Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Конституційний Суд України.

Всі державні органи, органи місцевого самоврядування і їх посадовці, громадяни України, іноземні громадяни або піддані, особи без громадянства зобов'язані дотримувати і виконувати Конституцію України. Спеціальним органом забезпечення конституційної законності в Україні є Конституційний Суд України.

Порядок формування, функціонування і компетенція Конститу-ційного Суду визначаються розділом XII Конституції України і Законом України «Про Конституційний Суд України» (16 жовтня 1996 р.).

Конституційний Суд України— єдиний орган конституційної юрис-дикції в Україні.

Конституційний Суд України не входить в систему судів загальної юрисдикції і, відповідно, не розглядає конкретних кримінальних або цивільних справ, не є апеляційною, касаційною або наглядовою інстанцією для судів загальної юрисдикції. Він вирішує питання про відповідність законів і інших правових актів Конституції України і дає офіційне тлумачення Конституції України і законів України.

Формування складу Конституційного Суду також відрізняється від формування інших судових органів. Конституційний Суд України скла-дається з 18 суддів Конституційного Суду. Президент України, Верховна Рада і з'їзд суддів України призначають по 6 суддів Конституційного Суду. Суддя Конституційного Суду призначається на 9 років без права бути призначеним на повторний термін. На спеціальному пленарному засіданні Конституційного Суду судді Конституційного Суду з свого складу шляхом таємного голосування обирають Голову Конституційного Суду (тільки на один трирічний термін).

Повноваження Конституційного Суду України:

1) рішення питань про відповідність Конституції України (конститу-ційності): законів і інших правових актів Верховної Ради України; актів Президента України; актів Кабінету Міністрів України; правових актів Верховної Ради Автономної Республіки Крим;

2) офіційне тлумачення Конституції України і законів України;

3) дача висновку про відповідність Конституції України діючих міжнародних договорів України або тих міжнародних договорів, які вносяться у Верховну Раду України для ратифікації;

4) дача висновку про дотримання конституційної процедури розслідування і розгляду справи про зсув Президента України з поста у порядку імпічменту.

Суб'єкти зверненняв Конституційний Суд України:

1) з питання про конституційність нормативно-правових актів — Президент України; не менше 45 депутатів Верховної Ради України; Уповноважений Верховної Ради України з прав людини; Верховна Рада Автономної Республіки Крим;

2) з питань відповідності Конституції України міжнародних договорів — Президент і Кабінет Міністрів України;

3) з питання про конституційність процедури імпічменту — Верховна Рада України;

4) з питання про офіційне тлумачення Конституції і законів України — необмежений круг суб'єктів, зокрема — громадяни України, іноземні громадяни і піддані, особи без громадянства.

Конституційний Суд України ухвалює рішення, які обов'язкові до виконання на території України, остаточні і не можуть бути оскаржені.

Закони і інші правові акти за рішенням Конституційного Суду України визнаються неконституційними повністю або в окремій частині, якщо вони не відповідають Конституції України або якщо була порушена встановлена Конституцією України процедура їх розгляду, ухвалення або вступу у силу.

Закони, інші правові акти або їх окремі положення, визнані неконституційними, втрачають силу з дня ухвали Конституційним Судом України рішення про їх неконституційність. Матеріальний або моральний збиток, заподіяний фізичним або юридичним особам актами і діями, визнаними неконституційними, відшкодовується державою у встановленому законом порядку.


Читайте також:

  1. А/. Верховна Рада України.
  2. Актуальні проблеми економічної безпеки України.
  3. Архаїчні культури на території України. Трипільська культура та її здобутки.
  4. Б/. Президент України.
  5. Банківська система України. Правовий статус Національного Банку України
  6. Боротьба українських козаків проти турецько-татарської агресії. П.Сагайдачний - видатний військовий та політичний діяч України.
  7. Бюджетна система України.
  8. Бюджетне повноваження Державного казначейства України.
  9. Бюджетне право і бюджетна система України.
  10. Верхо­вною Радою України.
  11. Виборча реформа 1905 року в Австрії, її значення для України.
  12. Виборча система України.




Переглядів: 595

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Поняття правосуддя, його конституційні принципи. | Система судів загальної юрисдикції України, Верховний Суд України.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.