Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема.Види фізичних одиниць

Лекція №1

Лекція №17.Теплові вимірювальні перетворювачі

Лекція №16. Взаємоіндуктивні вимірювальні перетворювачі. Ємнісні вимірювальні перетворювачі

Лекція №15. Вимірювальні перетворювачі механічних величиніз змінними активними опорами. Індуктивні вимірювальні перетворювачі.Індукційні вимірювальні перетворювачі

ТЕМА 9. ВИМІРЮВАЛЬНІ ПЕРЕТВОРЮВАЧІ НЕЕЛЕКТРИЧНИХ ВЕЛИЧИН НА ЕЛЕКТРИЧНІ

Лекція№14. Шунти. Розширення меж вимірювання струмів електроприладами. Додаткові опори. Розширення меж вимірювання напруг електроприладами

ТЕМА 8. ПРИСТРОЇ ДЛЯ РОЗШИРЕННЯ ГРАНИЦЬ ВИМІРЮВАННЯ ЕЛЕКТРОВИМІРЮВАЛЬНИХ ПРИЛАДІВ

Лекція №13.Електронні вимірювальні прилади

ТЕМА 7. ЕЛЕКТРОННІ ТА ЦИФРОВІ ВИМІРЮВАЛЬНІ ПРИЛАДИ

Лекція №12.Амперметри і вольтметри.Ваттметри

ТЕМА 6.ВИМІРЮВАННЯ ЕЛЕКТРИЧНИХ СТРУМІВ ІНАПРУГ, ЕЛЕКТРИЧНОЇ ПОТУЖНОСТІ,ЕЛЕКТРИЧНОГО ОПОРУ, СПОЖИВАННЯ ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЕНЕРГІЇ,ЕЛЕКТРИЧНОЇ ЄМНОСТІ

Лекція №11.Вимірювальні механізми різних систем

Лекція №10.Вимірювальні механізми різних систем

Лекція №9.Класифікація електровимірювальних приладів

ЕЛЕКТРОВИМІРЮВАЛЬНИХ ПРИЛАДІВ

ТЕМА 5.ВИМІРЮВАЛЬНІ МЕХАНІЗМИ АНАЛОГОВИХ

Лекція №8. Класифікація похибок вимірювань.Оцінка похибки при посередніх вимірюваннях

ТЕМА 4. ПОХИБКИ

Лекція №7. Еталон одиниці часу – секунда

Лекція №6. Еталон одиниці маси – кілограм

Лекція №5. Загальні поняття про еталони. Класифікація еталонів

ТЕМА 3. ЕТАЛОНИ

Лекція №7. Еталон одиниці часу – секунда

Лекція №6. Еталон одиниці маси – кілограм

Лекція №5. Загальні поняття про еталони. Класифікація еталонів

ТЕМА 3. ЕТАЛОНИ

Лекція №4.Основні поняття про вимірювання. Класифікація вимірювань

Лекція №3.Основні поняття про вимірювання. Класифікація вимірювань

ТЕМА 2.ПРИНЦИПИ ТА МЕТОДИ ВИМІРЮВАННЯ

Лекція №2.Системи фізичних одиниць величин. Міжнародна система одиниць

Лекція №1.Види фізичних одиниць

ТЕМА 1.ФІЗИЧНІ ВЕЛИЧИНИ ТА ЇХ ОДИНИЦІ

ПЕРЕЛІК ТЕМ ЛЕКЦІЙ

Черкаси 2013

Опорний конспект лекцій

ЧЕРКАСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ БІЗНЕС-КОЛЕДЖ

 

 

Циклова комісія комп’ютерних систем і мереж

 

 

З КУРСУ: „Електрорадіовимірювання“

ГАЛУЗЬ ЗНАНЬ: 0501 «Інформатика та обчислювальна техніка»

СПЕЦІАЛЬНІСТЬ: 5.05010201 „Обслуговування комп’ютерних систем і мереж“

 

 

Укладач:

Викладач ІІ категорії

Пономаренко В.В

 



План

1. Поняття фізичної величини

2. Групи фізичних величин

Поняття фізичної величини — це найзагальніше понят­тя у фізиці та метрології. Під фізичною величиною слід розуміти властивість, спільну в якісному відношенні для багатьох матеріальних об'єктів та індивідуальну в кіль­кісному відношенні для кожного з них. Так, усі об'єкти мають масу і температуру, проте для кожного окремого об'єкта як маса, так і температура різні та конкретні за певних обставин. Розглядаючи електричну схему, можна сказати, що по всіх гілках проходить струм, але у кожній гілці він різний за величиною.

Для встановлення різниці за кількісним вмістом влас­тивостей у кожному об'єкті вводиться поняття "розмір фізичної величини".

Між розмірами кожної фізичної величини існує відно­шення, яке має ту саму логічну структуру, що й між число­вими формами (цілими, раціональними чи дійсними чис­лами, векторами). Тому множина числових форм з визна­ченими співвідношеннями між ними може слугувати мо­деллю фізичної величини, тобто множини її розмірів та співвідношення між ними.

Правила, відповідно до яких числові форми приписують­ся розмірам величин, обумовлюються присутністю тих чи інших відношень та множини їх розмірів. Виходячи з цього, можна виділити три групи фізичних величин, вимірюван­ня яких здійснюється за принципово різними правилами.

До першої групи відносяться величини, множина розмірів яких визначається лише за відношеннями типу ’’тверде —м’яке’’, "тепле — холодне", "кисле — солодке" та ін. У математиці такі відношення дістали назву відношення порядку й еквівалентності. Наявність подібних відношень встановлюється теоретично, виходячи із загально-фізичних міркувань, або ж експериментально, за допомогою засобів вимірювання та експериментатора. Так, без особливих зусильможна визначити, що мідь твердіша за гуму, але визначити відмінність сплавів міді з іншими металами за твердістю без засобів вимірювання просто неможливо, тому що за твердістю ці метали різняться незначно.

Друга група величин характеризується тим, що відношення порядку й еквівалентності стосується не тільки розмірів величин, а й відмінностей у парах цих розмірів. До другої групи відносяться такі величини, як потенціал, енергія,температура та інші. Можливість порівняння інтервалів їх розмірів зумовлена самими визначеннями цих величин. Так інтервали температур будуть однаковими, якщо будуть однаКОВІ відстані між відповідними поділками на шкалі ртутного термометра. Йдеться не про температуру як ступінь нагрітості тіла, а лише про рівність інтервалів температур.

Для третьої групи величин крім згаданих раніше визначень характерні відношення, названі операціями, що подібні до арифметичного додавання та віднімання. Операція приймаеться визначеною, якщо її результати (сума чи різниця) за розмірами подібні до фізичної величини і вона може бути технічно реалізованою. За допомогою операції додавання можна реалізовувати операцію множення на число п.. Результат такого множення відповідає сумі п розмірів певної вимірюваної величини. До таких величин відносяться: довжина, тиск, маса, термодинамічна температура тощо. Сума двох мас є масою такого тіла, яка врівноважує маси двох тіл.. За наявності різниці двох тіл врівноваження терез проводитьсямасою тіла, поміщеного на легшу чашу (гирею).

До величин третьої групи можна віднести і множину інтервалів розмірів величин другої групи, тому що для них можливо встановити операцію, подібну до додавання. Оскільки всі арифметичні операції зводяться до додавання, то ці величини виявляються найпридатнішими для використання у фізиці. Тому їх найчастіше називають фізичними.

З розвитком науки і техніки визначення фізичних величин постійно уточнюється.

Уточнення визначень в напрямку, що дозволяє відкрити більше число відношень у множині їх розмірів і ввести їх до третьої або ж хоча б до другої групи величин, дає мож­ливість спрощувати аналітичний вираз фізичних законів.

Властивості об'єкта, який характеризується певною ос­новною для нього величиною, описуються за допомогою інших, раніше визначених величин. Це обумовлено наяв­ністю об'єктивних взаємозв'язків між властивостями об'єк­тів, які можна записати за допомогою величин і подати у вигляді моделі об'єкта. Модель об'єкта описується сукуп­ністю рівнянь, які й називаються рівняннями між вели­чинами. За їх допомогою формулюється визначення пев­них величин та вказуються способи вимірювання останніх.

У будь-якому розділі науки кількість рівнянь завжди менша, ніж кількість вхідних величин, тому прийнято ви­діляти в окрему групу величини, кількість яких дорівнює різниці між кількістю величин і кількістю незалежних рівнянь.

Ці величини і відповідні їм одиниці вимірювання на­зиваються основними величинами і основними одиниця­ми. Решта величин і одиниць, які однозначно визначають­ся через основні, називаються похідними.

Сукупність вибраних основних і похідних величин на­зивається системою величин. Так само визначається і си­стема одиниць.

 

 



Читайте також:

  1. АДАПТАЦІЯ ОПОРНО-РУХОВОГО АПАРАТУ ТА ФУНКЦІОНАЛЬНИХ СИСТЕМ ОРГАНІЗМУ ДО ФІЗИЧНИХ НАВАНТАЖЕНЬ
  2. Безготівкові розрахунки фізичних осіб розрахунковими чеками
  3. Види і схеми відбору одиниць
  4. ВИДИ КАЛЬКУЛЯЦІЙНИХ ОДИНИЦЬ
  5. Види фізичних полів тіла людини. Їхні джерела
  6. Визначення числа одиниць переносу
  7. Відображення нафтогазонакопичення територій в аномаліях геофізичних полів
  8. Вплив геохімічних та геофізичних чинників біосфери на здоров’я людини
  9. Вплив фізичних та хімічних факторів на мікроорганізми. Поняття про стерилізацію, пастеризацію та тиндалізацію, бактеріоста­тичну та бактерицидну дію.
  10. Групування платників і ставки єдиного податку для фізичних осіб
  11. Державне інвестиційне кредитування фізичних осіб
  12. До суперсегсентних одиниць належать передусім наголос та інтонація.




Переглядів: 640

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Господарський розвиток України в 50—80-ті роки | Система МКГСС

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.