Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Міра усвідомленості процесу навіювання

Чи аргументована дія сугестії?

ДЕТЕРМИНАНТЫ НАВІЮВАННЯ

Єство навіювання •— це ті умови

при яких вплив виникає

без достатніх логічних пояснень

З.Фрейд

Для відповіді на це питання В.Н. Куликів поставив серію дослідів. У них участвовали студенти Івановського педагогічного інституту. З кожним з них
яыло проведено по три серії експериментів на запам'ятовування і воспроизведение
изданных по однаковій методиці 15 англійських слів. У одній серії опытов
іедаче експериментального матеріалу передувало неаргументоване внушение у формі простої констатації: «Зараз ви почуєте англійські слова...
Шм їх добре запам'ятаєте і відтворіть». У другій серії дослідів на испы­туемых діяло навіювання малій аргументації: «Зараз ви почуєте анг­лийские слова... Ви їх добре запам'ятаєте і відтворіть... Ви маєте хорогїїгїто пам'ять і здібність до мови». У третій серії дослідів использовалось шушение розгорнутої аргументації: «Зараз ви почуєте англійські слова...
їт їх добре запам'ятаєте і відтворіть... Ви маєте хорошу пам'ять и
способность до мови. Ви розумієте важливість знання мови... Ви стараєтеся ОВЛа-
ЖТЬ НИМ».- •' ||.-'-. ;. | | •||

Був виявлений зв'язок ефективності навіювання з мірою його аргумента-їмй. Найкращі результати (8,8 одиниць відтворення) дало внушение-ма-эой аргументації. Неаргументоване навіювання і навіювання розгорнутої аргу­ментации показали відповідно 7,7 і 5,3 одиниць відтворення.

Ці результати вказують на те, що в загальному вигляді навіювання слідує рассмат­ривать як дія з пониженою аргументацією, що відрізняє його від інших ачжобов психологічної дії (наприклад, від переконання). Але «різних слу-тях навіювання потрібна різна міра зниження аргументації. Інколи вона за­меняется npqemou констатацією того, що вселяється.

Зниження рівня усвідомленості психіки суггеренда є одним з ус­ловий ефективності навіювання. В той же час встановлено, що при різних «дах дії міра зниження усвідомленості процесу прийняття внуше-*яя буває різною. Є тенденція зниження міри усвідомленості від навіювання в безсонному стані до навіювання, в гіпнозі і в природному

Дія сугестії включає два взаємозв'язані етапи. Метою перво-»с> з них є зниження міри свідомості психіки суггеренда. У різних •ядах навіювання це завдання вирішується по-різному. Проведенню гипнотических-вну-эений передує навіювання гіпнотичного стану, що означає сниже-" г!е свідомості психіки гипнотика. При навіюванні в природному сні дане завдання вирішується самим сонним станом.

При навіюванні в безсонному стані понизити рівень свідомості асихики суггеренда можливо декількома способами, про що мова нижче.

Таким чином, можна створити обстановку; у якій навіюваність як ре» ция на ситуацію (тобто ситуативна навіюваність) різко зросте.


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. II. Поняття соціального процесу.
  4. IV. План навчального процесу.
  5. А. Особливості диференціації навчального процесу в школах США
  6. Автоматизація процесу призначення IP-адрес
  7. Адміністративний примус застосовують на основі адміністративно-процесуальних норм.
  8. Активний та пасивний типи адаптаційного процесу.
  9. Альтернативні парадигми організаційного процесу
  10. Аналіз процесу і продуктів діяльності.
  11. Аналіз процесу формування маркетингових комунікацій
  12. Аналіз стану та проблем реалізації Болонського процесу в Україні за ключовими напрямками.




Переглядів: 600

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Проби на навіюваність | Механізм навіювання

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.