Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Лекція 1. Загальна характеристика комунікативних процесів у навчанні.

Зміст

У ПЕДАГОГІЧНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

КОМУНІКАТИВНІ ПРОЦЕСИ

КОНСПЕКТ ЛЕКЦІЙ

 

для студентів інженерно-педагогічних спеціальностей:

 

 

6.010100(21). Професійна освіта. Технологія та комплексна механізація добування корисних копалин і руд.

6.010100(22). Професійна освіта. Електромеханічне обладнання, автоматизація процесів добування корисних копалин та руд.

6.010100(36). Професійна освіта. Комп'ютерні технології в управлінні та навчанні.

6.010104(41). Професійна освіта. Безпека життєдіяльності та охорона праці в гірництві.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Науково-методичною Радою

Української інженерно-педагогічної академії

Протокол № від

 

Стаханов – 2009

ББК 74.56.44

 

Комунікативні процеси у педагогічній діяльності: Конспект лекцій / Укладач Л.Г. Строєва – Стаханов: УІПА ГФ, 2009. – 64 с.

 

В конспекті лекцій викладено основні положення курсу: загальна характеристика комунікативних процесів у навчанні, місце комунікативного компоненту в структурі інженерно-педагогічної діяльності, специфіка і структура педагогічного спілкування, вербальні та невербальні засоби в управлінні педагогічним спілкуванням, реалізація педагогічного спілкування під час уроку.

Наведено основну і додаткову літературу для самостійного поглибленого опанування навчальним матеріалом.

 

Відповідальний випусковий: М.А. Шегута, канд. філос. наук, доцент.

 

Рецензент: Т. В. Яковенко, канд. пед. наук, доцент.

 

© Л. Г. Строєва, 2009

© УІПА, 2009

1. Загальна характеристика комунікативних процесів у навчанні. 1. Місце комунікативного компоненту в структурі інженерно-педагогічної діяльності. 2. Роль комунікативних умінь викладача у процесі педагогічного спілкування. 3. Співвіднесення понять „спілкування” і „комунікація”.
2. Спілкування як педагогічне поняття. 1. Визначення педагогічного спілкування, його специфіка. Структура педагогічного спілкування (етапи). 2. Моделювання спілкування. Переведення дидактичних завдань в сферу комунікативних. Прогнозування реакції учнів. 3. Методи саморегуляції емоційного стану під час спілкування.  
3. Управління спілкуванням у педагогічному процесі. Вербальні та невербальні засоби в управлінні педагогічним спілкуванням. 1. Вербальні засоби в управлінні педагогічним спілкуванням. 1.1. Сутність і роль вербальних засобів спілкування. 1.2. Схема втрати інформації під час спілкування. 1.3. Схематичне представлення процесу обміну інформацією. 1.4. Культура мовлення педагога. 2. Невербальні засоби в управлінні педагогічним спілкуванням. 2.1. Класифікація невербальних засобів спілкування. Характеристика кінесичних, фонаційних, такесичних і проксемічних засобів. 2.2. Мімічні коди емоційних станів. 2.3. Правила використання невербальних засобів спілкування. 2.4. Техніка читання емоційного стану учня за його мімікою, жестами, пантомімікою.  
4. Реалізація педагогічного спілкування під час уроку. 1. Стиль педагогічного спілкування. 1.1. Поняття стилю педагогічного спілкування. 1.2. Характеристика стилів педагогічного спілкування (спілкування на основі спільної творчої діяльності, спілкування на основі дружнього ставлення, спілкування-дистанція, -залякування, -загравання). 2. Педагогічні конфлікти і шляхи їх вирішення. 2.1. Поняття педагогічного конфлікту. Загальні стадії протікання конфліктів. 2.2. Риси характеру і особливості поведінки конфліктної особистості. Форми конфліктної поведінки учнів. Ділові й особистісні конфлікти педагога з учнями. 2.3. Поняття стратегії поведінки в конфліктній ситуації. Сітка Томаса-Кілмена. 2.4. Характеристика стилів поведінки при конфлікті: конкуренція, співробітництво, компроміс, уникнення, пристосування. Можливість використання кожного стилю.  

Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. II. ВИРОБНИЧА ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОФЕСІЇ
  3. II. Морфофункціональна характеристика відділів головного мозку
  4. Ni - загальна кількість періодів, протягом яких діє процентна ставка ri.
  5. Аварії на хімічно-небезпечних об’єктах та характеристика зон хімічного зараження.
  6. Автобіографія. Резюме. Характеристика. Рекомендаційний лист
  7. Автокореляційна характеристика системи
  8. Автоматизація виробничих процесів
  9. Амплітудно-частотна характеристика, смуга пропускання і загасання
  10. Аплікація як вид образотворчої діяльності дошкільнят, його характеристика.
  11. Архітектура СЕП та характеристика АРМ-1, АРМ-2, АРМ-3
  12. Афіксальні морфеми. Загальна характеристика




Переглядів: 855

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Додаток | Роль комунікативних умінь викладача у процесі педагогічного спілкування.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.