Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Читання

План

Методика читання

Лекція № 1. Зміст предмета “ Читання(літературне читання) ” та його методична реалізація на уроках у 2-4 класах

n Читання як навчальний предмет. Сутність і змістові лінії літературної освіти.

n Коло читання. Принципи визначення змісту читання.

n Літературний розвиток учнів на уроках читання.

n Мовленнєвий розвиток учнів на уроках читання.

n Розвиток творчої діяльності учнів на основі прочитаного.

Основна література :

n Савченко О.Я. Методика читання у початкових класах: Посіб. для вчителя. – К.: Освіта, 2007. – 334с.

n Наумчук М. М.. Сучасний урок української мови в початковій школі (методика і технологія навчання). – Видання друге, доповнене. – Тернопіль: В-во Астон, 2005, - С. 46-59; 78-80; 81-161.

n Ткачук Г.П. Методика позакласного читання у початкових класах: Навчально-методичний посібник. – Кам'янець- Подільський : ФОП Сисин О.В., 2-1-. – 264с.

n Програма для загальноосвітніх навчальних закладів: 1-4 кл. К.: Освіта, 2012.- 380 с.

n Державний стандарт початкової загальної освіти (2011 р.)

Підручники для початкової школи:

n Савченко О.Я., Мартиненко В. О. Читанка. - К., 2006.

Ключові слова:

читання, класне читання, робота з дитячою книгою;

типи уроків читання, підручники для читання, змістові лінії Державного стандарту з читання, види читання.

 

Основні підходи до навчання читання молодших школярів

ХІХ ст. – механічне (вивчити напам'ять і дослівно переказати, без запитань і пояснень);

К. Д. Ушинський – пояснювальне читання (свідоме засвоєння тексту; прийоми: бесіди, свідоме читання, наочність, тлумачення, запитання);негативне: через надмірне пояснення губилась художня цінність твору, емоційність сприймання.

Поч. ХХст. Ц.П.Балталон – виховне читання (великі цікаві реалістичні та науково-популярні твори читав учитель); негативне: відсутність віршів, казок, байок, розвитку навичок читання і мовлення.

Літературно-художнє читання (використання високохудожніх творів і ілюстрацій).

літературно-компетентнісне.

- це основна форма засвоєння змістової та емоційної інформації, особливий засіб розумового й духовного розвитку особистості;

- один із основних компонентів розвитку мовленнєвої діяльності школярів;

- один з важливих засобів формування особистості.

Літературна освіта школярів

Концепції безперервної літературної освіти школярів:

- Концепція літературної освіти в 12-річній загальноосвітній школі: Проект /О. Я. Савченко, В.О. Мартиненко, Н.Й. Волошина та ін. (Дивослово. – 2002. - №4.)

- “ Літературна освіта школярів ” (Н. Скрипченко та ін.) (Поч. шк.-1994. - №3),

-“ Літературна освіта молодших школярів в системі рідної мови ” (О. Джежелей) (Поч. шк.-1994. - №1).

 

Провідні ідеї концепцій літературної освіти

- література – це форма суспільної самосвідомості та мистецтво слова,

- початкова школа - базова для літературної освіти,

- мета – залучення до мистецтва читання, ознайомлення з видатними творами національної та світової літератури.

Сутність початкової літературної освіти


Читайте також:

  1. N Уроки класного читання
  2. Аналіз паралельного інтерфейсу з DSP-процесорами: читання даних з АЦП, що під’єднаний до адресного простору пам’яті
  3. Види читання
  4. Вироблення навичок швидкого читання
  5. Вироблення системи читання.
  6. Дидактичні стратегії читання
  7. З історії становлення методики читання. Основний метод навчання дітей читанню
  8. Інноваційні технології вдосконалення техніки читання
  9. Мал. Техніка читання «по діагоналі».
  10. Набуття умінь правильного читання
  11. Навички читання і конспектування
  12. Навчання різних видів читання.




Переглядів: 1239

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціально-психологічні методи управління | N Художньо-естетичний

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.013 сек.