МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Класифікація функцій управлінняФункціях. Поняття та сутність функцій державного управління Види функцій державного управління Класифікація функцій управління Поняття та сутність функцій державного управління ЛЕКЦІЯ 4. ФУНКЦІЇ ТА СТРУКТУРА ДЕРЖАВНОГО УПРАВЛІННЯ Зміст державного управління найбільш виразно проявляється в його В управлінні під функцієюслід розуміти основні базові види діяльності, які повинні здійснюватися управлінцями. Специфіка функцій державного управління полягає в тому, що вони: • обумовлені цілями (завданнями) управління; • мають об'єктивний характер; • є складовими змісту державно-управлінської діяльності; • є відносно самостійними та однорідними; • безпосередньо виражають владно-організуючу сутність виконавчої влади; • реалізуються в процесі державно-управлінських відносин (взаємодія суб'єкта та об'єкта); • мають бути спрямовані на забезпечення життєво необхідних потреб об'єкта управління. Функції державного управління - це складові змісту управлінської діяльності, що характеризуються певною самостійністю, однорідністю, складністю та стабільністю владно-організуючого впливу суб'єкта управління, спрямованого на забезпечення життєво значущих потреб об 'єкта управління. До функцій управлінської діяльності відносяться: 1) планування -функція управління, сутність якої полягає у визначенні цілей функціонування системи і шляхів їх здійснення. 2) організація - форма виявлення цілеспрямованого впливу на колективи людей що передбачає створення формальної структури підлеглості, формування об'єкта та суб'єкта управління, їх підрозділів і зв'язку між ними. 3) укомплектування штату (робота з кадрами) -полягає у залученні та підготовці кадрів і підтримці сприятливих умов праці. 4) керівництво (директивність) - полягає у завданні прийняття рішень та їх відповідного оформлення, а також у здійсненні керівних дій. 5) координація- забезпечує необхідну узгодженість усіх дій органів управління і посадових осіб, а також між системою в цілому та зовнішнім середовищем. 6) звітність - інформування щодо стану справ, необхідність наявної інформації для успішної управлінської діяльності. 7) складання бюджету - включає все, що пов'язане з бюджетним процесом у вигляді фінансових планів і фінансового контролю. Визнання ролі людського чинника в організаціях зрештою привело до відмови від суто адміністративних підходів: доктрина «людських відносин», засновниками якої є Мері Паркер Фоллет (1868-1933) та Елтон Мейо (1880-1949), базувалася на розумінні того, що навіть чітко відпрацьовані виробничі операції та висока заробітна плата не завжди приводять до адекватного зростання продуктивності праці. Професор школи менеджменту Мічиганського університету Дуглас Мак Грегор (1906-1964), створив управлінську концепцію на основі поєднання психології з процесом управління. У результаті виокремлюється ще одна функція управління - мотивація.Особливе місце в розробці проблеми мотиваціїналежить американському дослідникові Честеру Барнарду (1886-1961) - представникові «школи соціальних систем» в управлінні. Сьогодні виокремлюють п'ять функцій управління : 1. Планування: визначення цілей організації та заходів щодо їх досягнення. 2. Організація: класифікація видів діяльності, доведення завдань і надання повноважень для їх виконання. 3. Комплектація кадрами: визначення потреб людських ресурсів, добір, підготовка та розвиток кадрів. 4. Мотивація:спрямування поведінки персоналу до певної мети. 5. Контроль: порівняння кінцевих результатів з поставленими цілями, визначення причин відхилень і в разі необхідності - вжиття заходів для виправлення ситуації. Існує три групи управлінських завдань: а) загальні завдання, вирішення яких спрямовані на реалізацію загальнозначущих або публічних потреб відповідної соціально-політичної системи. б) спеціальнізавдання, вирішення яких веде до утворення управлінської системи, її стабільності, надійності, розвитку. в) допоміжнізавдання, що випливають із внутрішньої технології управлінської праці. Вони відображають спрямованість зусиль адміністративного апарату на забезпечення життєво важливих потреб об'єктів управління. Звідси - такі функції державного управління: а) загальні- це функції, що породжуються загальними завданнями державного управління і спрямовані на зміцнення конституційне встановлених суспільних відносин, державного устрою, забезпечують захист прав і свобод громадян та стабільність міжнародного становища держави. б) спеціальніфункції покликані забезпечити ефективне функціонування апарату державного управління. в) допоміжні,або забезпечуючіфункції не впливають безпосередньо на діяльність об'єкта управління, однак покликані забезпечувати реалізацію основних і загальних функцій державного управління, а також життєздатність самого органу виконавчої влади та його структурних підрозділів. Загальні функціїдержавного управління розподіляються на: політико-адміністративні, що забезпечують функціонування державного механізму та стабільність конституційно встановлених суспільних відносин; економічні,котрі уособлюють господарсько-організаційну діяльність держави; соціальні,які покликані реалізовувати державну соціальну політику; гуманітарні -спрямовані на функціонування та розвиток освіти, науки і культури. До спеціальних функційдержавного управління відносяться: стратегічне планування, функція прийняття управлінських рішень, функція організації діяльності, функція мотивації, контрольна функція. До допоміжних (забезпечуючих) функційдержавного управління відносяться: управління людськими ресурсами, бюджетна функція, юридич-но-судова функція, діловодство і документування, зв 'язки з громадськістю. Читайте також:
|
||||||||
|