Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Створити ефективне державне управління можна лише за умови поєднання наукових досліджень у сфері державного будівництва з практичною державно-управлінською діяльністю.

Другу групу становлять логічні методи пізнання, їх основу складають теоретичні при­йоми - аналіз і синтез, індукція і дедукція, моделювання, експеримент, абстрагування, узагаль­нення і обмеження, сходження від абстрактного до конкретного та ін.

До третьої групи належать методи емпіричних досліджень, тобто сукупність конкрет­но-соціологічних прийомів, за допомогою яких нагромаджується і систематизується емпірич­ний матеріал і дані конкретних соціологічних, економічних, політологічних, правових та істо­ричних досліджень. Сюди входить і аналіз статистичних даних, прямих спостережень, вивчен­ня різноманітних документів, матеріалів опитування населення тощо. Кожен із названих мето­дів (їх груп) застосовують не ізольовано, а в комплексі. Це дає змогу отримати більш повні та всебічні результати досліджень.

Функції теорії державного управління - це основні напрями впливу на розвиток знань про державно-управлінську діяльність, на розв'язання проблеми демократичних перетворень у цій сфері та наближення державного управління до кращих світових зразків публічного адміністрування.

Основні функції теорії державного управління такі:

- пізнавальна - вироблення, систематизація і перевірка системи знань про загальні закономірності державного управління як соціального явища, пояснення причин його виникнення та зміни тощо;

- методологічна - використання положень теорії державного управління як загальних орієнтирів і засобів проведення досліджень у спеціалізованих сферах відповідної наукової галузі;

- прогностична - передбачення, формулювання та перевірка гіпотез про розвиток державно-управлінських (публічно-адміністративних) явищ;

- практично-прикладна - обґрунтування рекомендацій і пропозицій щодо свідомого впливу на державно-управлінську практику з метою її вдосконалення;

- освітньо-професійна - загальнотеоретична підготовка фахівців у відповідній освітній галузі, формування сучасної культури публічного адміністрування.

Таким чином, теорія державного управління в умовах переходу до демократії - це" фундаментальна наукова дисципліна, яка має відношення практично до всіх сфер та галузей суспільної діяльності, має конкретно-історичний характер і на міждисциплінарній та міжгалузевій основі досліджує закономірності демократичних перетворень, пов'язаних із трансформацією державного управління в публічне адміністрування.

"Державне управління" як науковий напрям посів належне місце та існує вже тривалий час. Наприклад, у міжнародній Універсальній десятковій класифікації (УДК) "Державне управління" виділено в окремий напрям. У багатьох західних університетах поряд із наданням ступеня магістра державного управління (М.Р.А. Маstег оf РuЬІіс Аdministration) присуджується науковий ступінь доктора державного управління (DРА - Doctor оf РuЬІіс Administration). Для прикладу, в 1997 р. у Сполучених Штатах Америки нараховувалося 219 вищих навчальних закладів, які присуджують ступінь М.Р.А., ступінь D.Р.А. - 17, у Великій Британії - три вищі заклади освіти-»-надають ступінь D.Р.А., у Канаді присуджується науковий ступінь доктора філософії в державному управлінні (Рh. D. іn РubІіс Administration).

У зв'язку із формуванням засад глобального інформаційного
суспільства, трансформаційними процесами, що відбуваються в Україні, її
євроінтеграційними прагненнями, підвищенням рівня світової економічної і
політичної конкуренції зростає пріоритетна роль державного управління, а
значить і потреба його вдосконалення, модернізації, забезпечення високої
ефективності.

Важливим чинником розвитку галузі науки "Державне управління" в
Україні, забезпечення її інноваційної спрямованості є широке висвітлення та
вивчення світових наукових досягнень та напрямів наукового пошуку, їх
співвідношення із відповідними здобутками вітчизняної науки.


[1] При цьому слід ввизнати, що наука управління появилася лише на рубежі ХІХ і ХХ століть, що обумовлено науковою організацією праці та управління виробництвом.

[2] Про соціально-економічну та політичну сутність держави, її еволюції та взаємовпливу на модель державного управління буде розглянуто в наступних двох розділах.

[3] Державне управління: Навч. посіб. / А.Ф. Мельник, Д36 О.Ю. Оболенський, А.Ю. Васіна, Л.Ю. Гордієнко; За ред. А.Ф. Мельник. — К.: Знання-Прес, 2003. — 343 с

[4] Райт Г. Державне управління: Пер. з англ. В. Івашка, О. Коваленко, С Соколик. — К.: Основи, 1994. - 191 с

[5] Атаманчук Г.В. Теория государственного управления: Курс лекций. — М.: Юрид. лит., 1997. — 400 с.

[6] Политологический словарь: В 2 ч. — Ч. 1. — М.: Луч, 1994. — С. 208.

[7] Державне управління: теорія і практика / За заг. ред. д-ра юрид. наук, проф. В.Б. Авер'янова. — К.: Юрінком Інтер, 1998. — 432 с; Нижник Н.Р. Государственно-управленческие отношения в демократическом обществе. — К.: НАН Украины, Ин-т государства и права, 1995. — 207 с; Реформування державного управління в Україні: проблеми і перспективи / Кол. авт.; Наук, керів. В.В. Цветков. — К.: Оріяни, 1998. — 364 с.

[8] Адміністративне право України. Академічний курс. У 2 т. — Т. 1. Загальна частина. — К.: «Юридична думка», 2004. (с.53)

[9] Бандурка О. О. Державне управління проблеми уточнення поняття та визначення меж його використання // Науковий вісник Національної академії внутрішніх справ України. — 2004. — № 3. — С. 26-32. (С.29).

[10] Глазунова Н. И. Система государственного управлення. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002. (С.13)

[11] Глазунова Н. И. Система государственного управлення. — М.: ЮНИТИ-ДАНА, 2002. (С.13-14)

[12] Реформування державного управління в Україні: проблеми та перспективи (В. В. Цвєтков, керівник авт. кол.). — К.: Оріяни, 1998. (60-61)

[13] Державне управління : Навч. посіб. / А.Ф. Мельник, О.Ю. Оболенський, А.Ю. Васіна, Л.Ю. Гордієнко; за ред. А.Ф. Мельник. – 2-ге вид., випр. і доп. – К. : Знання, 2004. – 342 с.

 


Читайте також:

  1. ERP і управління можливостями бізнесу
  2. H) інноваційний менеджмент – це сукупність організаційно-економічних методів управління всіма стадіями інноваційного процесу.
  3. III. КОНТРОЛЬ і УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМУВАННЯМ
  4. Internet. - це мережа з комутацією пакетів, і її можна порівняти з організацією роботи звичайної пошти.
  5. Oracle Управління преміальними
  6. V. Етичні правила психологічних досліджень
  7. А. Видання прав актів управління
  8. Автоматизована система ведення державного земельного кадастру
  9. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  11. Адаптивні організаційні структури управління.
  12. Адміністративне право і державне управління.




Переглядів: 479

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.