідальність за досягнення змін Навчити клієнта реагувати тою сферою, якої стосується ситуація, ресурсним способом у цій сфері (зробити реагування конструктивним) Навчити реагувати іншими сферами і ресурсними способами (розширення репертуару реагування) Здібність бачити в центрі майбутнє клієнта після вирішення конфлікту
                         

Читайте також:

  1. G2G-модель електронного уряду
  2. OSI - Базова Еталонна модель взаємодії відкритих систем
  3. Абстрактна модель
  4. Абстрактна модель
  5. Абстрактна модель оптимального планування виробництва
  6. Американська модель соціальної відповідальності
  7. Англійський економіст У. Бріджез пропонує модель організаційних змін за такими напрямками.
  8. Англо-американська модель
  9. Англо-американська модель
  10. Багатомірна лінійна модель регресії.
  11. Багатосегментна модель
  12. Багатоцільова багатокритеріальна модель обґрунтування рішень в полі кількох інформаційних ситуацій




Переглядів: 4175

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ПОМИЛКИ В КОНСУЛЬТУВАННІ | Тема 2.5. ПСИХОТЕРАПІЯ У ПРАКТИЦІ ПСИХОЛОГА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.01 сек.