Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Договір. Різновиди договору і його основні положення. Договір транспортної експедиції

 

 

Договором, відповідно до Цивільного кодексу, є документ, у якому між сторонами в необхідній і належній формі досягнуто згоди по всіх істотних умовах.

Угодами визнаються дії громадян і організацій, спрямовані на встановлення, зміну або припинення цивільних прав або обов'язків. Угоди можуть бути односторонніми і двох або багатосторонніми.

Угоди можуть укладатись усно або в письмовій формі (простій чи нотаріальній). Угода, для якої законом не встановлена певна форма, вважається також укладеною, якщо з поведінки особи видно її намір (волю) укласти угоду. Мовчання визнається виявом наміру укласти угоду у випадках, передбачених чинним законодавством.

Угоди, що виконуються під час їх укладення, можуть укладатись усно, якщо інше не встановлено чинним законодавством. У випадках, коли угоди між організаціями або між організацією і громадянином укладаються в усній формі, організація, яка оплатила товари або послуги, повинна одержати від другої сторони письмовий документ, що підтверджує одержання грошей і підстави їх одержання.

Недодержання форми угоди, якої вимагає закон, тягне за собою недійсність угоди лише в разі, якщо такий наслідок прямо зазначено в законі. Недодержання форми зовнішньоторговельних угод і порядку їх підписання тягне за собою недійсність угоди.

Недодержання простої письмової форми, що вимагається законом, позбавляє сторони права в разі спору посилатися для підтвердження угоди на показання свідків, а у випадках, прямо зазначених у законі, тягне за собою недійсність угоди. По недійсній угоді кожна з сторін зобов'язана повернути другій стороні все одержане за угодою, а при неможливості повернути одержане в натурі — відшкодувати його вартість у грошах, якщо інші наслідки недійсності угоди не передбачені законом.

У цивільному праві виділяють наступні форми договорів:

- договір закупівлі-продажу;

- договір постачання;

- договір перевезення;

- договір майнового наймання;

- договір збереження;

- договір міни;

- договір дарування;

- договір охорони об'єкта;

- договір підряду й ін.

Загальною ознакою будь-якого договору є його майнова спрямованість, тобто об'єктом договору як правило є майно.

По змісту договір складається з:

- найменування самого договору;

- найменування сторін договору;

- умов і обов'язків сторін;

- терміну договору;

- оплати і порядку розрахунків;

- особливих умов;

- відповідальності сторін (штрафні санкції);

- підписи і юридичної адреси сторін.

На морському транспорті мають місце договори морського перевезення (Charter Party, Bill of Lading, Booking Note), здійснення стивідорних послуг (Stevedoring agreement) агентування флоту (Agency agreement), експедування вантажів (Forwarding agreement) та інші .

Договір на морському транспорті, як і в інших галузях - це засіб встановлення і регулювання господарських відносин між суб’єктами морського транспорту, з одного боку, і їхньою клієнтурою - з іншого.

Відмінною рисою договору морського перевезення є те, що хоча він і укладається між двома сторонами, (Owners - фрахтівник - перевізник і Charterers - фрахтувальник - вантажовласник чи особа, ним уповноважена), при відповідних умовах (поставка на умовах CIF, або Endorsement of Bill of Lading), у ході його виконання неминуче виступає третя особа – вантажоодержувач, або його представник - Notify. Ця особа здобуває визначені права – вимагати видачі йому вантажу відповідно до договору, висувати претензії за нестачу і пошкодження вантажу, за порушення терміну його доставки і т.п.

При лінійному судноплавстві договір перевезення оформляється як правило коносаментом (Liner Bill of Lading). При системі трампового судноплавства договір перевезення (фрахтування) оформляється чартером (Charter-Party).

На морському транспорті договори по змісту можуть полягати на:

- перевезення вантажів, пасажирів, буксирування плавучих об'єктів і плотів, оренду суден;

- обслуговування суден, у т.ч. бункерування, стивідорне, буксирне обслуговування, дезінфекційну обробку, агентування, продаж пасажирських квитків і ін.;

- оренду портових споруджень, перевантажувальних машин;

- виконання транспортно-експедиторських операцій по вантажах;

- виконання вантажно-розвантажувальних операцій, тощо.

Розглянемо договір транспортної експедиції.

За договором транспортної експедиції одна сторона (експедитор) зобов'язується виконати роботи, зв'язані з відправленням вантажів, що належать іншій стороні (клієнту), по залізниці, морським, річковим чи іншим шляхам сполучення, або зв'язані з одержанням вантажів, що прибувають на адресу клієнта. Крім того, експедитор приймає на себе виконання ряду додаткових і допоміжних операцій, зв'язаних із транспортуванням вантажів. Клієнт зобов'язується сплатити експедитору винагороду, обумовлену договором, чи установлену тарифами. Договір транспортної експедиції може охоплювати або весь комплекс основних і допоміжних операцій, або тільки частину з них.

Обов'язки і права сторін за договором транспортної експедиції визначаються головним чином нормами Загальних правил здійснення транспортно-експедиторських послуг Асоціації міжнародних експедиторів України (АМЕУ) та Основ цивільного законодавства України.

Правовою особливістю договору транспортної експедиції є те, що експедитор зобов'язується з доручення клієнта від його імені і за його рахунок робити визначені дії, тобто даний договір відповідає ознакам договору доручення.

Крім юридичних дій, цей договір містить у собі ряд зобов'язань експедитора, кожне з який могло б з'явитися предметом самостійного договору, наприклад договору підряду, збереження, перевезення.

Існуючий на практиці тісний оперативний зв'язок між цими окремими зобов'язаннями експедитора привів до необхідності об'єднання їх у єдиному договорі і у унаслідок цього останній носить комплексний характер. Це складає основну особливість договору експедиції і дає підставу розглядати його як особливий вид договору поряд з договорами доручення, збереження і перевезення.

Коло обов'язків експедитора може бути розширено чи звужено у залежності від умов договору.

Ще однією особливістю договору на виконання експедиторських функцій є обмеження, або звільнення від відповідальності. Як правило в договорі робиться посилання на Загальні умови транспортно-експедиційної діяльності, які у деяких випадках звільнюють, а загалом відповідним чином обмежують відповідальність експедитора. При цьому необхідно мати на увазі, що дія обмежуючих та звільняючих положень наступає тільки у разі дійсно посередницьких стосунків, та не порушенні фундаментальних положень цього договору. В інших випадках на експедитора, незважаючи на умови укладеного договору, може бути покладена повна відповідальність за заподіяні їм збитки.

 

 

4. ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ПІДПРИЄМНИЦТВА У СЕРВІСНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ

 

 

План лекції

 

 


Читайте також:

  1. II. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ.
  2. II. Основні закономірності ходу і розгалуження судин великого і малого кіл кровообігу
  3. Автомобільний пасажирський транспорт – важлива складова єдиної транспортної системи держави
  4. Адвокатура в Україні: основні завдання і функції
  5. Алгоритмічна конструкція повторення та її різновиди: безумовні цикли, цикли з після умовою та з передумовою.
  6. Амортизація основних засобів, основні методи амортизації
  7. Амстердамський Договір
  8. Артеріальний пульс, основні параметри
  9. Банківська система та її основні функції
  10. Берестейський мирний договір УНР з державами німецько-австрійського блоку. Падіння радянської влади в Україні
  11. Біржові товари і основні види товарних бірж. Принципи товарних бірж.
  12. Брестський мирний договір




Переглядів: 1360

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основи міжнародного права з питань сервісної діяльності на морському транспорті | Основи дослідження ринку сервісної діяльності

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.022 сек.