Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Звісно ж, це забезпечує величезні можливості людського самопізнання, осягнення таких суто людських вимірів буття, як спілкування, моральність, творчість тощо.

Метафора - це така собі “цеглинка”, “молекула” художнього мислення: фантазійно-асоціативне перенесення властивостей одного явища на інше на підставі ознаки, спільної чи подібної для них обох

Пор.: Спиркин А.Г. Философия. - М., 2001. - С.749-755.

Контрольні запитання й завдання до теми

1. Поясніть суть і специфіку художньо-творчого освоєння людиною світу. Навіщо людині мистецтво?

2. Окресліть концептуальну відмінність між мистецтвом і наукою. Висвітліть відомі Вам контексти їх взаємодії.

3. Обміркуйте проблему: “закони людського серця і пізнавальний потенціал мистецтва”.

4. Висловіть свої міркування щодо природи художнього таланту і, зокрема, його найвищого прояву ─ геніальності. Які альтернативні концепції геніальності Вам відомі?

5. Що ви знаєте і думаєте про закономірності історичного розвитку художньої культури?

6. Висвітліть відомі Вам підходи до класифікації мистецтв. Порівняйте естетично-виражальні можливості різних видів мистецтва.

 


[1]Хоча, звісно, ж художні інтереси у різних людей неоднакові: люди з примітивними смаками вдовольняються неглибокими, псевдомистецькими витворами, не відчуваючи потреби піднестися до вершинних художніх смислів; однією з духовних проблем сьогодення є те, що в силу особливостей розвитку новітньої цивілізації має місце істотний дисбаланс між, з одного боку, розумово-фаховим розвитком, і, - з іншого, - духовно-естетичним: майже нормою є те, що, фахово високоосвічені люди цілком вдовольняються нині маскультурними ерзацами, виявляючи цілковиту несформованість культури образного мислення.

[3] (коли дивитися на це абстрагувавшись від соціоцентристської заангажованості)

[5] Варто додати, що, на відміну від релігійної образотворчості, у мистецтві все ж чітко усвідомлюється фантазійність (не плутати з неадекватністю й довільністю) створюваних образів, їхня відмінність від реальності. Релігійна свідомість, створивши образ надприродного, залишається несвідома того, що це її власний витвір. Тому релігійна людина - раб своєї фантазії. Натомість особлива гідність мистецтва в тому, що воно завжди свідоме своєї умовності, людиномірності. У психологічному смислі воно є грою. У мистецтві ми гравці, свідомі своєї свободи. Така ігрова настанова мистецької свідомості дає змогу людині збагнути власну онтологічну автономність, креативний характер свого єства (“хай це лише гра, - має право міркувати художник, - але це цілком мій світ, поза мною і мені подібними його немає; я здатен освоїти ніщо, я - творець”).


Читайте також:

  1. N Придумати продовження до твору тощо.
  2. Альтернативні можливості виробництва масла і тракторів
  3. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  4. Альтернативні можливості виробництва масла та гармат.
  5. Американський долар 1973 р. — 0,736736 г золота тощо.
  6. Аналіз основних систем трудового і професійного навчання: предметної, предметно-операційної, операційної, операційно-предметної, системи ЦІП, операційно-комплексної тощо.
  7. Безпека— це збалансований, за експертною оцінкою, стан людини, соціуму, держави, природних, антропогенних систем тощо.
  8. БІОГРАФІЯ Й ТВОРЧІСТЬ
  9. Брокер — торговий посередник, який забезпечує укладання угод за бажанням клієнтів та за їхній рахунок. Винагорода за послугу брокера — брокеридж.
  10. Бюджетне обмеження й можливості споживача
  11. Вибір таких методів навчання, які забезпечують самостійність учнів у дослідженні ними літературних явищ.
  12. Вибухова сила – це здатність людини проявити свої максимальні силові можливості за найкоротший час.




Переглядів: 763

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Мистецтво та ідеологія і проблема свободи митця | ЛЕКЦІЯ №8

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.