Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Місцеві фінанси та фінанси місцевого самоврядування.

Публічні фінанси

1. Державні фінанси.

Централізовані: це сукупність розподільно-перерозподільних відносин, що виникають у процесі формування і використання централізованих фондів грошових коштів держави, призначених для фінансового забезпечення виконання покладених на неї функцій та завдань. Поділяються на:

бюджетні (Державний бюджет України)

позабюджетні (створені відповідно до законів: фонд ...)

Децентралізовані державні фінанси: сукупність економічних відносин, пов'язаних з формуванням, розподілом і використанням грошових фондів підприємств і організацій державної форми власності. З них:

До публічних фінансів належать фінанси юридичних осіб публічного права (бюджетних установ та казенних підприємств);

До приватної частини фінансової системи України – державні підприємства - юридичні особи приватного права, в тому числі товариства, що належать державі більш як на 50 відсотків.

Відповідно класичної (радянської) концепції місцеві фінансові ресурси включають:

n кошти місцевого бюджету;

n позабюджетні кошти місцевого самоврядування;

n кошти комунальних підприємств.

Виходячи з ресурсної концепції під місцевими фінансами слід розуміти ширший спектр коштів, а саме:

n бюджетні і позабюджетні кошти;

n кошти юридичних осіб, які розташовані або зареєстровані на території населеного пункту;

n кошти фізичних осіб.

фінанси місцевого самоврядування – це сукупність розподільно-перерозподільних відносин, що виникають у процесі формування і використання централізованих фондів грошових коштів АРК, об’єднання територіальних громад областей та районів, територіальних громад, призначених для фінансового забезпечення виконання місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування покладених на них функцій та завдань.

Держава бере участь у формуванні доходів бюджетів місцевого самоврядування, фінансово підтримує місцеве самоврядування. (ст. 142 Конституції України).

доходи місцевих бюджетів, інші кошти, ... є у власності територіальних громад сіл, селищ, міст, районів у містах, а також об'єкти їхньої спільної власності... перебувають в управлінні районних і обласних рад. (ст. 142 Конституції України

3. Суспільні фінанси - це сукупність розподільно-перерозподільних відносин, що виникають у процесі формування і використання централізованих суспільних фондів грошових коштів, що перебувають у власності громадськості, знаходяться в управлінні держави або громадських об’єднань (громадян) та призначені для фінансового забезпечення виконання, зокрема, державою покладених на неї функцій в сфері соціального забезпечення, або виборцями щодо додержання вимог законодавства щодо фінансування виборчого процесу:

• Фонди обов’язкового страхування,

• Фонд гарантування вкладів фізичних осіб в банках.

• Виборчі фонди партій, кандидатів у депутати тощо

Пенсійний фонд набуде статус суспільного фонду після його переходу до Накопичувальної системи функціонування

2. Співвідношення понять «казна», «публічний фонд коштів», «бюджет».

Публічний фонд коштів – фонд, що перебуває у власності публічних утворень національного рівня (Народу України, держави, АР, територіальних громад, суспільства (громадськості), іноземної держави) або міжнародного рівня (міжнародні організації), що функціонує в порядку, визначеному державою з метою забезпечення виконання функцій, покладених на публічні утворення та забезпечення суспільних потреб, може мати статус юридичної особи або існувати у вигляді коштів на рахунку, переданих в управління відповідному органу.

Публічним є фонд, якщо він:

- створений за участю держави (правотворчий акт), або на вимогу і в порядку, визначеному державою;

- на нього розповсюджується фінансовий контроль, в тому числі і за управлінням фінансовими ресурсами;

- держава бере участь в поповненні даного фонду (кошти надходять переважно або в тому числі і з бюджету, інших публічних фондів коштів) або приймала участь в формуванні фонду;

- держава бере участь в управлінні фондом або погоджує кандидатуру керівника, який звітує про свою діяльність перед нею.

Казна- поняття, що пов’язується з територіальними утвореннями – держава, АРК, територіальна громада. До казни відносять усі нерозподілені і не передані на визначеному майновому праві іншим суб’єктам права фінансові ресурси публічних утворень.

До державної казни відносять:

1) грошові фонди:

- кошти державного бюджету (до моменту їх перерахування на реєстраційні рахунки розпорядників та одержувачів бюджетних коштів відкриті в Державному казначействі України),

- централізованих позабюджетних фондів коштів,

- Державний фонд дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння України,

- Золотий запас України,

2) матеріальні фонди:

- Державний резерв,

- Державна частина Музейного фонду України,

- Національний архівний фонд.

(вони знаходяться у власності держави і не передані на визначеному майновому праві ніякому іншому суб’єкту правління ними здійснює НБУ)

До місцевої казни відносять:

- кошти місцевих бюджетів,

- регіональні відділення централізованих позабюджетних фондів, що перебувають у комунальній власності.

- Становлення правової категорії “казна” (фіск) проходило в багато етапів і протікало з особливостями в залежності від історії розвитку держави. Зародження ж поняття відбулось за часів римської держави (Populus Romanus) (V-IV ст.ст. до н.е.) Державна казна (aerarium) виступала не суб’єктом права, а складовим місцем для державних цінностей, які належали народові, в цьому тлумаченні поняття «казна» рівноцінне терміну «скарбниця». Проте термін «скарбниця» не застосовується щодо фондів коштів.

-

- Під казною розуміють:

- 1) суб’єкта цивільного права. Державу в такому разі приймають як юридичну особу. Так, казна, як усяка юридична особа, здійснювала свою діяльність через повірених і представників. Але публічні утворення не визнані в положеннях Цивільного кодексу юридичними особами, а наділені статусом публічних учасників цивільних відносин (ст. 2 ЦКУ);

- 2) кошти державного бюджету та інше державне майно, не закріплене за державними підприємствами та установами. В Україні ж законодавче визначення поняття казни відсутнє, в РФ є. Важливо казну відмежовувати для того, щоб знати на яке майно може бути зверене стягнення в разі позивання до держави;

- 3) Державні органи як уособлення держави (казни). Як правило, в цивільних правовідносинах, в процесуальних від імені публічно-правових утворень виступають фінансові органи, наприклад Міністерство фінансів, Державне казначейство, його органи, Державна податкова служба, органи прокуратури. Разом з тим, визнання держави та інших публічних утворень юридичними особами або учасниками цивільних відносин не виключає юридичної сутності міністерств та інших центральних відомств, органів місцевого самоврядування, бюджетних установ тощо. Ці орани можуть виступати в правовідносинах як від імені казни, в її інтересах, так і у власних інтересах, як юридчної особи.

- Бюджет розуміють як:

- 1) фондбез статусу юридичної особи (за матеріальним змістом);

- 2) план формування та використання коштів (план формування та використання фінансових ресурсів для забезпечення завдань і функцій, які здійснюються органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим та органами місцевого самоврядування протягом бюджетного періоду – ст.2 БКУ) (політичне значення);

- 3) сукупність грошових відносинміж державою та іншими суб’єктами бюджетних правовідносин з приводу формування та використання централізованих та децентралізованих фондів коштів завдяки яким держава виконує свої завдання та функції (в економічному розумінні);

- 4) кошти, що мобілізовані на єдиному казначейському рахунку.


Читайте також:

  1. Автономна Республіка Крим, регіональні та місцеві органи державної влади.
  2. Апеляційні скарги на ухвали місцевого господарського суду
  3. Бюджети місцевого самоврядування – це бюджети територіальних громад сіл, їх об’єднань, селищ, міст (у тому числі районів у містах)(ч.3 ст.5 БК України).
  4. Видатки на утримання органів державного управління, органів місцевої влади та місцевого самоврядування.
  5. Видовий ряд зброї у Київської Русі. Особливості «місцевого» типу меча.
  6. Вишукування доріг місцевого значення
  7. Відносини органів місцевого самоврядування з центральною владою
  8. Демократія і самоврядування.
  9. Державні та місцеві гарантії
  10. Державні та місцеві гарантії
  11. Державні та місцеві гарантії
  12. Державні фінанси




Переглядів: 1506

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Публічні запозичення. | Фінансово-правовий статус публічних підприємств та бюджетних установ і режим їх фондів коштів.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.