МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів
Контакти
Тлумачний словник Авто Автоматизація Архітектура Астрономія Аудит Біологія Будівництво Бухгалтерія Винахідництво Виробництво Військова справа Генетика Географія Геологія Господарство Держава Дім Екологія Економетрика Економіка Електроніка Журналістика та ЗМІ Зв'язок Іноземні мови Інформатика Історія Комп'ютери Креслення Кулінарія Культура Лексикологія Література Логіка Маркетинг Математика Машинобудування Медицина Менеджмент Метали і Зварювання Механіка Мистецтво Музика Населення Освіта Охорона безпеки життя Охорона Праці Педагогіка Політика Право Програмування Промисловість Психологія Радіо Регилия Соціологія Спорт Стандартизація Технології Торгівля Туризм Фізика Фізіологія Філософія Фінанси Хімія Юриспунденкция |
|
|||||||
Поняття про адаптацію.Тема: Адаптація майбутнього педагога до педагогічної діяльності
План. 1. Поняття про адаптацію. 2. Готовність майбутнього педагога до професійної діяльності. 3. Компетентнісні виміри професії вихователя дошкільного навчального закладу.
Як відомо, процес переходу молодої людини з школи у педагогічний навчальний заклад має ряд характерних ознак. У цей період студенти молодших курсів відчувають найбільші труднощі у пристосуванні до нових умов навчання та життєдіяльності, що зумовлено суперечностями і труднощами особистісного розвитку (становлення самооцінки, самосвідомості, формування образу “Я”). Створення сприятливих психолого-педагогічних умов для подолання студентами труднощів адаптації в перехідний період забезпечує неперервність навчально-виховного процесу і наступність розвитку особистості. Педагогічний аспект адаптації студентів до нових умов життєдіяльності в педагогічних коледжах (училищах) до цього часу ще не став об’єктом наукового дослідження. Разом з тим можна стверджувати, що він характеризується істотними особливостями, обумовленими специфікою педагогічного процесу у відповідних навчальних закладах і віковими особливостями студентів. Адаптація (від латинськогоаdарtаiо) – означає «регулювання», «приведення до порядку». Таким поняттям в біологічній науці позначалося пристосування живого організму до оточуючого середовища. Згодом це поняття наповнилося широким змістом, стало використовуватися в природничих і в суспільних науках, зокрема в філософії, психології, соціології. Цей термін вживається в двох модифікаціях: «адаптація» (аdарtаtio) і «пристосування» (adjustment). Перше поняття має більш широкий характер на відміну від другого, що означає пасивне сприймання особистістю навколишнього середовища або пристосування до даної конкретної ситуації. У науковій літературі поняття «адаптація» використовується для визначення процесу, в ході якого відбувається пристосування суб'єкта до нового середовища (розвиток явища у часі, накопичення його елементів); рівноваги, котра встановлюється між суб'єктом і середовищем; результату пристосування (адаптованість як якісний етап в даному процесі); мети, що ставить перед собою суб'єкт (адаптування до нових умов). Адаптацією прийнято вважати: а) процес активного пристосування індивіда до умов нового соціального середовища; б) результат цього процесу; в) один із соціально-психологічних механізмів соціалізації особистості. Студенти педагогічних навчальних закладів за своїми віковими особливостями, з одного боку, мають значні резерви пластичності (адже процес особистісного зростання ще не завершений), а це сприяє адаптуванню до нових умов життєдіяльності; а з іншого – вони часто перебувають у стані підліткової кризи, мають обмежений життєвий досвід, що ускладнює їхню адаптацію. Ці особливості впливають на процес адаптації першокурсників до нових умов життєдіяльності, визначають його специфіку і викликають необхідність індивідуалізації психолого-педагогічного впливу на підлітків.
Читайте також:
|
||||||||
|