Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Фінансово-правовий статус публічних підприємств та бюджетних установ і режим їх фондів коштів.

Відповідно до Бюджетного кодексу України бюджетні установи – це “органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету. Бюджетні установи є неприбутковими” (п. 12 ст.2 БКУ).

В результаті низки трансформацій правових основ статусу бюджетної установи було визначено декілька основних її рис:

1. Бюджетною установою визнається організація, створена у встановленому розпорядчому порядку органами державної влади, органами влади Автономної Республіки Крим чи органами місцевого самоврядування.

2. Повністю утримується за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевих бюджетів і є неприбутковою.

3. Лише бюджетна установа може виступати розпорядником бюджетних коштів (п.47 ст. 2 БКУ).

4. 4. Бюджетна установа не має права здійснювати запозичення у будь-якій формі або надавати за рахунок бюджетних коштів позички юридичним та фізичним особам, крім випадків, передбачених законом про Державний бюджет України (ч. 4 ст. 16 БКУ).

5. 5. Бюджетна установа отримує кошти лише з одного бюджету за її підпорядкуванням. Взагалі “забороняється здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на фінансування бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату ” (п. 2 ст. 85 БКУ);

6. 6. Бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, що затверджуються Міністерством фінансів України, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку (ч. 2 ст. 56 БКУ).

7. 7. Кошти бюджету надаються бюджетній установі лише на основі затвердженого кошторису (п. 30 ст. 2 БКУ).

8. 8. Доходи, які отримуються від плати за послуги, що надаються бюджетними установами, які утримуються за рахунок коштів відповідного бюджету відносяться до доходів відповідних місцевих бюджетів, однак вони не враховуються при визначені обсягу між бюджетних трансфертів (пп. 14 п. 1 ст. 69 БКУ).

9. 9. Розрахунково-касове обслуговування бюджетних установ, як розпорядників бюджетних коштів, здійснюється Державним казначейством України (пп. 2 п. 1 ст. 48 БКУ). Державне казначейство України здійснює не тільки перерахування з єдиного казначейського рахунку коштів безпосередньо виконавцю робіт, а й контролює напрями використання коштів та має можливість повного контролю за обігом державних коштів. Тобто виконує функцію “контролю бюджетних повноважень при зарахуванні надходжень, прийнятті зобов'язань та проведенні платежів” (пп. 3 п.1 ст. 48 БКУ). Таким чином бюджетна установа не має змоги витрачати гроші не за призначенням.

10. 10. Одержує бюджетне асигнування як вид бюджетного повноваження.

11. 11. Відповідальність за виникнення заборгованості, що склалася несе виключно розпорядник, з вини якого вона утворилась.

12. 12. Власні надходження бюджетних установ отримуються додатково
до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального
фонду бюджету
(ч. 4 ст. 13 БКУ)

Фінанси державних та комунальних підприємств.

Процес формування комунальної власності був започаткований Постановою Кабінету Міністрів України “Про розмежування державного майна України між загальнодержавною (республіканською) власністю та власністю адміністративно-територіальних одиниць (комунальною власністю)”, ухваленою ще в жовтні 1991 р.

Фінанси державних та комунальних і державних підприємств належать до приватних фінансів.

Але, оскільки вони розпоряджаються об’єктами публічної форми власності, вони підпадають під особливий публічних порядок захисту прав публічних власників.


Читайте також:

  1. Cистеми безпеки торговельних підприємств
  2. IV група- показники надійності підприємства
  3. L2.T4/1.Переміщення твердих речовин по території хімічного підприємства.
  4. Q6 розраховують тільки при нестаціонарному режимі
  5. WEB - сайт підприємства в Інтернет
  6. Або продукція підприємств, що знаходяться за кордоном.
  7. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  8. Автоматизація насосних установок.
  9. Автопідприємства вантажних автомобілів
  10. Автопідприємство пасажирських автомобілів
  11. Адміністративний устрій та окупаційний режим в Україні під час війни 1941-1945 рр
  12. Адміністративно-правовий статус іноземців та осіб без громадянства.




Переглядів: 1072

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Місцеві фінанси та фінанси місцевого самоврядування. | Доходи централізованих фондів соціального страхування

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.002 сек.