МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Звісно ж, це забезпечує величезні можливості людського самопізнання, осягнення таких суто людських вимірів буття, як спілкування, моральність, творчість тощо.Метафора - це така собі “цеглинка”, “молекула” художнього мислення: фантазійно-асоціативне перенесення властивостей одного явища на інше на підставі ознаки, спільної чи подібної для них обох Пор.: Спиркин А.Г. Философия. - М., 2001. - С.749-755. Контрольні запитання й завдання до теми 1. Поясніть суть і специфіку художньо-творчого освоєння людиною світу. Навіщо людині мистецтво? 2. Окресліть концептуальну відмінність між мистецтвом і наукою. Висвітліть відомі Вам контексти їх взаємодії. 3. Обміркуйте проблему: “закони людського серця і пізнавальний потенціал мистецтва”. 4. Висловіть свої міркування щодо природи художнього таланту і, зокрема, його найвищого прояву ─ геніальності. Які альтернативні концепції геніальності Вам відомі? 5. Що ви знаєте і думаєте про закономірності історичного розвитку художньої культури? 6. Висвітліть відомі Вам підходи до класифікації мистецтв. Порівняйте естетично-виражальні можливості різних видів мистецтва.
[1]Хоча, звісно, ж художні інтереси у різних людей неоднакові: люди з примітивними смаками вдовольняються неглибокими, псевдомистецькими витворами, не відчуваючи потреби піднестися до вершинних художніх смислів; однією з духовних проблем сьогодення є те, що в силу особливостей розвитку новітньої цивілізації має місце істотний дисбаланс між, з одного боку, розумово-фаховим розвитком, і, - з іншого, - духовно-естетичним: майже нормою є те, що, фахово високоосвічені люди цілком вдовольняються нині маскультурними ерзацами, виявляючи цілковиту несформованість культури образного мислення. [3] (коли дивитися на це абстрагувавшись від соціоцентристської заангажованості) [5] Варто додати, що, на відміну від релігійної образотворчості, у мистецтві все ж чітко усвідомлюється фантазійність (не плутати з неадекватністю й довільністю) створюваних образів, їхня відмінність від реальності. Релігійна свідомість, створивши образ надприродного, залишається несвідома того, що це її власний витвір. Тому релігійна людина - раб своєї фантазії. Натомість особлива гідність мистецтва в тому, що воно завжди свідоме своєї умовності, людиномірності. У психологічному смислі воно є грою. У мистецтві ми гравці, свідомі своєї свободи. Така ігрова настанова мистецької свідомості дає змогу людині збагнути власну онтологічну автономність, креативний характер свого єства (“хай це лише гра, - має право міркувати художник, - але це цілком мій світ, поза мною і мені подібними його немає; я здатен освоїти ніщо, я - творець”). Читайте також:
|
||||||||
|